سرلشکر سلامی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه راه فوق العاده جدیدی را برای ما در عرصه خدمات اجتماعی، امداد، کمک به مردم، محرومیت زدایی و سازندگی گشودند و یک فتح باب جدیدی متفاوت از گذشته بود که انگیزه های ما در امتداد این راه جدید انشاءالله قوی تر، فعال تر خواهد شد و این انگیزه ها به میدان خواهد آمد.
کد خبر: ۹۱۸۱۳۵۳
|
۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرلشکر پاسدار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در سفر به استان مرکزی و شهرستان خمین، ذیل کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: پروژه هایی که در بسیج تعریف می شود به لحاظ مقیاس کوچکند ولی زود بازده و از لحاظ حجم انبوه هستند.

سلامی افزود: در گام اول ۵۷۲ پروژه را تعریف و شروع کردند که به واسطه کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی، ۳۶۲ پروژه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است و مابقی این پروژه ها هم در دست اجرا و اقدام است.

وی عنوان کرد: مسئول بسیج سازندگی کل کشور گفتند که ان شاءالله به همراه همه استان های کشور از جمله سپاه روح الله استان مرکزی باز پروژه های جدیدی را تعریف می کنند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار راه فوق العاده جدیدی را برای ما در عرصه خدمات اجتماعی، امداد، کمک به مردم، محرومیت زدایی و سازندگی گشودند و یک فتح باب جدیدی متفاوت از گذشته بود که انگیزه های ما در امتداد این راه جدید انشاءالله قوی تر، فعال تر خواهد شد و این انگیزه ها به میدان خواهد آمد.

وی ادامه داد: ما از همه ی ظرفیت های مردمی، ظرفیت های سپاه و ظرفیت های دولتی و غیر دولتی استمداد خواهیم گرفت و سعی می کنیم نسبت به گذشته با ظرفیتی چندین برابر عمل کنیم. البته انتظار رهبری چندین ده برابر است و ما هم سعی می کنیم که توانمندی های خودمان را با انتظارات رهبر انقلاب اسلامی هماهنگ کنیم و نهضتی را برای حل مسائل جاری جامعه ایجاد کنیم و به فضل الهی بر مشکلات غلبه کنیم، همان غلبه ای که در دوران دفاع مقدس  داشتیم را در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی و خدمات اجتماعی و امداد به مردم هم ادامه دهیم.

سلامی ضمن بیان اینکه تا به اینجای کار دوستان موفق بوده اند ولی انتظار ما خیلی بیشتر از اینها است اظهار کرد: در سطح کشور ۴۰ هزار پروژه محرومیت زدایی تعریف شده که تا این لحظه تقریبا ۱۵ هزار از این تعداد به بهره برداری رسیده است و چند هزار پروژه دیگر هم نزدیک به بهره برداری است ولی مصمم هستیم که همه این پروژه ها را خاتمه دهیم و مجددا از نوع شروع کنیم و تعریف ده ها هزار پروژه جدید داشته باشیم و این چرخه تا انتها ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص کمک رسانی به سیل زدگان نیز گفت: در مورد سیل زدگان ۲۰ هزار واحد مسکونی برنامه شده است که ۳۵۰۰ واحد آن تحویل شده و مابقی در دست اجراست و ما هم مصمم هستیم که آن بخشی که متعلق به سپاه پاسداران است را کامل کنیم و تحویل مردم دهیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص دستاوردهای دفاعی کشور نیز بیان کرد: در موضوع دستاوردهای دفاعی به خصوص فناوری های دفاعی در یک مسیر شتاب داری قرار گرفتیم و نرخ نو آوری های دفاعی ما تقریبا به روز شده است و این به آن معنا ست که هر روز یک دستاورد جدید داریم و به حدی رسیده است که اینها را خیلی رسانه ای نمی کنیم ولی در همه عرصه های مختلف به عنوان نمونه در عرصه موشکها، پهبادها، پدافند هوایی، رادارها، شناورها، اژدرها، موشک های ضد زره و توپ های هدایت شونده و در عرصه تحقیق و انفجارات و مهندسی و... در همه این عرصه به روز در حال رشد هستیم و این یک خبر کلی خوش به جامعه است که علم و فناوری دفاعی در کشور ما به یک مرحله خود زایندگی رسیده است و خود به خود همین طور از ترکیب تجربیاتی که روز به روز به دست می آید سنتزهای جدیدی تولید می شود.

وی افزود: رشد فناوری ها به خصوص در عرصه دفاعی که ما در گیر آن هستیم فوق العاده است و شکر خدا نیاز هایمان در حال برآورده شدن است.

سلامی خاطر نشان کرد: امروز در مرحله قدرت و شکست ناپذیری قرار داریم و به موازات آن دشمنان ما نیز تضعیف شدند و همه گزینه هاشان ضعیف شده است و این را همه می بینند که دشمن توانایی عمل ندارد. یک زمانی او می خواست عمل کند و ما را به عکس العمل وادارد امروز آنها حتی توانایی عکس العمل در مورد توانمندی های ما را ندارند و این واقعیت، امروز در صحنه های میدانی دیده می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات