امام جمعه خلیل آباد:

سبک زندگی اسلامی باید در مسائل اقتصادی رواج پیدا کند

امام جمعه خلیل آباد با بیان اینکه سبک زندگی ما باید سبک زندگی اسلامی در مسائل اقتصادی باشد، گفت: چند برابر دنیا از حامل‌های انرژی استفاده می‌کنیم که این در بسیار از شاخص‌های به همین منوال است و این نگرش‌ها باید تغییر کند.
کد خبر: ۹۱۸۱۲۶۶
|
۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلیل آباد که با هدف نقش فرهنگ در پیشبرد طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: حرکت بسیار خوبی در سطح کشور در خصوص حل مسائل اقتصادی که دشمن در قالب تحریم و فشار‌های اقتصادی دنبال می‌کرد انجام شده است.

وی با بیان اینکه دشمن نتوانسته به اهداف خود در مسائل اقتصادی برسد، خاطرنشان کرد: مسائل اقتصادی چیزی شبیه جنگ نظامی است، همان‌طور که در جنگ همه به صحنه آمدند و افتخار آفریدند و جنگ به نفع ایران تمام شد در مسائل اقتصادی نیز باید همه به میدان وارد شوند.

امام جمعه خلیل آباد با تأکید بر اینکه طرح توسعه مثلث اقتصادی و فرهنگی که در خراسان رضوی دنبال می‌شود بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: این طرح از سمت مسئولان و معین‌های اقتصادی دنبال می‌شود که یک حرکت امیدوارکننده در جهت حل مشکلات اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه گاهی بخش نامه‌های متضاد باعث عدم هماهنگی در حوزه اقتصادی می‌شود که خوشبختانه این تضاد‌ها حال برطرف شدن است، اذعان کرد: مردم به لحاظ افق روشنی که در مسائل اقتصادی و مبارزه با مفسدان اقتصادی ایجاد شده است شاهد رونق اقتصادی در برخی حوزه‌ها هستند، به طور مثال کارخانه‌هایی که تعطیل یا نیمه تعطیل بودند به مدار تولید برگشته اند و بر اساس آمار ارائه شده، در ۱۹ استان شاهد کاهش بیکاری بوده ایم.

ناهیدی با بیان اینکه مسئولان به این نتیجه رسیده اند که اگر به توان داخلی توجه شود می‌توانیم موفق‌تر باشیم، عنوان کرد: هنوز شاید شاهد قوانین دست و پاگیر باشیم، ولی این قوانین به اشکال مختلف در حال تسهیل است.

وی ضمن تأکید بر اهتمام مضاعف به مسائل اقتصادی، تشریح کرد: اگر طرح مثلث توسعه اقتصادی در شهرستان خلیل آباد با موفقیت دنبال شود می‌تواند الگویی برای دیگر شهر‌ها و حتی استان‌های دیگر کشور باشد.

امام جمعه خلیل آباد با اشاره به اینکه سبک زندگی ما باید سبک زندگی اسلامی در مسائل اقتصادی باشد، بیان کرد: چند برابر دنیا از حامل‌های انرژی استفاده می‌کنیم که این در بسیار از شاخص‌های به همین منوال است و این نگرش‌ها باید تغییر کند.

وی همچنین در ادامه تأکید کرد: دایره مسائل اقتصادی بسیار وسیع است و معین‌های اقتصادی و فعالان اقتصادی می‌توانند در بحث کشمش خلیل آباد ورود پیدا کنند تا وضعیت بازار کشمش با حضور آن‌ها سر و سامان بیشتری بگیرد.



اعضای شورای فرهنگ عمومی می‌توانند در اجرای مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی گام بردارند

مریم افتخاری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل آباد در این نشست با بیان اینکه طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی در استان خراسان رضوی در حال اجرا است و فرهنگ نیز در این طرح جای دارد، اظهار داشت: باید با استفاده از مسائل فرهنگی در حوزه اقتصاد و با استفاده مسائل اقتصادی در حوزه فرهنگ نقش آفرین باشیم.

وی با بیان اینکه اعضای شورای فرهنگ عمومی می‌توانند در این طرح سهیم باشند و در راستای اجرای مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی گام بردارند، خاطرنشان کرد: ایجاد گذر‌های فرهنگی در شهرستان ها، کسب و کار‌های فرهنگی، ایجاد کاروان‌های فرهنگ و هنر در سطح روستا‌هایی که از شهر دور هستند به منظور شناسایی استعداد‌های نهفته هر روستا، اجرای عمومی تئاتر با فروش بلیت، برگزاری کنسرت‌های موسیقی و… از جمله مواردی است که می‌تواند به اقتصاد حوزه فرهنگی کمک کند.



مثلث توسعه اقتصادی بهترین شرایط را برای یک توسعه پایدار فراهم می‌کند

ابراهیم قاسم پور فرماندار خلیل آباد در این نشست با بیان اینکه طرح مثلث توسعه اقتصادی، بر اساس مشارکت مردم محور در حوزه اقتصادی است، تصریح کرد: دولت به این نتیجه رسیده است که در شرایط فعلی باید مردم وارد عرصه شوند و به بحث اقتصادی کمک کنند.

وی با تأکید بر اینکه مثلث توسعه اقتصادی همه قوا‌ها و مجموعه را درگیر کرده است تا بتوانیم مشارکت اقتصادی داشته باشیم، اذعان کرد: معین‌های اقتصادی تولید ایده می‌کنند و مثلث توسعه اقتصادی بهترین شرایط را برای یک توسعه پایدار فراهم می‌کند.

فرماندار خلیل آباد با اشاره به نقش فرهنگ و هنر در توسعه اقتصادی، عنوان کرد: ایجاد گذر فرهنگی بسیار می‌تواند در این بحث تأثیرگذار باشد و امروز این گذر فرهنگی می‌تواند در فضای مجازی بسیار گسترده‌تر دنبال شود.

وی با بیان اینکه ۶ روستا در شهرستان خلیل آباد به عنوان پایلوت در بحث طرح مثلث توسعه اقتصادی انتخاب شده اند، تشریح کرد: نیاز سنجی و ظرفیت سنجی از استعداد‌ها و ظرفیت‌های هر روستا انجام می‌شود و هیئتی از معتمدین با کمک معین اقتصادی در روستا‌ها شکل می‌گیرد و شناسنامه‌ای از تمام ظرفیت‌های روستا ایجاد می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار