خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

سه پایه مهم تربیتی فرزندان محبت، اقتدار و امنیت است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: سه پایه مهم تربیتی در فرزندان وجود دارد که شامل محبت، اقتدار و امنیت است.
کد خبر: ۹۱۸۱۴۰۸
|
۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸

سه پایه مهم تربیتی فرزندان محبت، اقتدار و امنیت استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام سیدمجتبی حسینی‌یمین در همایش سه ساله‌های حسینی که در حسینیه امام(ره) همدان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حضرت رقیه(س)، اظهار داشت: سه پایه مهم تربیتی در فرزندان وجود دارد که شامل محبت، اقتدار و امنیت است و مادران دغدغه این را دارند که فرزندان خود را خوب تربیت کنند.

وی با بیان اینکه این دغدغه در خانواده‌های مذهبی بیشتر است، گفت: شکافی بین خانواده‌های مذهبی و عمومی ایجاد شده است و این تفاوت در جامعه سخت‌تر شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: پیش از آن که گزاره‌های تربیتی برای دین مهم باشد پایه‌های دین اهمیت دارد؛ پدر و مادر باید پایه‌های تربیتی را رعایت کنند.

وی ابراز داشت: مادران اولین پایه تربیتی در فرزند هستند که اگر این وجود نداشته باشد تربیت فرزند شکل نمی‌گیرد؛ مهر مادری است که منزل لبریز از محبت می‌شود.

حسینی‌یمین با اشاره به اینکه محبت گفتاری بارها در قرآن مطرح شده است، خاطرنشان کرد: محبت‌های گفتاری را باید جدی بگیریم؛ مادران باید در منزل با فرزندانشان با محبت رفتار کنند.

وی با اشاره به اینکه فرزندان نیاز به بازی دارند و پیغمبر(ص) با بچه‌ها بازی می‌کردند، تصریح کرد: فرزندان با بازی بیدار می‌شوند و شب هم با بازی به خواب می‌روند؛ مادرانی که حوصله ندارند نمی‌توانند خوب بچه‌داری کنند و در آینده آنها به مادران اهمیت نمی‌دهند و دیگر جای اعتراض وجود ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: خداوند متعال به والدین به نظر رحمت نگاه می‌کند و هنگامی که به فرزند با محبت می‌نگرند؛ مادر کانون محبت است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۰۰ سال پیش امیرالمؤمنین(ع) برای فرزند خود نامه نوشت، خاطرنشان کرد: گاهی مواقع باید محبت خود را به صورت گفتاری، رفتاری و نوشتاری به فرزندان ارائه دهیم؛ محبت در خانواده‌ها کم است خیلی از فرزندان از میزان محبت والدین خود رضایت ندارند.

حسینی‌یمین با بیان اینکه هنر پدر و مادر این است که فرزندان را با محبت تربیت کنند، گفت: مهر مادر پایه اول است؛ فایده محبت در تربیت، اطاعت است و همه محبت‌ها باید جدی باشد.

وی با بیان اینکه محبت زیاد خط قرمز نیست، افزود: محبت در کار و جای غلط انجام ندهیم؛ اگر فرزند کار حرام انجام داد نباید به او محبت کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص پایه دوم تربیت که اقتدار پدر است، ابراز داشت: در خانه‌ای که اقتدار نیست سنگ روی سنگ بند نمی‌شود؛ اقتدار پدر در تربیت فرزند بسیار کمک می‌کند بنابراین پدر باید بین فرزندان دارای اقتدار باشد.

وی با بیان اینکه پایه سوم تربیت امنیت است، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم فرزندان دچار مشکل نشوند باید به آنها امنیت بدهیم که اگر اتفاقی برای آنها افتاد بیاید به ما بگوید و اجازه دهیم حرف هایشان را به ما بزنند.

حسینی‌یمین تاکید کرد: این سه پایه محبت، اقتدار و امنیت بسیار مهم است و امیدواریم به این موارد برسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار