خبرهای داغ:
امام جمعه مرند از برپایی دو موکب این شهرستان با هدف خدمت رسانی به زائران اربعین در عراق خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۱۵۹۱
|
۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده، در دیدار خادمان زائران اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با اشاره به اینکه جریان اربعین امروز جهانی شده است، اظهار داشت: حدود ۴ هزار موکب از ایران در کشور عراق مستقر شده است که ۲۰ درصد موکب ها را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به افزایش تعداد موکب های استان آذربایجان شرقی در عراق افزود: موکب اربعین شهرستان مرند نیز در ایام اربعین در عراق مستقر شده و آماده خدمت رسانی به زائران امام حسین(ع) است، سال گذشته یک موکب از مرند برپا شده اما امسال تعداد موکب های خدمت رسان این شهرستان به ۲ مورد افزایش پیدا کرده است.

حجت الاسلام نعمت زاده همچنین با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی ایران در منطقه به ویژه عراق افزود: پیروزی حزب الله بر اسرائیل و جبهه مقاومت در سوریه، عراق و یمن از دستاوردهای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران است.

وی بیان کرد: ما ایرانی ها نماینده یک فرهنگ و تفکر بزرگ هستیم و اعمال و گفتارمان نشانگر این فرهنگ غنی است و عملکرد ما در پیاده روی بزرگ اربعین، فرهنگ کشور ما را نشان می دهد.

حجت الاسلام نعمت زاده تاکید کرد: امام زین العابدین(ع) وقتی به مکه می رفتند به صورت ناشناس به عنوان خادم زائران حضور پیدا می کردند، ما نیز باید قدر این نعمت را بدانیم و مثل دوران دفاع مقدس، ایثار و از خودگذشتگی را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه خادمان اربعین بعد از زیارت مختصر، بیشتر به زائران و همراهان خدمت کنند، خاطرنشان کرد: خادمان اربعین باید نسبت به اقامه نماز اول وقت اهتمام داشته و نظافت و نظم و احترام به بزرگان و سرداران عراقی را مراعات کنند.

امام جمعه مرند اظهار داشت: این قدرت امام حسین(ع) است که بعداز ۱۰۰ ها سال میلیون ها انسان را از اقصی نقاط عالم در یک مکان جمع می کند.

حجت الاسلام  نعمت زاده در پایان اذعان داشت: باید یادی کنیم از آن شهدایی که به عشق زیارت کربلا به شهادت رسیدند و نتوانستند به زیارت حضرت سیدالشهدا مشرف شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها