همایش صمیمی پیشکسوتان جهاد و شهادت نیرو‌های مسلح استان گیلان در مجتمع یاس کلان‌شهر رشت برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۱۳۹۱
|
۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، همایش صمیمی پیشکسوتان جهاد و شهادت نیرو‌های مسلح استان گیلان در مجتمع یاس کلان‌شهر رشت برگزار شد.

مسؤول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان در این همایش با بیان اینکه تربیت دینی و اسلامی تفاوت فراوانی باتربیت غربی دارد، اظهار کرد: به تربیت جسمی و بدنی در فرهنگ غربی توجه فراوانی می‌شود و مراقبت‌های پزشکی نیز از اولویت‌ها است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین انصاری با اشاره به اینکه توجه به تربیت علمی در فرهنگ اهمیت بالایی دارد، افزود: به تربیت فرهنگی و اجتماعی نیز در غرب توجه ویژه می‌شود، اما در فرهنگ قرآنی و دینی علاوه بر تمامی این ابعاد که در غرب توجه می‌شود به نکات ویژه دیگری نیز توجه می‌شود.

وی با بیان اینکه به تربیت علمی، اسلام نیز توجه‌ای ویژه دارد گفت: در اسلام به اخلاق در کنار ورزش و تحصیل اهمیت داده می‌شود و تربیت مذهبی و معنوی اینجا معنا پیدا می‌کند.

مسؤول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان با اشاره به اینکه باید به ابعاد تربیتی در کشور بیشتر توجه شود، بیان کرد: نقطه برتری و قوت ما در برابر دشمنان قدرت ایمان و تربیت قرآنی بود که در دفاع مقدس و جبهه مقاومت ما در برابر دشمنان پیروز کرد.

انصاری با بیان اینکه آموزش‌وپرورش باید به مسائل تربیتی در مدارس بیشتر توجه کند، گفت: معلمان ما نقش فروانی در کنار پدر و مادر در تربیت جوانان و نوجوانان دارند و حتماً باید فرهنگ دینی و قرآنی را در جامعه فرهنگ‌سازی کنند.

همایش صمیمی پیشکسوتان جهاد و شهادت نیرو‌های مسلح گیلان + عکس

وی با اشاره به اینکه باید به تربیت سیاسی نیز در کشور توجه شود، بیان کرد: اسلام به بخش سیاسی نیز در جامعه تأکید می‌کند که باید آحاد جامعه بصیرت سیاسی داشته باشند و حق را از باطل تشخیص دهند.

مسؤول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان با بیان اینکه برخی از مسؤولان ما دشمن را بزرگ نشان می‌دهند، افزود: درست است که نباید دشمن را دست‌کم بگیریم، اما این را هم باید بدانیم که دشمن را به‌صورت نادرست نیز نباید بزرگ کرد.

انصاری با اشاره به اینکه ما دشمنانمان را در چند سال اخیر به ذلت کشانده‌ایم، تصریح کرد: در سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکایی ابهت آمریکا در منطقه شکسته شد و به ذلت و خواری کشیده شدند، اما متأسفانه برخی از مسؤولان اعتقاددارند که آمریکا کدخدا است و باید با کدخدا توافق کرد.

همایش صمیمی پیشکسوتان جهاد و شهادت نیرو‌های مسلح گیلان + عکس

وی با بیان اینکه از سال دو هزار به بعد هیمنه آمریکا در دنیا شکسته شده، گفت: زمان افول آمریکا و غرب فرارسیده و به‌زودی دنیا شاهد قدرت گرفتن تمدن اسلامی در دنیاخواهیم بود.

رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه فرهنگ جهاد و شهادت هنوز در کشور حاکم است اظهار کرد: همه ما مدیون خون پاک شهدا هستیم و امنیت کشور را مرهون رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس هستیم.

همایش صمیمی پیشکسوتان جهاد و شهادت نیرو‌های مسلح گیلان + عکس

قادر رستمی با اشاره به اینکه شهدای ما در شوق وصالشان عند ربهم یرزقونند، افزود: پیشکسوتان جهاد و شهادت از رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند و امروز نیز درصحنه حضور دارند و پشتیبان ولایت‌فقیه هستند.

رئیس اداره بازنشستگی نیرو‌های مسلح استان گیلان نیز در این همایش با بیان اینکه بیش از ۶۹ پیشکسوت نیرو‌های مسلح کشور در سوریه به شهادت رسیدند، اظهار کرد: شهید نظری و شهید دوربین دو پیشکسوت شهید گیلانی کشور هستند.

محمود حسینی با اشاره به رشادت‌های فراوان پیشکسوتان نیرو‌های مسلح در دوران دفاع مقدس افزود: عده‌ای از پیشکسوتان در سال‌های اخیر فرزندانشان را برای حفظ آرمان‌های انقلاب در سوریه و عراق تقدیم کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات