خبرهای داغ:
عضو شورای راهبردی اربعین کشور با بیان اینکه سیدالشهدا، تنها عامل جهانی شدن بزرگترین تجمع مسلمانان است، گفت: توجه به یزیدیان زمان، لازمه جریان اربعین است.
کد خبر: ۹۱۸۱۰۵۸
|
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام سید مطهر علیزاده اظهار کرد: امروز یک تحولی در دل‌ها اتفاق افتاده است که مردم را به حضور در پیاده روی اربعین سوق می‌دهد و جاذبه اباعبدالله الحسین (ع) این مردم را به سمت خود می‌کشاند.
وی افزود: زمانی که یک جریانی در بین مومنان اتفاق می‌افتد بر سایر مومنان لازم است تا آن جریان را تقویت کنند؛ زمانی که یک حماسه عظیمی همچون اربعین پرشورتر از هر سال برگزار می‌شود، با چنین نگاه عظیمی که رهبری بیان می‌کند: اربعین یکی از مهمترین وسیله‌ها برای تحقق تمدن نوین اسلامی است و تمدن نوین اسلامی، نجات بشریت و نجات همه مظلومان عالم را به همراه خواهد داشت، لازم است مومنان به این امر توجه کنند.
عضو شورای راهبردی اربعین کشور گفت: زمانی که خداوند بیان می‌کند: «وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ»، این آیه به معنای همان تمدن نوین اسلامی است؛ زمانی که جریان اربعین در خارج از کشور نیز اتفاق افتاد و مسبب و ایجادکننده این حرکت خودِ خداوند به واسطه امام حسین (ع) است، بر سایر مومنان یک فرض و وظیفه است تا به اربعین توجه داشته باشند و حتی اگر خودشان قادر به حضور در پیاده روی اربعین نیستند یک نفر را به نیابت از خود برای پیاده روی بفرستند.
علیزاده یادآور شد: نمی‌توان به سیدالشهدا توجه داشت اما به یزید زمان توجهی نداشت و عنوان کرد که در این زمان از ظلم و ستم خبری نیست؛ اگر چنین بود و جریان یزیدیان در زمان کنونی حضور نداشتند پس باید اکنون در عصر ظهور امام عصر(عج) قرار داشتیم.
وی تصریح کرد: اربعین به این معنا سیاسی است که امروز نسبت به دعوت به اربعین و استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و نجات عالم بشریت تشویق و توصیه می‌شود و عده‌ای حضور مردم در اربعین را برای نجات مردم عالم توصیه می‌کنند، اما تشویقی برای اربعین صورت نمی‌گیرد و موانع متعدد و قانون‌های متعددی ایجاد می‌شود و با این وجود مردم در اربعین حضور دارند.
عضو شورای راهبردی اربعین کشور گفت: لذا قبول ندارم که به معنای سیاسی نادرست اربعین سیاسی است و یک جریان سیاسی در اربعین می دمد و اصلا این دمین در اربعین وجود ندارد زیرا تبلیغات زیادی دراربعین وجود ندارد.
علیزاده با اشاره به علت جهانی شدن اربعین گفت: تنها عامل جهانی شدن اربعین، امام حسین (ع) است چراکه مردم با این امام بزرگوار آشنا شدند.
وی اضافه کرد: در عالم غرب رسم است که تجمع‌های مختلفی برگزار می‌شود لذا در پیاده روی اربعین زمانی که جمعیت عظیمی در منطقه‌ای جمع می‌شود که رفاه چندانی در آن وجود ندارد این امر توجه مردم را به خود جلب می کند.
عضو شورای راهبردی اربعین کشور یادآور شد: پیاده روی اربعین به خاطر حرارت و عشق و علاقه‌ای که نسبت به امام حسین(ع) در دل مردم ایجاد شده، برگزار می‌شود و به تعبیر مقام معظم رهبری، جاذبه مغناطیسی سیدالشهدا مردم را کشانده و آورده است.
علیزاده خاطرنشان کرد: برای اینکه امام حسین (ع) را به عالم معرفی کنیم باید این تعداد جمعیت زائران را افزایش دهیم و به آن توسعه کیفی ببخشیم و کیفیت را در حوزه‌های رفتاری، جمع آوری زباله‌ها و معرفت افزایی در نظر بگیریم.
وی افزود: هر اندازه پیاده روی اربعین پرشور و باشکوه ترباشد، امام حسین (ع) بیشتر به دنیا معرفی می‌شود و رهبری بیان کرد که وقتی امام حسین (ع) به دنیا معرفی شود اسلام به دنیا معرفی و فراگیر خواهد شد و زمینه تمدن سازی نوین با این امور محقق می‌شود.
عضو شورای راهبردی اربعین کشور تصریح کرد: اربعین تنها مسیرکربلا تا نجف نیست؛ افرادی که به هر دلیلی امکان حضور در نجف و کربلا و مسیرهای منتهی به کربلا را ندارند می توانند در محل خود نیز فعالیت کنند.
علیزاده یادآور شد: استقبال از زائران اربعین بسیار مهم است و می توانیم با فرستادن دیگران برای زیارت و یا حضور در شهرها و محل های محل زائران در اربعین خدمات ارائه دهیم؛ هر تلاشی که می توانیم انجام دهیم و اربعین را محدود به محل جغرافیایی عراق ندانیم.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها