خبرهای داغ:
مدیرعامل سرای سالمندان شاهرود از نگهداری ۶۶ نفر در این سرا خبر داد و افزود: این مرکز امکانات نگهداری دختران فراری و زنان مطعلقه و معتادین را نیز دارد.
کد خبر: ۹۱۸۰۸۹۰
|
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
نگهداری ۶۶ نفر در سراس سالمندان شاهرود/ظرفیت تختی این سرا ۲۲۰ نفربه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حسین نظریان در مراسم روز سالمندان شهرستان شاهرود در سرای سالمندان این شهر با خیرمقدم به سرپرست فرمانداری و امام جمعه و رئیس بهزیستی و سایر مسئولین با ارائه گزارشی از سرای سالمندان شاهرود اظهار کرد: در این سرا ۶۶ نفر سالمند حضور دارند که ۲۸ نفر آقا و مابقی خانم هستند که بالای ۴۰ سال هستند جز یک نفر و ۱۱ نفر بالای ۹۰ سال سن دارند.
وی با بیان اینکه ۲۴ نفر از سالمندان این مرکز فراموشی دارند گفت: برخی از سالمندان این سرا ۸ سال فراموشی دارند و ۳ نفر نابینا و ۳۱ نفر می‌توانند راه بروند و ۳۳ نفر ولیچری هستند و ۸ نفر با واکر راه می‌روند.
مدیرعامل سرای سالمندان شاهرود با اشاره به توانمندسازی سالمندان گفت: با همکاری بهزیستی شهرستان ۱۷ نفر مددجو معرفی شدند که با سالمندان کار مددکاری می‌کنند.
وی با اشاره به طرح مراقبین در منزل اظهار کرد: ۱۰ نفر با همکاری سازمان بهزیستی در منازل سالمندان به مدت ۲/۵ ساعت به خانواده‌هایی که دارای سالمندان هستند آموزش نگهداری از آنان را رایگان می‌دهند و خانواده‌ها راضی هستند و تاکنون ۶۰ نفر در این طرح مشارکت دارند.
مدیرعامل سراس سالمندان شاهرود با اشاره به طرح ویزیت در منزل گفت: در این طرح اکیپ بهداشتی درمانی به ۴۰ نفر مددجو که از بهزیستی و کمیته امداد معرفی شدند کمک‌های روانشناسی و فیزیوتراپی و حتی دارو اگر نیاز باشد ارائه می‌کنند که این طرح نیز رایگان است و مورد استقبال مردم قرار گرفته و تلاش داریم در سطح شهرستان گسترش دهیم.
وی با اشاره به وسعت جمعیت شهرستان شاهرود و وجود تنها یک سرای سالمندان گفت: ظرفیت اسمی این مرکز ۱۵۰ نفر و ظرفیت تختی ۲۲۰ نفر هست، اما یارانه ما برای سالمندان در این مرکز ۳۹ نفر است و خانواده‌ها ندارند بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینه بدهند.
نظریان با اشاره به امکانات و پرسنل این سرا اظهار کرد: ۵۲ نفر پرسنل تمام وقت در این مرکز فعالیت دارند که ۸ نفر کارمند هستند و ۳۲ نفر در لیست بیمه قرار دارند و با توجه به مشکلات اقتصادی ما تاکنون کسی را بیکار نکرده ایم و این خود یک افتخاری برای ماست.
وی با تاکید بر اینکه خیرین و هیئت مدیره همراه هستند و امکانات داریم گفت: تقاضامن هستیم یارانه جذب سالمند ما افزایش یابد تا بتوانیم عده‌ای بیشتری را پذیرش و خدمت رسانی نماییم.
نظریان تاکید کرد: این مرکز امکانات نگهداری دختران فراری و زنان مطعلقه و معتادین را نیز دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها