خبرهای داغ:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: چالش‌های حوزه کودک در آذربایجان غربی رصد می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۱۰۹۷
|
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵

پریسا علیلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: کودکان به عنوان اعضای آسیب پذیر جامعه نیاز به مرکزی برای احقاق حقوق خود دارند؛ امیدواریم بتوانیم کلینیک حقوق کودک را در تمامی فرهنگ‌سراهای استان راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه امور بانوان و خانواده استانداری در بحث حقوق کودکان به عنوان مرجع کنوانسیون حقوق کودک در استان شناخته می‌شود، تصریح کرد: رصد، شناسایی چالش‌ها، پایش، مطالعه وضعیت کودکان، آسیب‌شناسی و ارائه راهکار برای حل مشکلات کودکان از جمله فعالیت‌های مهم و بسیار اساسی امور بانوان و خانواده استانداری است.

علیلو اضافه کرد: باید مرکز و یا کلینیکی وجود داشته باشد تا مسائل و مشکلات و حقوق کودکان را پیگیری کرده و به دستگاه‌های مربوطه ارجاع دهند.

این مسئول ادامه داد: متاسفانه فقر اقتصادی اولین آسیب را به بنیاد خانواده و سپس به کودکان می‌زند که باید در زمینه توانمندسازی خانواده‌ها و فرهنگ‌سازی در حاشیه شهرها و روستاهای باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کودکان امروز آینده‌سازان فردای جامعه هستند، گفت: باید از امروز در زمینه پرورش و آموزش فرزندان خود تلاش کنیم و علاوه بر آموزش فرزندان باید زمینه‌های پرورش مادران در راستای فرزند پروری را در دستور عمل خود قرار دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات