دکترحسین ابراهیمی:ولایت فقیه سرمایه ارزشمندی در حاکمیت دینی ایران اسلامی است
کد خبر: ۹۱۸۱۰۶۸
|
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ازخمین؛دکترحسین اکبری در بخش تخصصی اجلاسیه نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس درشهرستان خمین گفت: تفکر ایثار و شهادت و روحیه بسیجی در دوران دفاع مقدس با الگوگیری از فرهنگ عاشورا معادله جنگ را تغییر داد و در مقابل تجهیزات مدرن نظامی دشمنان برتری ادیشه معنوی را متجلی کرد.
وی بیان کرد: دفاع مقدس ادامه نهضت عاشورایی است که دشمن به شدت از آن هراس دارد و ابزار استکبار برای از بین بردن فرهنگ عاشورایی تشکیل گروه تروریستی داعش بوده است.
کارشناس مسایل راهبردی منطقه خاورمیانه اظهار داشت: دفاع مقدس بر اساس نگاه عمیق امام راحل راهبری شد و امتداد آن امروز با مقاومت اسلامی مورد توجه آزادیخواهان جهان قرار گرفته است.
اکبری گفت: نتیجه جنگ جهانی اول تشکیل رژیم اسرائیل و تقسیم جهان بین روسیه و انگلستان بود و در جنگ جهانی دوم کشورهای جهان زیر پوشش پرچم کمونیست شوروی و امپریالیست آمریکا قرار گرفتند و این ابرقدرت ها در مخالفت با دین و اسلام مشترک بودند.

کارشناس مسایل راهبردی منطقه خاورمیانه گفت: جنگ تحمیلی با اتحاد ابرقدرت‌های جهان شکل گرفت و این کشورها تصور کردند ایران بدون پشتوانه نظامی مدرن و تجربه حکومت‌داری با حمله نظامی کوچک سقوط می‌کند اما بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی با تفکر ایثار و شهادت و راهبری هدفمند امور توانست پس از هشت سال مناسبات ابرقدرت‌ها را به هم بریزد.
اکبری توضیح داد: ولایت فقیه سرمایه ارزشمندی در حاکمیت دینی ایران اسلامی است که در دوران دفاع مقدس و سایر بزنگاه‌های حساس همواره توانسته اقتدار و وفاق ملی را بالا برده و دشمن را ناامید کند.
وی اضافه کرد: استکبار جهانی با اجرای طرح خاورمیانه بزرگ و اشغال عراق برای از بین بردن عقاید مسلمانان تلاش کرد و بر اساس این طرح دشمنان نظام به منظور نابودی حزب‌الله و گروه‌های مقاومت به لبنان حمله کردند اما این توطئه شوم ناکام مانده است.
کارشناس مسایل راهبردی منطقه خاورمیانه ادامه داد:بیداری اسلامی ثابت کرد فرهنگ عاشورا محدود به ایران نیست و این دستاورد ارزشمند از تفکر ایثار و شهادت برخاسته است.
اکبری افزود: هدف از حمله به سوریه شکست حزب‌الله و حغظ امنیت اسرائیل بود و در این حمله ۸۶ درصد سوریه توسط دشمنان نظام اسلامی اشغال شدکه برای دفاع از این کشور مدافعان حرم شکل گرفت.
وی ادامه داد: مقاومت یمن در قابل حملات نظامی سعودی به بشر درس خداشناسی داد چراکه این کشور با استفاده از تجهیزات نظامی دست‌ساخت در مقابل پیشرفته‌ترین تجهیزات ایستادگی کرد.
کارشناس مسایل راهبردی منطقه خاورمیانه خاطرنشان کرد: برخی کارشناسان تصور کردند بعد از رحلت امام خمینی(ره) حرکت و آرمان‌های پیر جماران متوقف می‌شود اما مقام معظم رهبری راه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی را با اقتدار ادامه داد.
اکبری گفت: فرهنگ دفاع مقدس به مدافع حرم تبدیل شده و غیرمسلمانان نیز به این نتیجه رسیدند که می‌توان در مقابل رفتار زیاده‌خواه استکبار جهانی ایستاد.
وی تصریح کرد: نظام اسلامی اوج جمهوریت و دموکراسی و قدرت نظامی را دارد و این سرمایه‌ای گرانسنگ است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: راه امام راحل پشتوانه محکمی برای مسلمانان زیرستم جهان است.
محمدابراهیم رضایی افزود: اقتدار فلسطین در محدوده باریک و آسیب پذیر نوار غزه در مقابل رژیم اسرائیل به دلیل اندیشه‌های ناب معمار کبیر انقلاب اسلامی است.
وی اظهار داشت: یادواره و کنگره‌های شهدا فرصتی مغتنم برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و رساندن پیام عمیق و مهم شهیدان به اقشار مختلف جامعه است.
نماینده مردم خمین در خانه ملت یادآور شد: ارزش‌های دفاع مقدس و پیام شهدا با گفتمان سازی و تالیف کتاب‌هایی در زمینه این دوران طلایی به نسل آینده انتقال پیدا می‌کند.
رضایی درپایان گفت: دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی است که دشمنان نظام با تبلیغات روانی می‌کوشند نسل جوان جامعه کمتر به پیام‌های آن پی ببرد.

ارسال نظرات