مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی گفت: همزمان با بزرگداشت هفته ملی کودک، با اتمام بازبینی آثار بارگزاری شده قصه‌گویی صحنه‌ای، کار هیات انتخاب مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، قصه‌گویان راه‌یافته به مرحله استانی معرفی شدند.
کد خبر: ۹۱۸۱۷۸۴
|
۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان، علی بینش ادامه داد: هیات انتخاب جشنواره استانی قصه‌گویی با بررسی ۲۲۸ قصه صحنه‌ای بارگزاری شده در سایت جشنواره ۵۰ اثر منتخب را برای حضور در مرحله‌ استانی قصه‌گویی معرفی کردند.
وی خاطر نشان کرد: ۲۶ نوجوان، ۲۰ زن و مرد و ۴ پدربزرگ و مادربزرگ قصه‌گو توانستند با کسب بیشترین امتیازات از هیات انتخاب، به مرحله استانی این رقابت‌ها راه پیدا کنند.
بینش اضافه کرد: رقیه نوروزی، محمد مظهری و سولماز صادق‌زاده اعضای هیات انتخاب مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در آذربایجان شرقی بودند.
وی همچنین به برگزاری کارگاه «اصول قصه‌گویی صحنه‌ای» ویژه راه‌یافتگان به جشنواره استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، در مجتمع کانون تبریز اشاره کرد و افزود: این کارگاه با هدف تقویت و ارتقای مهارت‌های قصه‌گویی و کیفیت بخشی به مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در تبریز به اجرا درآمد.
مدیر کانون پرورش فکری استان بیان کرد: در این کارگاه یک روزه شیوه‌های قصه‌گویی از طریق فرم و حرکات بدن، فن‌ بیان، شروع و پایان قصه و اصول ارتباط با مخاطب در قصه‌گویی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
بینش گفت: 50 قصه‌گوی منتخب و راه یافته از بین ۲۲۸ قصه‌گوی علاقه‌مند که آثار خود را در سایت جشنواره بارگذاری کرده بودند، در مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی شرکت خواهند کرد.
 مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روزهای ۱۷ و ۱۸ مهر ماه با حضور کودکان و نوجوانان و علاقه‌مندان این هنر در مجتمع کانون تبریز برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات