خبرهای داغ:
امام جمعه موقت بیرجند:

خطر بی بصیرتی اسلام را تهدید می‌کند/ بی بصیرتی زمینه نفوذ متقلبین را بر بدنه جامعه اسلامی فراهم می سازد

امام جمعه موقت بیرجند گفت: اگر به خوبی بصیرت نداشته باشیم ممکن است برخی افراد متقلب بر بدنه جامعه اسلامی رخنه و نفوذ کنند و دنبال انحراف باشند.
کد خبر: ۹۱۸۱۲۲۳
|
۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جوبی، حجت الاسلام و المسلمین محمد مختاری امام جمعه موقت بیرجند امروز در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید غلامی در بیرجند  با بیان اینکه اولین وظیفه ما حق‌شناسی است، اظهار داشت: سود اصلی ما در حق‌شناسی و ضرر اصلی ما جهالت در برابر حق است.

 

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه تضعیف جبهه حق، مردم و جامعه بشری آسیب می‌بینند و دچار انحطاط می‌شوند بیان کرد: جامعه اسلامی باید شناخت‌های معرفتی و کلی و شناخت‌های ریز و جزئی به نام بصیرت پیدا کند.

 

مختاری با بیان اینکه باید حقانیت و کفر را بشناسیم، عنوان کرد: مردم ما به خوبی این شناخت را دارند و پیوسته پیرو پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) ایشان هستند.

 

وی اظهار کرد: دشمنان دنبال تاثیرگذاری بر کودکان، نوجوانان و جوانان هستند تا اساس دین را زیرسوال ببرند اما با مدیریت خانواده‌ها و مسئولان در فضای مجازی نقشه دشمن نقش برآب می‌شود.

 

شناخت نفاق نیاز به بصیرت دارد

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه بصیرت از شناخت کلی مهم‌تر است، گفت: دنیای اسلام ضرباتی که از بی‌بصیرت‌ها خورده بیشتر از کفار بوده است.

 

مختاری تصریح کرد: بصیرت یعنی بین ایمان و نفاق فرق گذاشتن یعنی جریانی که به ظاهر اسلامی است را از جریانی که واقعی اسلامی است جدا کردن لذا شناخت نفاق نیاز به بصیرت دارد.

 

 

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه دنبال انسان‌های انقلابی و بصیری هستیم که فکری جز اسلام ندارند بیان کرد: اگر به خوبی بصیرت نداشته باشیم ممکن است برخی افراد متقلب بر بدنه جامعه اسلامی رخنه و نفوذ کنند و دنبال انحراف باشند.

 

مختاری با بیان اینکه امروز خطر بی بصیرتی اسلام را تهدید می‌کند، تاکید کرد: اگر نتوانیم حق و باطل را تشخیص دهیم، آسیب منافقین از کفار بیشتر خواهد بود.

 

وی اظهار کرد: دشمنان ما را به تقسیم بندی‌ها و بازی‌های سیاسی سرگرم می‌کنند و ممکن است با هر اسمی از ما رای بگیرند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه تقسیم‌بندی اصلی بین حق و باطل و انقلابی ناب و منافق است تصریح کرد: زمام کشور باید در دست کسانی باشد که واقعا با استکبار مخالف باشند و برای رسیدنِ خودشان به نان و نوایی مملکت را به مستکبران نفروشند.

 

وی با بیان اینکه بصیرت درس امام حسین(ع) در کربلا بود، افزود: امام حسین(ع) با افرادی جنگیدند که به ظاهر مسلمان بودند و به یزید امیرالمومنین می‌گفتند.

 

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: امروز نظام اسلامی مقتدرترین نظام در منطقه است و دشمنان به جنگ نرم فکر می‌کنند تا ایمان ما را بدزدند.

 

مختاری با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات هستیم، تاکید کرد: بصیرت داشته باشیم تا سر ما کلاه نرود.

 

وی عنوان کرد: شهدا به خوبی حق را شناختند و به فرمان ولی امر تا سوریه رفتند و حق مدار بودند و به گسترش حق پرداختند. حال وظیفه ما است که از این بزرگواران الگو بگیریم.

 

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار