خبرهای داغ:
معاون پارلمانی رئیس جمهور

ادبیات دفاع مقدس، باید به نسل های بعد انتقال یابد

امیری گفت: هشت سال دفاع مقدس به عنوان یکی از تابناک ترین مقاطع تاریخ این کشور باید مورد نظر قرار گیرد و ادبیات این فرهنگ به نسل های بعدی منتقل شود
کد خبر: ۹۱۸۱۵۴۲
|
۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، استاندار قزوین، دادستان قزوین، نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و فرماندهان نظامی و انتظامی استان قزوین در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان قزوین برگزار شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در این مراسم بیان کرد: امروز نیروهای مسلح در جمع مسوولان پرتلاش، مومن، معتقد و مسوولیت پذیر استان قزوین، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی شاهد بزرگداشت هفته نیروی انتظامی هستیم.

وی گفت: هفته نیروی انتظامی با هفته دفاع مقدس از جهت زمانی تقارن دارد. هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها، ایثارها و مجاهدت انسان های شریف، رشید و متعهدی بود و هست که در طول دوره دفاع مقدس ولایت و عبودیت را به منصه ظهور گذاشتند.

امیری اظهار کرد: اگر ما شاهد دفاع جانانه و مقدس مردم شریف ایران اسلامی و بسیج، سپاه، ارتش رشید و نیروهای انتظامی نبودیم شاید بسیاری از این مسایل که در ارتباط با دفاع مقدس نقل می کردند، برای ما باورش سخت بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهوراظهار کرد: مردمی که هنوز از مسایل ناشی از انقلاب و توطئه گروهک ها و مشکلات داخلی در بخشی از کشور ایران خارج نشدند با ارتش دشمن تا دندان مسلح بعثی مواجه شدند و این در حالی است که با هجمه و حمله استکبار جهانی و 36 کشور در نبرد نابرابری مواجه بودند که رژیم بعث را از لحاظ نیروی انسانی و ابزار نظامی حمایت می کردند. به گونه ای که ضرادخانه ها و کارخانه های تولید مواد شیمیایی و سازنده تانک ها و توپ ها و موشک های دوش انداز و غیره توسط دشمنان ما در اختیار دشمنان بعث قرار می گرفت.

وی عنوان کرد: آخرین تجهیزات هواپیمایی جنگنده مدرن، تجهیزات ماهواره ای و غیره را در اختیار رژیم بعث قرار می دادند. اما چه کسی باور می کرد مردمی انقلابی که مشکلات ناشی از گروهک ها را طی می کردند با هشت سال جانفشانی با پایبندی به اصول و موازین اخلاقی و اسلامی از چنین جنگی پیروز و سربلند بیرون بیاید که این امر با فداکاری شهدا و صبر حانواده های شهدا و ایثارگران ممکن بود.

امیری افزود: اگر نگاهی به این جنگ داشته باشیم، حقیقتا با عشق و ایثار و فداکاری توانستیم بر تسلیحات نظامی این دشمنان پیروز شدیم و نهایت شاهد اقتدار و پیروزی در صحنه های اخلاقی، معنوی و نطامی بوده ایم.

معاون پارلمانی تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس بعنوان یکی از تابناک ترین مقاطع تاریخ این کشور باید مورد نظر قرار گیرد و ادبیات این فرهنگ به نسل های بعدی منتقل شود و در مورد این خزانه بی پایان گفتگو شود.

وی ادامه داد: نقش نیروهای مسلح در آن دوران بسیار تعیین کننده بود و همه نیروها در کنار یکدیگر نقش مهمی ایفا کردند.نیری انتظامی بیش از سیزده هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و بعد از نیز در ایجاد امنیت بسیار تعیین کننده بوده است.

امیری اضافه کرد: یک نگاهی که به ارتباط پلیس در جامعه انداخته می شود این است که نقش پلیس نقش برخوردی و قوه قهریه است. در حالی که ماموریت پلیس پیشگیرانه است و امروز پلیس با نگاه جامعه محور در توسعه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و غیره نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: رفق و مدارا که یکی از مولفه های جامعه محور است مورد تاکید پلیس است و رفتار پلیس در کشور از نمونه های مثال زدنی است. قانون مداری یکی از مهمترین مولفه هایی است که در جامعه در حال اجراست و پلیس ما یک پلیس قانونمدار است و مهمترین دغدغه و نقشه راه پلیس همین قانون مداری است.

وی اضافه کرد: بی تردید کشوری در ورای مرزها می تواند دشمن را نابود و ناامید کند کشوری است که دارای امنیت پایدار داخلی است. چیزی که امروز به عنوان یکی از ضرورت های غیرقابل اجتناب به آن نیاز داریم همین تعامل بین نیروهای مسلح است و تا زمانی که این تعامل وجود دارد دشمن هرگز طمع به این مرز و بوم نخواهد داشت.

امیری گفت: از نیروهای مسلح استان قزوین تقدیر می کنم و نیروی انتظامی استان از فرماندهی رشید، مومن و پرتلاش برخوردار است که در رشته خود فردی بی نظیر و موفق است.

 

1010/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار