خبرهای داغ:

پرستاری از سالمند، کار جهادی/استفاده از ظرفیت‌ها برای کاهش ناهنجاری‌ها

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه خدمت به سالمندان کار جهادی است که اجرش با خداست گفت: استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای رفع ناهنجاری‌های جامعه لازم و ضروری است.
کد خبر: ۹۱۸۰۹۱۳
|
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
پرستاری از سالمند، کار جهادی/استفاده از ظرفیت‌ها برای کاهش ناهنجاری‌هابه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در مراسم روز جهانی سالمند در سرای سالمندان شاهرود با تبریک به همه سالمندان عزیز و تشکر از همه دست اندرکاران خدمتگذار به سالمندان اظهار کرد: بعضی از شغل‌ها جهادی است که جز خدا اجرش را نمی‌تواند حساب کرد که پرستاری از سالمندان از آن جمله است.
وی افزود: این خدمت هم وظیفه انسانی است که پیامبر اکرم (ص) تاکید فرمودند که بزرگتر‌ها را تکریم کنید و هم فرهنگ ایرانی اسلامی ما توصیه فراوان دارد که بزرگتر‌ها را تکریم کنیم و احترام نماییم.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه در فرهنگ غرب نگاه انسانی به سالمند نداریم و آن‌ها را به سالمندان می‌فرستند تا بمیرند به اجرای طرح خدمت به سالمند در منزل اشاره کرد و گفت: سالمند در خانه بهتر است باشد تا در این سرای سالمندان چرا که هر چقدر هم خدمت کنیم برای او زندان است و فرهنگ سازی کنیم و توسعه یابد که سالمند در خانه نگهداری شود و اینجا ستاد پشتیبانی از سالمند مثل فزیوتراپی و ورزش و مددکاری شود.
وی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح‌ها که می‌شود به جای خانه سالمندان در خانه‌ها باشد و خدمات خانه سالمندان در منازل ارائه شود باید فرهنگ سازی شود و در راستای خدمت به سالمندان باید هزینه هم توسط خانواده‌ها انجام شود.
رئیش شورای فرهنگ عمومی شاهرود با اشاره به ظرفیت‌های این مرکز گفت: همت شود تا از ظرفیت سخت افزاری و نرم افزاری این محل برای حل بسیاری از ناهنجاری‌های در شهر که آسیب هایش را همه می‌بینیم استفاده شود؛ وقتی جا و مکان و نیروی انسانی مجرب است برای رفع ناهنحجاری‌ها استفاده و زنجیره‌ها تکمیل شود و بهره براری کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها