سرلشگرسلامی:

استان مرکزی زادگاه عالمان بزرگ است/ امام هیمنه پوشالی قدرت های بزرگ را باگفتن آمریکانمی تواند غلطی بکند شکست

سرلشگرسلامی گفت: امام نقشی پیامبرگونه و وحیانی داشت و نهضتی نبوی در عالم به پا کرد، اسلام با نفس قدسی امام دوباره عزت یافت و با پیام امام جلوه‌گر شد و مسلمان از گورستان جهل و خواب غفلت نجات یافتند
کد خبر: ۹۱۸۱۲۶۷
|
۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در اجلاسیه نهایی کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی گفت: خداوند متعال را سپاسگزارم که امروز به این بنده حقیر توفیق عنایت فرمود که به پابوس خانواده‌های شهیدان عزیز در شهر اراک و استان مرکزی نائل شدم.

سلامی افزود: استان مرکزی سرزمین تولد عالمان بزرگ است که در ساختن تاریخ پرافتخار برای ایران و جهان اسلام نقش بی‌بدیل و ممتاز و شاید تکرارناپذیری را ایفا کردند.

وی بیان کرد: امروز گردهم آمده‌ایم تا از عظمت‌ها، جاودانگی‌ها، فضیلت‌ها، از شکوه یک ملت و از خورشید عظمت‌ها تجلیل کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرمایه اصلی هر جامعه‌ای را شخصیت‌های بزرگ آن جامعه دانست و اظهار کرد: هر ملتی به برکت انسان‌های بزرگ، بزرگ و عزیز شده و منزلت پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: هیچ عنصری جز وجود انسان‌های بزرگ برای جامعه، بزرگی به همراه نمی‌آورد، وقایع تاریخی در یک زمان و مکان خاص به دست همان مردان و زنان بزرگ رخ می‌دهند، اما این وقایع آن قدر عظیم هستند که نه زمان می‌تواند آنها را متوقف کند و نه جغرافیا، این وقایع فراتر از زمان و مکان پیش می‌روند و آینده را می‌سازند که عاشورا از این دست وقایع است.

سلامی ضمن بیان اینکه در تاریخ ایران اسلامی هم شخصیت‌های بزرگ و هم وقایع بزرگ در دامنه قله عاشورا قرار گرفتند تصریح کرد: وجود نورانی امام راحل نیز نمونه و الگوی ممتاز از یک شخصیت الهی است، به همین دلیل استان مرکزی را زادگاه خورشید و سرزمین آفتاب نام نهاده‌اند، اما باید گفت که شخصیت امام فراتر از خورشید بود، امام راحل همانند خورشید در آسمان جهان اسلام طلوع کرد و تیرگی کفر و شرک را از جامعه دور کرد و به جرات می‌توان گفت نور اسلام با وجود امام در این کشور جلوه‌گر شد.

وی مطرح کرد: شخصیت امام(ره) گرمابخش بود، همانند خورشید به همه نور بخشیده و گرما می‌داد و بنیانگذار جمهوری اسلامی همچون دریا عظیم و با عظمت بود، امام یک حقیقت همیشه زنده است که با زمان پیش‌ می‌رود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: گفتن از شخصیت و نقش امام (ره) در دفاع مقدس سخت است، امام تمام جان و روح دفاع مقدس ما است، امام نقشی پیامبرگونه و وحیانی داشت و نهضتی نبوی در عالم به پا کرد، اسلام با نفس قدسی امام دوباره عزت یافت و با پیام امام جلوه‌گر شد و مسلمان از گورستان جهل و خواب غفلت نجات یافتند.

وی عنوان کرد:  امام هیمنه پوشالی قدرت‌ها را با گفتن آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند شکست،  امام(ره) شجاعانه تمام قدرت آمریکا را تحقیر کرد و هیمنه پوشالی آمریکا را در هم شکست.  نام روح‌الله زیبنده امام بود و به راستی ایشان روح الهی بود و باید گفت که شکست دادن همه قدرت‌های بزرگ در جنگ در اوج نابرابری سلاح به برکت امام راحل حاصل شد.

سلامی  امام(ره) را متعلق به تمام هستی و بشریت و افتخاری برای مردم استان مرکزی دانست و تشریح کرد:  بیرق امامت و ولایت که به دست امام برافراشته شد، امروز در دستان شخصیتی بزرگ که از فرزندان رسول خدا و حضرت فاطمه زهرا(س) و شخصیتی شجاع، مدبر و مفسر بزرگ قرآن است، قرار گرفت.

وی ادامه داد:  شهیدان برای ما همه چیز به ارمغان آوردند، امنیت امروز، عزت و استقلال امروز ایران همه مدیون جانفشانی شهدا و فداکاری و صبر خانواده شهدا است. شهدا ستون‌های شرف و عزت کشور هستند،این استخوان‌ها ستون انقلاب و مایه عزت و کرامت ایران و ایرانی هستند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه دشمن نمی‌تواند حتی یک گلوله مشقی به سمت انقلاب شلیک کند اظهار کرد: دفاع مقدس هشت سال نبود، 40 سال است ما در دفاع مقدس هستیم. از زمانی که رهبر معظم انقلاب بیرق امام راحل را در دست گرفتند توطئه دشمنان شدت گرفت و از هیچ توطئه‌ای علیه نظام دریغ نکردند، اما نصرت‌الهی در 40 سال در جان رهبران ما نشست و ما توانستیم در برابر دنیا ایستادگی کنیم.

وی اشاره ای به اتفاقات اخیر منطقه داشت و گفت: کشتی‌هایشان را برای پشیمان کردنشان می‌گیریم و آن ها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

سلامی افزود: آنها که می‌خواستند ما عقب نشینی کنیم، خود یکی یکی عقب نشستند، و باید گفت که در اینجا اکسیژن برای دشمنان ایران نیست، دشمنی به اینجا ورود کند خفه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد:  گزینه‌های دشمن همه ضعیف شده است، ما خواهش‌های آنان را می‌شنویم، می‌بینیم چه خواهش‌‌هایی می‌کنند، تمام خواهش و تمنای دشمن این است که یک مسول ایرانی برای دقایقی با آنها پشت یک میز بنشیند و آنها که می‌خواستند ایران را نابود کنند، برای گرفتن یک عکس با ایرانی‌ها خواهش می‌کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار