خبرگزاری بسیج: آیت الله سید رضا حسینی مازندرانی، فقیه مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با بیان اینکه دفاع مقدس شبیه به جنگ احزاب (غزوه خندق) بود، گفت: اطاعت از ولی فقیه در آن دوران و رشادت و جان فشانی های مردم، دلایل اصلی پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی بود.
کد خبر: ۹۱۸۱۴۶۲
|
۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸

وی افزود: در دوران دفاع مقدس همه با هم مساوی و سرباز و فرمانده یکسان بودند و سر یک سفره می نشستند. اگر امروز، همان روحیه در میان مردم و مسئولان حاکم شود، شاهد پیشرفت های کلان خواهیم بود و محورهای مختلف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز محقق می شود.

آیت الله «سید رضا حسینی مازندرانی» در جلسه درس اخلاق و تهذیب حوزه علمیه امام حسین (ع) شهر ری با اشاره به آیه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِذَا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُواْ زَحْفاً فَلاَ تُوَلُّوهُمُ الأَدْبَارَ؛ ای اهل ایمان، هرگاه با گروه مهاجم کافران در میدان کارزار روبرو شوید مبادا پشت به آنها کرده و از جنگ بگریزید»(سوره انفال، آیه 16) گفت: دفاع مقدس شبیه به جنگ احزاب (غزوه خندق) بود. در جنگ احزاب، گروه های مختلف مردم علیه پیامبر اسلام و مسلمانان متحد شدند اما به لطف خداوند متعال و مقاومت سپاه اسلام، این گروه ها شکست خوردند.

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) شهر ری یادآور شد: در این غزوه، مشرکان قریش و بعضی از قبایل دیگر عرب به تحریک یهودیان تصمیم به نابودی کامل اسلام گرفتند و با ده هزار نفر راهی مدینه شدند، اما مسلمانان با کندن خندق و دفاع جانانه از مدینه مانع رسیدن احزاب به اهداف خود شدند.

تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) شهر ری افزود: در دوران دفاع مقدس، مستکبران، جریان کفر و گروهک های ضد انقلاب علیه نظام جمهوری اسلام متحد شدند اما به لطف خداوند، ملت ما پیروز شد. آمریکا از اوایل انقلاب تاکنون، ما را تحریم کرده است ولی انقلاب اسلامی با تدابیر حکیمانه امام خمینی (ره) و خلف صالح ایشان، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، توانست دسیسه های استکبار جهانی را خنثی کند و در تمام مقاطع حساس، سربلند باشد که «جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ كانَ زَهُوقاً.»

وی اضافه کرد: ملت ایران در دوره جنگ تحمیلی، خسارت های زیادی متحمل شد و شمار زیادی از فرزندان مخلص و متدین و انقلابی ما به شهادت رسیدند که این موضوع برای همه ناراحت کننده بوده است؛ باوجود این اگر ایستادگی و مقاومت ملت ما نبود، نظام جمهوری اسلامی، اکنون در جهان سربلند نبود. در واقع دستاوردهای انقلاب اسلامی نتیجه مجاهدت ملت ایران در دوران دفاع مقدس است.

آیت الله حسینی مازندرانی در ادامه با اشاره به حضور خود در مناطق مختلف عملیاتی در دوره دفاع مقدس از جمله در خرمشهر، آبادان، کردستان، عین خوش، دشت عباس و ...، گفت: بنده در مجموع در دوران جنگ هشت ساله، حدود 2 سال و البته در بازه های زمانی 10، 20 و 30 روزه در در مناطق مختلف عملیاتی یا پشت جبهه ها شرکت داشتم. بنده در زمان آزادسازی خرمشهر در آنجا بودم؛ یکی از صحنه هایی که در ذهنم ماندگار شده است دستان آویزان شده یکی از رزمندگان بود در حالی که هیچ شکایت یا ناراحتی ابراز نکرد و بسیار مقاوم و صبور بود.

موسس و مسئول مدرسه علمیه امام حسین (ع) با تاکید بر اینکه در طول هشت سال جنگ تحمیلی، مسجد امام حسین (ع)، پایگاهی برای اعزام نیروها و تامین اقلام و اجناس مورد نیاز جبهه ها شده بود، بیان کرد: تعدادی از اهالی این مسجد در دوران جنگ به شهادت رسیدند. این مسجد و همچنین حوزه علمیه امام حسین (ع) همیشه پایگاه انقلابی گری و ترویج فرمایشات مقام معظم رهبری بوده است.

وی گفت: اگر ملت ایران با هم متحد باشد و از ولی فقیه اطاعت کند، بار دیگر در جبهه ها اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بر دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی، موفق خواهد شد. البته ملت ایران همیشه مطیع ولی فقیه بوده اند و امروزه نیز از فرامین مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف، اطاعت می کند «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا؛ و همگی به ریسمان خدا  قرآن و اسلام، و هرگونه وسیله وحدت‌، چنگ زنید، و پراکنده نشوید»(سوره آل عمران، آیه 103)

آیت الله حسینی مازندرانی گفت: وعده الهی به ملت های مسلمان و مقاوم، پیروزی است «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم؛ ای کسانی که ایمان آورده ‌اید، اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام هایتان را استوار می ‌دارد»(سوره محمد، آیه 7)

امام جماعت مسجد امام رضا (ع) اضافه کرد: دشمن مدام ملت ما را تحریم می کند و اخیرا مقام معظم رهبری و برخی از مسئولان عالی رتبه و دستگاه های انقلابی ما را نیز تحریم کرده است ولی هیچ کدام از این تحریم ها مانع از حرکت فزاینده نظام جمهوری اسلامی ایران در مسیر استقلال، آزادی و عزت مداری نشده است. رهبر معظم انقلاب اسلامی، اخیرا فرمودند به آینده درخشان ملت ایران بسیار خوش بین هستم.

 

ارسال نظرات