خبرهای داغ:
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان:
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: استان همدان به عنوان پایلوت کارهای شاخص فرهنگی اربعین در سطح کشور با قوت و جدیت مسئولیت خود را پیش می‌برد.
کد خبر: ۹۱۸۱۳۲۷
|
۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵

همدان به عنوان پایلوت کارهای شاخص فرهنگی اربعین در کشور استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام ابوالحسین کیهانی در نشست خبری ستاد اربعین حسینی با اشاره به تشکیل کمیته‌ها اظهار داشت: مسئولیت کمیته ستاد فرهنگی آموزشی اربعین حسینی با اداره کل سازمان تبلیغات است که در شهرستان‌ها با ادارات شهرستان بوده که زیرمجموعه‌هایی شامل ارشاد، صدا و سیما و اوقاف و امور خیریه و کمیته‌های مردمی عضو این ستاد هستند.

وی با بیان اینکه در استان همدان صدا و سیما، مخابرات و شهرداری‌ها درگیر کار شده‌اند، افزود: تیزرهایی توسط صدا و سیما تهیه و در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد که از تلویزیون‌های شهری اکران می‌شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان ابراز داشت: به محض ورود زوار به محدوده همدان از سوی مخابرات نیز پیام محتوایی فرهنگی و تبلیغی برای آنان ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه استان همدان به عنوان پایلوت کارهای شاخص فرهنگی اربعین در سطح کشور با قوت و جدیت مسئولیت خود را پیش می‌برد، گفت: در ایستگاه‌های صلواتی غرفه‌های فرهنگی، حضور ۲۴ ساعته طلاب خواهر و برادر پیش‌بینی شده است.

کیهانی عنوان کرد: اتوبوس‌هایی که حامل زائرین هستند با ایستادن در اولین ایستگاه صلواتی یک طلبه داخل ماشین قرار می‌گیرد و به مدت یک ساعت مباحث زیارت امام حسین(ع)، مسائل فرهنگی، آسیب‌ها و تهدیدات و فرصت‌های سفر را بازگو می‌کند و همدان و مشاهیر و بزرگان شهر همدان را معرفی می‌کنند که این طلاب آموزش‌های کامل را دیده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر بسته فرهنگی که شامل کاتالوگ، سی دی و بروشور است پیوست فرهنگی نیز به زائرین داده می‌شود که این پیوست‌ها توسط طلاب حوزه علمیه و برخی از دانشگاه‌های استان تهیه می‌شود که آسیب‌ها و فرصت‌ها را بررسی می‌کنند تا برای سال آینده نقاط ضعف تبدیل به نقطه قوت شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان افزود: در این زمینه عکس و وصیت شهید به زائران داده می‌شود که روی کوله پشتی و گوشی خود بزنند و به نیابت آن شهید به زیارت بروند و یا هدیه‌ای به زائران داده می‌شود که به موکب‌داران و خانواده‌های عراقی هدیه شود که فرهنگ ایرانی اسلامی را تبلیغ می‌کنند.

وی با بیان اینکه اپلیکیشن خادمیار فعال شده است که در بازار آماده دانلود است، گفت: گروهی از دانشجویان در حسینیه امام(ره) مستقر هستند و با سامانه ۰۸۱۳۱۳۸ پاسخگوی زائرین در مورد موکب‌ها، مکان‌های خاص تفریحی و زیارتی، پزشک اورژانس هستند و زائران می‌توانند اطلاعات و خدمات دریافت کنند.

کیهانی یادآور شد: این سامانه در سطح کشور در چهار شهر فعال است که همدان زودتر از دیگر استان‌ها راه‌اندازی کرده است.

وی گفت: در شهر مریانج توسط حوزه علمیه رسول اکرم(ص) غرفه‌های فرهنگی توسط طلاب ماهر برای کودکان زوار در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات