سی امین برنامه «شهید افتخارکوچه، آبروی محله» به یادبود شهید دانش آموز علی کرمی در منزل پدری این شهید در روستای باب الحکم از توابع بخش انابد به همت حوزه مقاومت بسیج امام رضا(ع) انابد و با همکاری پایگاه مقاومت بسیج امام صادق (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۱۲۶۲
|
۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سی امین برنامه «شهید افتخارکوچه، آبروی محله» به یادبود شهید دانش آموز علی کرمی در منزل پدری این شهید در روستای باب الحکم از توابع بخش انابد به همت حوزه مقاومت بسیج امام رضا انابد و با همکاری پایگاه مقاومت بسیج امام صادق (ع)، دهیاری و شورای اسلامی روستای باب الحکم با حضور فرمانده سپاه، رئیس بنیاد شهید، مدیرآموزش و پرورش، رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی، شهردار شهرآباد و نیرو‌های نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا و اهالی روستای باب الحکم در فضایی معنوی برگزار شد.

در این مراسم سرهنگ محمد یوسفی از یادگاران دوران ۸ سال دفاع مقدس شهرستان بردسکن با گرامی داشت یادو خاطره شهدا به بیان خاطرات از ایثارگری‌ها ورشادت‌های شهدا پرداخت و از اهداف مهم برگزاری یادواره‌های شهدا را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا دانست.
 
وی به اخلاص و ولایت پذیری شهدا اشاره کرد و گفت: همچنان که نام شهدای کربلا در تاریخ ماندگار شد امروز هم نام و یاد شهدا مانند خورشید در جامعه می‌درخشد.
 
وی افزود: شهدا با تاسی از اهل بیت(ع) و تبعیت از ولایت فقیه و با اخلاصی که داشتند در دانشگاه ایثار و شهادت و عرفان به موقع عمل کردند و توطئه‌های دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی کردند.
 
عضو شورای اسلامی شهر بردسکن گفت: جوانان ۱۳ ساله با ایمانی پولادین در دوران ۸ سال دفاع مقدس جنگ را اداره کردند و علی رغم اینکه به لحاظ امکانات و تجهیزات مشکل داشتیم، ولی با توکل به خداوند متعال و توسل به اهل بیت(ع) و تبعیت از ولایت پیروز میدان شدیم و امروز هم در حوزه اقتصاد می‌توانیم با همان روحیه دوران ۸ سال دفاع مقدس پیروز میدان شویم.
 
سرهنگ یوسفی با بیان اینکه اکثر شهدا در وصایای خود پیروی از ولایت فقیه را مورد تاکید قرار داده اند گفت: امروز شهدا به عنوان چراغ راه ما هستند و با وجود جوانان انقلابی و جهادی و با تاسی از شهیدان و دفاع و اطاعت از رهبری می‌توانیم در همه حوزه‌ها موفق عمل کنیم.
 
این یادگار دوران ۸ سال دفاع مقدس با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم گفت: مردم ایران علی رغم همه سختی‌ها و مشکلات اقتصادی و معیشتی که دارند پای انقلاب و ارزش‌های امام و رهبری هستند و در جنگ اقتصادی وشبیخون فرهنگی دشمن با موفقیت از این پیچ و گردنه‌ها عبور خواهیم کرد و امروز به خون پاک شهیدان انقلاب اسلامی در دنیا شناخته شده است.
 
در این مراسم سرهنگ محبی فرمانده سپاه بردسکن در سخنان کوتاهی بر ادامه راه شهدا تاکید کرد و گفت: تاکنون ۳۰ برنامه افتخار کوچه، آبروی محله به یاد شهدا در شهرستان برگزار شده است و برنامه داریم تاپایان امسال ۲۰ برنامه دیگر رادر سطح شهرستان به نام شهدا برگزار کنیم.
 
وی با اشاره به حذف نام شهدا از تابلو‌های معابر و خیابان‌ها در کلان شهر‌ها گفت: این گونه حرکت‌ها یک کار غیر اخلاقی و بداخلاقی است درصورتی که فرهنگ شهادت برگرفته از فرهنگ عاشورا و بهترین ذخیره ما است.

اجرای دکلمه، انشاء به شهید توسط دو دانش آموز، قرائت زندگینامه شهیدکرمی وپخش کلیپ از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. شهید علی کرمی متولد ۱۳۴۷ می‌باشد که در سن ۱۵ سالگی در ۱۵ اسفندماه سال ۶۲ در منطقه جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد. روستای باب الحکم در دوران ۸ سال دفاع مقدس ۶ شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران نموده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها