خبرهای داغ:
مسئول موسسه فرهنگی راویان فتح لنجان گفت: در دوران دفاع مقدس شهرستان لنجان بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر جمعیت داشت که از این تعداد، ۱۲ هزار و ۲۰۲ رزمنده به جبهه‌های اعزام شدند که این موضوع در نوع خود کم نظیر است.
کد خبر: ۹۱۸۱۰۵۰
|
۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج لنجان، محسن عزیز الهی مسئول موسسه فرهنگی راویان فتح لنجان در جمع اصحاب رسانه شهرستان لنجان اظهار کرد: پس از پایان دفاع مقدس برخی از افراد فکر می‌کردند که دیگر جنگ پایان‌یافته و دیگر نیازی به رزم در میدان نبرد نیست، حال اینکه واقعیت چیزی دیگری بود و تنها میدان و ماهیت نبرد دشمن با ایران اسلامی تغییر کرده بود.

مدیرعامل موسسه فرهنگی راویان فتح لنجان با بیان اینکه وقتی رزمندگان لنجانی در هشت سال دفاع مقدس هجمه‌های تبلیغاتی دشمنان در کوچه و خیابان‌ها را دیدند بار دیگر به میدان نبرد آمدند، تصریح کرد: کهنه سربازان دفاع مقدس در شهرستان لنجان بار دیگر با دیدن چهره نفاق دشمن در عرصه جنگ نرم و شبیخون و ناتوی فرهنگی، لباس رزم خود را به تن کرده و در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کردند.

وی با توجه به چهارساله شدن موسسه راویان فتح لنجان از زمان تأسیس رسمی آن یادآور شد: در این مدت بیش از ۳۰۰ برنامه رادیویی ۴ دقیقه‌ای، ده‌ها کتاب، ده‌ها گردهمایی و صدها نشست تخصصی در موسسه روایان فتح لنجان برگزار شده است که بر اساس اظهارات جمع کثیری از مسؤولان آثار و برکات زیادی را در جامعه به دنبال داشته است.

محمود صفائیان هم در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس اظهار کرد: شهرستان لنجان در دوران دفاع مقدس خدمات ارزشمندی را براساس رسالتی که بر دوش داشت به رزمندگان سپاه اسلام و جبهه نبرد حق علیه باطل ارائه کرد.

مسئول کمیته تحقیق و پژوهش دفاع مقدس با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس بیش از ۱۲ درصد از جمعیت لنجان به جبهه ها اعزام شدند، تصریح کرد: در آن دوران شهرستان لنجان بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر جمعیت داشت که از این تعداد، ۱۲ هزار و ۲۰۲ رزمنده به جبهه‌های اعزام شدند که این موضوع در نوع خود کم نظیر است.

وی از تشکیل ستاد پشتیبانی جنگ در لنجان خبر داد و متذکر شد: راه‌اندازی ستادهای فعال پشتیبانی جنگ در واحد خواهران و برادران از دیگر افتخارات خطه شهیدپرور لنجان در دوران دفاع مقدس است، که جالب است بدانید در آن زمان غیر از ارسال کمک‌های جزئی و مقطعی لنجان به جبهه‌ها، در یک اقدام ارزشمند و ماندگار بالغ‌بر ۲۷۰ میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی از لنجان به جبهه‌ها در سال ۱۳۶۴ ارسال شد.

صفائیان با توجه به برگزاری گردهمایی بزرگ رزمندگان لنجان پس از دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه‌روزی افراد حاضر در موسسه فرهنگی راویان فتح لنجان گردهمایی بزرگ رزمندگان لنجانی حاضر در دفاع مقدس در سال ۹۶ با حضور بیش از ۳ هزار رزمنده برگزار شد.

مصطفی شهریاری هم در این نشست با توجه به شکل‌گیری گروه جهادی شباب الزهرا(س) در این موسسه اظهار کرد: مقصد جهادگران شباب الزهرا(س) نقاط صفر مرزی است، مناطق صعب‌العبوری که برای جهادگران ما نقطه وصال است.

مسؤول گروه جهادی شباب الزهرا(س) با توجه به فعالیت کارگروه فرهنگی این گروه جهادی در منطقه محروم و ساخت چندین مسجد در این مناطق یادآور شد: حضور گروه جهادی شباب الزهرا(س) به عامل وحدتی در نقاط مرزی تبدیل‌شده و جالب است بدانید که در ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) بیش از ۱۲ هزار پرس غذا در مناطق سیستان و بلوچستان توسط همین گروه جهادی توزیع و مراسم‌های خوبی برای سوگواری حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

این رزمنده دفاع مقدس با تأکید براینکه جهادگران گروه جهادی شباب الزهرا(س)، خدمت به مردم را جزء جدایی‌ناپذیر زندگی خودشان می‌دانند، یادآور شد: روزهای که هم‌وطنان ما در سیل گرفتارشده بودند، جهادگران گروه جهادی شباب الزهرا(س) از خانه و کاشانه خود دل کندند و با خدمت‌رسانی و حضور در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان مایه دلگرمی هم‌وطنانشان شدند.

محمد قاسمی هم در این نشست با توجه به راه‌اندازی کمیته روایت گری در موسسه راویان فتح لنجان اظهار کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس لنجان امروز در بین اقشار مختلف جامعه حضور پیدا می‌کنند و به بررسی فراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران در دوران جنگ تحمیلی می‌پردازند.

مسؤول راویان دفاع مقدس شهرستان لنجان با اشاره به برگزاری جلسات روایتگری در شهرستان لنجان در سال گذشته یادآور شد: بیش از ۹۰۰ ساعت روایتگری توسط راویان موسسه راویان فتح لنجان در سال گذشته بیانگر یک موضوع مهم است، اینکه رزمندگان لنجان سنگر روایت گری و مبارزه با انحرافات را رها نکرده و تمام‌قد در میدان حاضرند.

قاسمی با توجه به‌ویژه برنامه موسسه فرهنگی راویان فتح لنجان در طول هفته دفاع مقدس تصریح کرد: بیش از ۱۲۰ ساعت روایتگری در سطح مدارس شهرستان لنجان تنها بخشی از برنامه‌های فرهنگی این موسسه در هفته دفاع مقدس بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها