خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: برای بازسازی مسائل ارزشی در جامعه و نظام، مسئله احیای نظارت از جمله اولویت هاست. نیروهای نظارتی باید تمامی سعی و تلاش خود را انجام دهند و سرمایه های، مدیریتی و فرهنگی جامعه را حفظ کنند.
کد خبر: ۹۱۸۱۸۷۰
|
۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، صبح امروز در دیدار با معاون رسیدگی به شکایات  دفتر مدیریت عملکرد بازرسی کشور اظهار کرد: سالهاست که کشور آن هم در این فرصت و موقعیت بین المللی که می تواند در سطح جهان حرفی برای گفتن داشته باشد از درون گرفتار بیماری است و آن بیماری ضعف نظارت است، حال فرق نمی کند مجلس شورای اسلامی باشد که کارش را انجام ندهد و یا قوای سه گانه و سیستم های اطلاعاتی و... که به وظیفه خود عمل نکنند.

وی افزود: این بیماری ها با این همه توانی که این نظام مقدس دارد اما آن را به خود مشغول کرده و برای مردم نیز نگرانی هایی به وجود آورده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اخیرا قوه قضائیه جان تازه ای به خود گرفته و مردم نیز به همان نسبت خوشحال و امیدوار هستند و این در حالی است که اگر حراست ها، سازمان بازرسی کل کشور، مجلس شورای اسلامی و قوای سه گانه زیر مجموعه های خود را به مانند فرزندشان تحت نظر داشته باشند، این مشکلات به وجود نمی آید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: وجود نظارت هم به نفع خود پرسنل و هم به نفع جامعه و هم به نفع جمهوری اسلامی است زیرا آن را از مشکلات درونی آزاد می کند و می تواند به اهداف انسانی و بشری که دارد برسد زیرا امروز بحث نجات نوع انسان مطرح است.

وی با بیان اینکه اگر از مردم کوچه و بازار سوال کنید، خواهید فهمید که از عدم نظارت رنج می برند، گفت: اگر چنانچه حراست ها کارشان را انجام دهند می توان شاهد برطرف شدن مشکلات بود اما هنگامی که گزارش شود که خودشان مشکل دارند، خیر.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: مدیران سرمایه های کشور محسوب می شوند و باید آن ها را حفظ کرد، لذا اگر نظارت به درستی صورت گیرد و به افراد، به موقع هشدار داده شود و پیشگیری انجام شود، هم خود مدیران و هم کارآمدی‌، شخصیت، خانواده و آبرویشان حفظ می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه اگر نیروهای انسانی کارآمد فاسد شوند، همه چیز از بین خواهد رفت، ادامه داد: وقتی مجلس، بازرسی کل کشور، اطلاعات، حراست و مقامات سطح بالا نسبت به زیر مجموعه خود سست عمل کنند مردم ناامید خواهند شد.

وی ضمن گلایه از اینکه چه نظارتی است که یک رقم کالا در ده مغازه، ده نرخ دارد، گفت: اگر سازمان هایی که وظیفه نظارت بر عهده آن ها قرار دارد، به وظیفه قانونی خود عمل کنند قطعا مشکلات به اینجا نمی رسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه متأسفانه فرصت های جمهوری اسلامی در قیمت رب گوجه فرنگی و امثال آن سوخته می شود، ادامه داد: نظام ما نظامی است که دبیر اسبق سازمان ملل گاهی از روی انصاف حرف می زد و در سخنرانی گفت” اگر اروپا خصمانه با انقلاب اسلامی ایران برخورد نمی کرد، غنای فرهنگی آن، نه تنها خودشان را، بلکه می توانست ضایعات فرهنگی اروپا را نیز جبران کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: متأسفانه همه امور رهاست، لذا باید بدانیم که با دستمال آلوده نمی شود شیشه را تمیز کرد.

وی یادآور شد: چندی پیش آقای حجتی وزیر کشاورزی می خواست گریبانش را از دست پرسنل خود پاره کند و در این رابطه گفت " وقتی یک نفر به سازمان مراجعه می کند، نیروها هنگامی که فرد را از دور مشاهده می کنند، خود را آماده می کنند تا به وی به هر بهانه ای، نه بگویند".

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در یک توطئه ای، دام ها را از کشور خارج کردند، سپس گوشت ها گران شد و تهیه گوشت از خارج صورت گرفت و در زمستان نیز بدون هیچ برنامه ای روزهای تقسیم گوشت گذاشتند و صف های طولانی شکل گرفت و این در حالی بود که همه می دانند وقتی کالایی دو نرخی می شود، راه علاج آن برای اینکه عادلانه تقسیم شود کالا برگ است اما این کار را انجام ندادند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: بعد از ماه ها، نیروی قضایی جانی تازه کرده است و مسئولان رده ی بالا را به پای میز محاکمه کشاند و اعلام کردند که گوشت ها توسط این افراد جابجا می شده است و آن ها را به سال ها حبس محکوم کرده است.

وی ادامه داد: وقتی نظارت باشد و سیستم در وزارت خانه ها و سازمان ها درست عمل کند کار به اینجا نمی رسد که در کوچه و بازار از اداره و مغازه و مسئولان بنالند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جایگاه نیروهای نظارتی واقعا جایگاه بالایی است و باید قدرش دانسته شود، گفت: این کشور نیازمند محافظ است و همگان باید به وظیفه خود عمل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه امیدواریم که با تلاش و فعالیت بیشتر سعی شود که مسئله نظارت بر سر جای خودش قرار گیرد، ادامه داد: ما دارای مردمی خوبی هستیم اما متأسفانه در اداره، جامعه و ... به گونه های مختلف با آن ها برخورد می شود که شایسته نیست.

وی بیان داشت: برای بازسازی مسائل ارزشی در جامعه و نظام، مسئله احیای نظارت از جمله اولویت هاست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: نیروهای نظارتی باید تمامی سعی و تلاش خود را انجام دهند و سرمایه های، مدیریتی و فرهنگی جامعه را حفظ کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه دشمنان دوست دارند تا در کشور هرج و مرج شکل گیرد تا از این طریق بتوانند حداکثر سوء استفاده ها را ببرند، تصریح کرد: اگر چنانچه به درستی به وظایف خود عمل کنیم، هیچگاه دشمن در ما طمع نمی کند.

وی تأکید کرد: مهمترین مسئله امروزرعایت قانون است زیرا اگر به قانون عمل کنیم هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان با اشاره به اینکه امروز، کمبود کشور مسئله نظارت است، گفت: از بیرون کشور جامعه را به قانون شکنی تشویق می کنند و از درون نیز اسباب و مسبباتی فراهم می گردد که برخی ها تصور می کنند فقط با قانون شکنی می توان زندگی کرد و این برای آینده خطرناک است زیرا اگر جامعه آسیب ببیند همه متضرر می‌شوند و اینگونه نیست که قشری در امان خواهد ماند و حتی همان هایی که خود را به بیگانگان وصل می کنند اگر خدای ناکرده دشمن مسلط شود به آن ها نیز رحم نخواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها