خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان:

مهمترین هدف از قیام عاشورا حمایت از دین بود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: برای حمایت کردن از دین که مهمترین هدف از قیام عاشورا بود ابتدا باید دین را شناخت چراکه ابتدای دین معرفت و شناخت دین است و طبق احادیث فهم درست از دین موجب استواری دین است.
کد خبر: ۹۱۸۱۷۹۹
|
۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

مهمترین هدف از قیام عاشورا حمایت از دین بودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام مسیح‌الله عبدی در گردهمایی مصون‌سازی فرهنگی که با موضوع نقش فرهنگ عاشورا در مصونیت فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین هدف قیام عاشورا حمایت از دین بود.

وی افزود: امام حسین(ع) در سرزمین منا در جمع قریب به هزار نفر از صحابه، تابعین، بنی هاشم و... وضعیت اسفبار آن روز جامعه اسلامی را تشریح کردند و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را و مسئولیتی که بر عهده مسلمانان است، تذکر دادند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان عنوان کرد: امام حسین(ع) نشان داد که دین چقدر ارزش دارد و حمایت از آن تا چه اندازه مهم است که باید تمام انبیاء و ائمه فدای آن شوند و این بحثی است که همه ما باید به آن توجه داشته باشیم که وظیفه ما درقبال حفظ دین چیست؟

وی افزود: آنچه که مایه شرافت و امتیاز انسان است، زندگی کردن بر اساس یک برنامه سعادت‌بخش و ایمان داشتن به درستی برنامه و مسیر زندگی است که آرامش و اطمینان قلبی در زندگی را در پی دارد.

عبدی در ادامه به بیان ویژگی‌های دین و خطراتی که دین را تهدید می‌‌کند، پرداخت و گفت: دین اسلام چند ویژگی دارد از جمله فطری بودن، محکم و استوار بودن، کامل بودن  و آسان بودن و ما باید خطراتی که دینمان را تهدید می‌کند بشناسیم و از هرچیزی که به آن لطمه می‌زند دوری کنیم.

وی ادامه داد: همچنین یکی از عوامل لطمه به دین در جامعه امروز ما رعایت نکردن حریم اجتماعی و پوشش‌های نامناسب است که باعث ایجاد فساد در جامعه می‌شود و به دین آسیب می‌زند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: برای حمایت کردن از دین که مهمترین هدف از قیام عاشورا بود ابتدا باید دین را شناخت چراکه ابتدای دین معرفت و شناخت دین است و طبق احادیث فهم درست از دین موجب استواری دین است.

وی با بیان اینکه هرچقدر شناخت ما نسبت به دین حق بیشتر باشد استقامت و پایداری ما نیز در راه آن بیشتر می‌شود، ابراز داشت: دومین راه حمایت از دین عمل کردن به دین است و سومین راه عمل به احکام و برنامه‌های عبادی که برای بشر فرستاده شده است.

عبدی یادآور شد: بزرگ‌ترین خدمت به جامعه کنونی عمق بخشیدن به دینداری و ایمان نسل جوان است چراکه 100 سال قبل این همه راهزن فکر و عقیده وجود نداشت و دشمنان به این نتیجه نرسیده بودند که باید ایمان مذهبی و دینی مردم را نشانه گرفت تا بتوانند بر آنها مسلط شوند بنابراین بزرگ‌ترین خدمت مرزبانان فکر و اندیشه این است که با آگاهی دادن به افراد جامعه و نسل جوان دین و ایمان آنها را استحکام بخشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار