خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی
محمدی گفت: استان قزوین یک استان صنعتی و دانشگاهی است و پیوند بین این دو بخوبی ایجاد نشده و نتوانسته ایم تجارت سازی علمی انجام دهیم
کد خبر: ۹۱۸۱۲۰۷
|
۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست فعالان اقتصادی و وکارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین با حضور رضا رحمانی وزیر صمت و هیات همراه، هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین و مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران واحدهای تولیدی استان قزوین عصر امروز در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد.

داود محمدی در این جلسه بیان کرد: در کل کشور و استان قزوین با توجه به ظرفیت ای معدنی از مزیت معدن استفاده شایسته نکردیم و باید انقلاب و نهضتی در این حوزه ایجاد نماییم چرا که در شرایط سخت تحریم می تواند کمک شایانی به اقتصاد استان داشته باشد.

وی گفت: استان قزوین یک استان صنعتی و دانشگاهی است و پیوند بین این دو بخوبی ایجاد نشده و نتوانسته ایم تجارت سازی علمی انجام دهیم. بسیاری از پایان نامه های علمی در کتابخانه های استان گردو خاک می خورد در حالی که می تواند به صنعت استان کمک بزرگ داشته باشد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک اظهار کرد: اگر امروز به فریاد بعضی از صنایع برسیم وسعت می یابند و اگر نتوانیم ممکن است بزودی به سراشیبی سقوط بیفتند که با ایجاد کارگروهی می توان به تولیدکنندگان و صنایع رسیدگی کنیم.

محمدی عنوان کرد: علیرغم همه تلاش های انجام شده ارتباط بین صنعت و بانک ها و صندوق توسعه ملی ارتباط روانی نیست که باید این موضوع در هیات دولت حل شود. هنوز در چنبره بحث های بروکراسی هستیم. واقعا تولید کننده باید کفش آهنینی بپوشد تا بتواند از عهده این امر برآید.

وی با اشاره به مشکلات استان افزود: وجود مشکلات در صادرات و واردات و گمرکات باید مورد توجه قرار گیرد و موضوع شعاع 120 کیلومتری نیاز به پیگیر جدی دارد. این حق استان است و شما بعنوان پرچمدار صنعت به این امر به سرعت رسیدگی کنید تا تبعیضی بین استان ها ایجاد نشود.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها