خبرهای داغ:
حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه سعادت دنیا و آخرت در گرو داشتن ایمان است، گفت: تنها راه خوشبختی انسان در سایه ایمان است.
کد خبر: ۹۱۸۰۹۳۶
|
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

به گزارش  خبرگزاری بسیج از کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار دوشنبه شب در مراسم عزاداری هیات فرهنگی عاشورائیان کاشان که در زیارت امامزادگان اسحاق و ابوطالب برگزار شد، گفت: سعادت دنیا و آخرت در گرو داشتن ایمان است.

وی افزود: انسان بی ایمان نه دنیا دارد و نه آخرت را دارد و تنها کسانی که ایمان دارند رستگار می‌شوند در حالیکه همه انسان‌ها در دنیا به دنبال خوشبختی هستند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه برخی راه رسیدن به خوشبختی را گم کرده اند، گفت: برخی خوشبختی را در داشتن مال و ثروت و دنیا و مقام و شهرت و شهوت و قدرت می‌دانند و به بن بست می‌رسند، چرا که راه را اشتباه می‌روند.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: خداوند در قرآن می‌فرماید، تنها راه خوشبختی انسان در سایه ایمان است و سرمایه انسان برای قیامت ایمان است و مقام و قدرت و ثروت هیچ کارآیی ندارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه انسان گاهی باید ایمان خود را محک بزند، گفت: امام جواد (ع) می‌فرماید، انسان زمانی ایمان واقعی خواهد داشت که دین خود را بر هوای نفس خود مقدم بداند.

به گفته وی ایمان واقعی ایمانی است که هنگام قرار گرفتن بر سردو راهی دین و هوای نفس، دین را برهوای نفس ترجیح بدهیم.

امام جمعه موقت کاشان اظهار داشت: هنر انسان دراین است که کاری کند دنیا به دنبال او باشد نه اینکه انسان به دنبال دنیا باشد، از این رو باید به دنبال رزق و روزی و عزت و آبرو و رضایت خدا در دنیا بود.

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه با اشاره به اینکه انسان در دو میدان جهاد اصغر و جهاد اکبر قرار دارد، گفت: مهمتر از پیروزی در جهاد اصغر، پیروزی در میدان مبارزه با نفس و جهاد با نفس است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها