خبرهای داغ:
معاون حوزه هنری آذربایجان غربی خبر داد

برگزاری فستیوال نمایشنامه‌خوانی در سال جاری

معاون فرهنگی حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: سومین فستیوال نمایشنامه‌خوانی در آذر ماه امسال برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۱۰۹۹
|
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸

پدرام رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: در سه سال گذشته، حوزه هنری استان در زمینه آموزش رشته‌های هنری به صورت جدی در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت دوره‌های آموزشی بازیگری، تئاتر، نقاشی، داستان‌نویسی، تصویرسازی، مینیاتور، شعر، فیلم‌نامه‌نویسی، فیلم‌سازی و ... برگزار می‌‌شود، ادامه داد: علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف در دو مرحله مقدماتی و پیشرفته تعالیم لازم را می‌بینند.

این مسوول با اشاره به اینکه دوره مقدماتی بازیگری در تابستان برگزار شد و در نهایت آزمون تئوری و عملی از 47 نفر شرکت‌کننده به عمل آمد، 30 نفر از قبول‌شدگان این آزمون به دوره آموزشی پیشرفته راه پیدا کرند، گفت: خروجی دوره آموزشی پیشرفته در آذر ماه امسال، در قالب فستیوال نمایشنامه‌خوانی سپید 3 به منصه ظهور خواهد رسید.

وی ادامه داد: از 11 مهر ماه امسال سومین دوره آموزشی پیشرفته در رشته بازیگری آغاز خواهد شد.

 

معاون فرهنگی حوزه هنری آذربایجان غربی ضمن ابراز خشنودی از اینکه دوره‌های آموزشی این مجموعه خروجی‌محور هستند و مسیر برای فعالیت حرفه‌ای افراد مستعد و علاقه‌مند در این آموزش‌ها گشوده می‌شود، اظهار کرد: افراد زیادی از این کلاس‌ها به دنیای کار حرفه‌ای وارد شدند، جوایز بازیگری گرفته و هم اکنون در بدنه تئاتر استان به بازیگری و کارگردانی به صورت جدی مشغول هستند.

رحمانی خاطرنشان کرد: در این کلاس‌ها علاوه بر اینکه اصول کار حرفه‌ای آموزش داده می‌شود، تلاش جدی وجود دارد که هنرجویان به سمت فعالیت مطابق با ارزش‌های فرهنگ ایرانی اسلامی سوق داده شده و با این مولفه‌ها تربیت شوند تا در آینده کارهایی ارائه دهند که تمدن‌ساز باشند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار