کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: امروز جبهه مقاومت به همه بشر درس خداشناسی می دهد و می گوید آنچه در یمن اتفاق افتاده است برآمده از قدرت خداست. هر انسان و کشوری که به خدا اعتماد کند پیروز می شود، این درس است و در سوریه و لبنان هم همین درس تکرار شد.
کد خبر: ۹۱۸۱۱۱۳
|
۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حسین اکبری کارشناس مسائل سیاسی خاورمیانه امروز در دومین روز از اجلاسیه نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس که در شهرستان خمین در حال برگزاری است گفت: آمریکایی ها سعی داشتند با طرح خاورمیانه جدید در دنیای اسلام تفرقه بی اندازند و پس از آن تجزیه دنیای اسلام را دنبال کنند که این طرح با اقدامات انقلاب اسلامی شکست خورد و موفق نشدند.

اکبری با تأکید بر اینکه  با پیروزی مقاومت در لبنان زمزمه بیداری اسلامی در دنیای اسلام شکل گرفت عنوان کرد: در مسئله فلسطین امام (ره) مسیر مبارزه را عوض کرد. چرا که تا قبل از آن بسیاری تلاش داشتند که مسئله فلسطین با مذاکره پیش رود اما امام (ره) مبارزه را به جای مذاکره ارائه کردند چرا که بحث مذاکره در مسئله فلسطین یک موضوع انحرافی بود و قرار بود که آمریکایی ها و اسرائیلی ها زمان را بگیرند تا تمام سرزمین فلسطین را اشغال کنند ولی وقتی به پشتوانه امام حماس و جهاد و حزب الله تقویت شد آن حربه بی نتیجه ماند و امروز اسرائیل در بدترین شرایط تاریخ خودش است و به دلیل نوع نگاهی که امام تبیین کردند اسرائیل امروز با سرعت تمام به سمت سقوط حرکت می کند.

 وی بیان کرد: دشمنان دیدند که فرهنگ عاشورایی نه تنها در ایران محصور نشد بلکه امروز عراق، لبنان و دیگر کشورهای منطقه و جهان را هم، هم پیمان کرده است. به همین خاطر خواستند با حمله به سوریه کار را تمام کنند تا از آن طریق حزب الله و سپس ایران را نابود کنند. در این حرکت هر چه قدر امکانات داشتند را جمع کردند تا سوریه را اشغال کنند و داعش و تکفیری های مختلف را آوردند و کشور های عربی و غربی با تمام قوا پای کار آمدند تا خطر را از سر اسرائیل بردارند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: ۸۶ درصد خاک سوریه را گرفتند و فقط ۱۴ درصد جغرافیا مانده بود. بعد از اینکه به این نتیجه رسیدند تصور این بود که همه چیز تمام شد ولی مقام معظم رهبری که مسیر امام را با همان نگاه دنبال می کردند، با همان نگاه و دیدگاه امام دستور دادند که سوریه می ماند و باید دفاع کنیم و دیدیم که در یک جنگ جهانی دیگر هم فرهنگ عاشورا و بسیج پیروز شد.

وی اظهار کرد: به واسطه محور مقاومت جبهه جهانی بسیج که امام روزی دستورش را داده بود در یک شرایط طبیعی شکل گرفت و نهایتا معادله جنگ را در یک شرایط سخت و نابرابر و غیر ممکن به نفع جبهه اسلام ممکن کرد. نظامیان دنیا باید بنشینند و بگویند که چه شد که این طور شد و چه اتفاقی افتاد. آنها باید بدانند که زنجیره پیروزی ها نشان از وجود یک مبنا دارد و آنهاباید مبنا را پیدا کنند.

اکبری بیان کرد: سعودی ها اعلام کردند که در یک هفته ماجرای یمن را تمام می کنیم. همه جهان پشت سر سعودی ها آمدند. جبهه یزید و کفر متحد شدند و مردم یمن را از زمین و دریا و هوا محاصره کردند. مردم یمن فقط به خدا تکیه کردند و از مقاومت و بسیج درس گرفتند و امروز به همین واسطه همه معادله ها عوض شده است و سعودی ها در بدترین شرایط تاریخی خودشان هستند.

وی افزود: امروز جبهه مقاومت به همه بشر درس خدا شناسی می دهد و می گوید آنچه در یمن اتفاق افتاده است برآمده از قدرت خداست. هر انسان و کشوری که به خدا اعتماد کند پیروز می شود، این درس است و در سوریه و لبنان هم همین درس تکرار شد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار کرد: این حرکتی که امام شروع کرد و در آن به خدا اعتماد کرد، خیلی ها فکر کردند بعد از او متوقف می شود ولی چون مبانی درست بود و امام بر اساس اصول حرکت می کرد و مقام معظم رهبری نیز همان مسیر را ادامه دادند به همین دلیل این حرکت تمام نشد و باقی ماند.

وی به مسئله بوسنی و حضور انقلاب اسلامی در آنجا نیز اشاره کرد و ادامه داد: دفاع انقلاب از مسلمانان بوسنی دیگر حضور مؤثر این جریان در دنیاست. با فرهنگ بسیجی به آن ها نشان دادند که اگر به خدا اعتماد کنید خدا به شما کمک می کند و آنها که دفاع مقدس را دیده بودند نیز باور کردند. امروز همه آنها اعتراف می کنند که اگر حضور انقلاب در بوسنی نبود یک مسلمان زنده نمی ماند و اگر امروز جهان منصف باشد باید جایزه حقوق بشر را به ما بدهند چرا که جان چند میلیون مسلمان را در بوسنی نجات دادیم.

اکبری گفت: مردم یمن معادلات را عوض کردند و سعودی ها در حال حاضر در ماجرای یمن دست و پا می زنند و دنبال راه فرار هستند. آمریکایی ها می گویند اگر از جنگ کنار برویم حکومت سفارشی و فرمایشی بن سلمان که نوکر قسم خورده آمریکا هست از هم می پاشد و اگر سعودی از دست آن ها برود کارشان تمام است. چرا که نفت دنیا را تامین می کند و با از دست رفتنش اقتصاد دنیا به هم می خورد. آنها اگر از یمن عقب بروند شکست است و اگر ادامه دهند یمنی ها عربستان را می گیرند و در دو عملیات گذشته بیش از ۸ هزار اسیر و بیش از چند یگان و تیپ تسلیم شده اند و اگر همین طور جلو رود مشخص نیست که چه اتفاقی می افتد. 

وی عنوان کرد: خداوند اراده اش این است که عربستان سعودیِ مدعیِ در خدمت اسرائیل و آمریکا که تمام امکانات و قدرت ها را داشت با یمن ذلیل کند. خداوند اسرائیلی که خوف در همه دل های مسلمانان انداخته بود را با حزب الله ذلیل می کند. انسان های تاریخ باید عبرت بگیرند که هر کجا اراده خداوند باشد معادلات جور دیگری خواهد بود. خداوند آمریکای جنایت کاری که قرار بود کل دنیا را تسخیر کند را هم به دست جمهوری اسلامی ذلیل می کند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه خداوند نعمت هایش را در اختیار ما قرار داده است و باید قدر شناس باشیم تصریح کرد: امام(ره) و دفاع مقدس نعمت بزرگی بود. امروز می بینیم که فرهنگ دفاع مقدس تبدیل به مدافع حرم شده است و مدافع حرم تبدیل به جبهه مقاومت و این جبهه به جایی رسیده که ونزوئلای غیر مسلمان هم فکر می کند اگر از فرهنگ بسیجی ایرانی استفاده کند، می تواند در مقابل آمریکا بایستد والا باید تسلیم شود.

وی اهل بیت، عاشورا، امام،ولایت و حکومت ولایت فقیه را از نعمات الهی برشمرد و اظهار کرد: این نوع حکومت، در نوع خود مدرن ترین مدل حکومتی در جهان پیچیده امروزی است که همه دنیا به این اعتراف می کنند. چرا که هم اوج جمهوریت به معنای دموکراسی و نقش مردم در تعیین سرنوشت خود است و هم اوج اسلامیت به معنای اعتماد و اتکا به خدا.

اکبری مطرح کرد: خداوند نعمات خودش را در جغرافیای ما چیده است. کل دنیا به ۲۰ میلیون بشکه نفتی که از اینجا خارج می شود نیاز دارد و آمریکایی ها در این خصوص نگرانی داشته و دارند که اگر حمله ای صورت دهند ایران می تواند خلیج فارس را ببندد و اگر این صادرات متوقف شود قیمت نفت تا ۳۰۰ ۴۰۰ دلار بالا می رود و معادله اقتصادی دنیا به هم می ریزد. برای همین تدابیری اندیشیدند و پول تدابیر هم توسط ترامپ از عربستان گرفته شد اما با اختلافات بین قطر و عربستان و ماجراهای یمن همه معادلاتشان به هم ریخت.

وی ادامه داد: آمریکایی ها گفتند شما باید همه سلاح های مدرن ما را بخرید و بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار پول از کشور های عربی خلیج فارس گرفتند و مدرن ترین سلاح هایشان را به این ها فروختند، تا کارخانه های تولید سلاحشان کار کند ولی وقتی جنگ یمن شروع شد دروغین بودن این سلاح ها و پاتریوت و ... مشخص شد. یمنی ها بیش از ۲۷۵ عملیات پهپادی موفق انجام دادند و بیش از ۵۰۰ موشک بالستیک را نقطه زن زدند تعداد بسیاری را به اسارت گرفتند این درحالی بود که مستشاران آمریکایی و انگلسی و فرانسوی نیز حضور داشتند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ضمن تأکید بر شکست آمریکا در پروژه پهپادش و ماجرای کشتی انگلیسی عنوان کرد: همه چیز در اختیار آنها است اما خدا می خواهد بگوید این دفاع مقدس که با نگاه عمیق امام شکل گرفت و هدایت شد، فرهنگ حسین(ع) را در جامعه آورد و امروز  تشعشعات این را فرهنگ و برکت خون شهدا را در حوزه مقامت می بینیم.

وی با تکیه بر برخی از آیات قرآن گفت: همه دفاع مقدس ما «ان تنصر الله ینصرکم» را تفسیر و ترجمه کرد. می توانیم دفاع مقدس را به عنوان یک الگو و تفسیر  از قرآن به غیر مسلمانان نشان دهیم و  بگوییم که اعتماد به خدا شعار نیست و جواب داده است.

اکبری اظهار کرد: امام دستورش مقاومت بود و عبارت مورد تاکیدشان هم این بود که اگر تنها هم بمانم مبارزه می کنم. این مقاومت و ایمان مهم ترین و پیشبرنده ترین سلاح کارساز علیه هر تکنولوژی مدرن امروز و فرداست.

وی با اشاره به اینکه برای آن که حکومت مستضعفین محقق شود خداوند نعمت هایش را در این منطقه قرار داده است تشریح کرد: امروز می بینیم که روز به روز نقاط و پازل ها کنار هم چیده می شود و قرار است تصویری را به ما نشان دهند. حرکت اربعین شروع شده است. اربعین امروز پل ارتباطی بین عاشورا و ظهور است تا که فرهنگ عاشورا با عبور از این پل به ظهور برسد و ظهور محقق شود.

این کارشناس سیاسی گفت: در دنیا بگویید چه کسی می تواند ۵ میلیون آدم را یک جا جمع کند. ارتش ۲۰ میلیونی اربعین پشتوانه بزرگی برای ظهور است که می تواند معادلات همه دنیا را عوض کند. بنابراین پازل هایی از جمله شکست آمریکا  و اسرائیل، ذلت عربستان سعودی و نابودی داعش در  منطقه در حال وقوع است.

وی خاطر نشان کرد: معادله داعش که چندین سال پروژه دشمنان بود در کوتاه ترنی زمان برچیده شد و همه این ها مدیون دفاع مقدس ماست و دفاع نیز مدیون عاشوراست و حرکت انقلاب مدیون نقش امام است. امام اگر مباحث را تبیین نمی کرد، معلوم نبود که چنین اتفاقاتی بیفتد. امروز در عراق و یمن بسیج پیرز شد و همه پیروز ی های منطقه ای و بین اللملی برای تفکر بسیج است و باید گفت که تفکر بسیج الهام گرفته از رهنمود های امام و درس عاشورا بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات