خبرهای داغ:
امام جمعه اهواز گفت: هدف از زیارت لقای خدای متعال است و انسان وقتی می خواهد به زیارت برود کشتی اباعبدالله الحسین (ع) سریع‌ترین راهی است که ما را به خدا می رساند به همین دلیل بعد از انجام زیارت اربعین باید غفلت‌ها از انسان زدوده و رفتارهای اهل بیت عصمت و طهارت در وجود ما نهادینه شود.
کد خبر: ۹۱۸۱۴۰۲
|
۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن عبادت دانستن خدمت سربازی در نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار کرد: خیلی خوب است اگر کسانی که به سن سربازی رسیده‌اند خود را در اختیار نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دهند.

امام جمعه اهواز با اشاره به زیارت اربعین عنوان کرد: زیارت اربعین امسال را به نیت شهدا انجام دهیم و هر گامی را که برمیداریم به شهدای بزرگوار تقدیم کنیم.

وی افزود: هدف از زیارت لقای خدای متعال است و انسان وقتی می خواهد به زیارت برود کشتی اباعبدالله الحسین (ع) سریع‌ترین راهی است که ما را به خدا می رساند به همین دلیل بعد از انجام زیارت اربعین باید غفلت‌ها از انسان زدوده و رفتارهای اهل بیت عصمت و طهارت در وجود ما نهادینه شود.

موسوی‌فرد در تشریح بخشی از آداب زیارت بیان کرد: در مسیر زیارت اربعین خود را به امام زمان(عج) پیوند بزنیم و شعار امسال این باشد که ای پسر رسول خدا ما خود را برای سربازی شما مهیا کرده‌ایم و هر خواهر و برادری خواستار سربازی امام زمان در این مسیر باشد موظف به رعایت آداب زیارت است.

وی افزود: در مسیر اربعین به یاد مصائب اهل بیت عصمت و طهارت باشیم و تا حد ممکن چشم‌ها گریان باشد و کمتر غذای لذیذ را در موکب‌ها دنبال کرده و به یاد تشنگی اباعبدالله الحسین(ع) باشیم و ناهنجاری‌های شخصیتی خود را یادداشت کرده و در این مسیر از نکات منفی خود بکاهیم.

امام جمعه اهواز ضمن تاکید بر اهمیت رعایت حجاب در اربعین گفت: در عراق و در ایام اربعین حجاب بسیار کامل است، زائران ما نیز باید شان اسلامی را حفظ کرده و حجاب اسلامی به معنای واقعی کلمه رعایت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها