فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: کنگره شهدای استان مرکزی فردا پنج‌شنبه ۱۱ مهر از ساعت ۸ صبح در مصلی شهر اراک با سخنرانی سرلشگر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۸۱۱۱۱
|
۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی امروز در جلسه نهایی برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی در مصلی اراک گفت: امروز استفاده از ابزارها و روش‌های نوین برای انتقال ارزش‌های ایثار و شهادت در جامعه یک ضرورت است.

کریمی با اشاره به اینکه در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان مرکزی به تبیین نقش امام خمینی(ره) و عملکرد مردم استان مرکزی در دوران دفاع مقدس پرداخته شد اظهار کرد: به دلیل اینکه نقش امام(ره) و مردم استان در دفاع مقدس رسالت سنگینی بود بدین جهت از پنج سال گذشته کار تبیین را آغاز و از دو سال گذشته کار اجرایی کنگره و ۱۶ اجلاسیه تخصصی را شروع کردیم.

وی ادامه داد: اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر در فراهان، کارگری در ساوه، مدافعان حرم در دلیجان، شهدای روحانی در محلات، فرهنگیان، شهدای گمنام، پیشکسوتان، ورزشکاران،بانوان، اجلاسیه های بهداری، مهندسی رزم، دانشگاهیان و امر به معروف و نهی از منکر در اراک، پدافند غیر عامل در شازند، اجلاسیه نقش ویژه امام(ره) در خمین برگزار شده اند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: در ۱۶ اجلاسیه تخصصی که برگزار شده نقش امام(ره) و اقشار مختلف مردم استان مرکزی را در دفاع مقدس تبیین کردیم که کار تبیین در اجلاسیه ها تنها با برگزاری مراسمات تمام نمی شود بلکه کارگروه ها و کمیته ها به فعالیت تبیین ادامه خواهند داد.

کریمی اظهار کرد: بنا بر تدبیر مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری کنگره های شهدا در استان ها از چند سال گذشته اینکار در سطح کشور شروع شده که استان مرکزی ۲۶ مین استان است که نخستین کنگره را در پنجشنبه ۱۱ مهر ماه برگزار می کند.

وی ادامه داد: در راستای برگزاری کنگره شهدای استان بیش از یک هزار برنامه فرهنگی با محوریت امام(ره) و شهدا در سطح استان برگزار شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: در یک سال گذشته فضای عمومی در استان مرکزی عطرآگین کنگره شهدای استان شده که امیدواریم برگزاری این رویداد فرهنگی در تقویت فرهنگ های ارزشی و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه موثر باشد.

کریمی یادآور شد: در روند برگزاری کنگره شهدای استان سعی کردیم از کلیه ظرفیت های موجود استانی از جمله هنرمندان با استعداد و فضاهای فرهنگی استفاده کنیم و همچنین استفاده از سایر ظرفیت های فضای مجازی هم نیز در دستور کار گذاشتیم که نتیجه آن تولید صدها اثر با محوریت امام(ره) و شهدای استان شده است.

وی توجه ویژه به خانواده شهدا و محرومیت زدایی و پرداختن به نیازمندان را از دیگر محورهای مهم کنگره شهدای استان عنوان کرد و افزود: سرکشی از کلیه خانواده های شهدای استان و اقدامات ارزشمندی در راستای محرومیت زدایی نیز انجام شده است.

کریمی اضافه کرد: از مجموع طرح‌های محرومیت‌زدایی کنگره نقش امام خمینی(ره) و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی ۵۶ طرح ویژه آبرسانی در بخش های انتقال و لایروبی قنوات، ۸۰ طرح فرهنگی از قبیل ساخت و مرمت مجتمع های فرهنگی، یادمان‌های شهدا و ساخت مسجد، ۹۳ طرح آموزشی از قبیل ساخت و مرمت مدارس، ۵۹ طرح ساخت خانه محروم، ۱۳۴ طرح ساخت و مرمت مراکز پزشکی و بهداشتی، ۳۹ طرح اشتغالزایی و ۲۲ طرح نیز ساخت پل و جاده های روستایی است.

وی ادامه داد: همچنین ساخت ۲۴ منزل مسکونی برای خانواده‌های شهدای فاطمیون در دلیجان و خانه محرومان و عالم در نقاط مختلف استان، طرح های مختلف راهسازی، جاده های روستایی، پل، جدول‌گذاری کوچه های روستایی و حاشیه‌ای شهرها از مهمترین طرح های عمرانی در ذیل کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی است که همزمان با روز کنگره شهدای استان بهره‌برداری می‌شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: اهدای ۶ هزار و ۲۰۰ بسته لوازم التحریر به نیازمندان، تجهیز ۱۸۰ خانه روستایی و تأمین ۶۲۰ جهیزیه از دیگر طرح‌های محرومیت‌زدایی در ذیل کنگره شهدای استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۳۰۰ گروه جهادی در ۲۰۰ نقطه شهری و روستایی در رزمایش جهادگران عاشورایی برای ارایه خدمات عمرانی، آموزشی، فرهنگی، پزشکی، بهداشتی و دامپزشکی در سراسر استان مرکزی سازماندهی شده‌ بودند که به فعالیت‌های مختلف عمرانی در مناطق محروم پرداختند.

کریمی گفت: از عموم مردم شهید پرور استان مرکزی دعوت می کنیم که در رویداد ملی کنگره شهدای استان مرکزی شرکت کنند چراکه این کنگره متعلق به عموم مردم است و همه باید در جهت گرامیداشت یاد و خاطر شهدا در این میدان خدمت رسانی کنند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: کنگره شهدای استان مرکزی فردا پنج شنبه ۱۱ مهر از ساعت ۸ صبح در مصلی شهر اراک با سخنرانی سرلشگر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات