کارشناس سیاسی:

فشار کوتاه مدت مادون جنگ استراتژی امریکا برای ضربه زدن به نظام اسلامی است

کارشناس سیاسی استراتژی جدید آمریکا برای ضربه زدن به نظام را فشار کوتاه مدت خردکننده مادون جنگ با هدف ایجاد تهدید موجودیت ایران عنوان کرد.
کد خبر: ۹۱۸۰۸۶۸
|
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ در راستای سلسله برنامه‌های تعاملی ناحیه مقاومت با نیروی انتظامی شهرستان بردسکن و در آستانه هفته ناجا نشست بصیرتی در محل نمازخانه انتظامی شهرستان با حضور کارکنان سپاه ناحیه و مجموعه انتظامی شهرستان و با سخنرانی یکی از سرداران بازنشسته سپاه دکتر رشوند برگزار گردید.
 
دکتر رشوند تعامل قوای مسلح با همدیگر را نقطه عطف و حاصل مدیریت خوب دانست و با اشاره به راهبرد دشمن در بیانات رهبر معظم انقلاب که در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری فرمودند فشار حداکثری امریکایی‌ها به مرحله بن بست رسیده و این تلاش‌های امریکایی‌ها به خاطر رهایی از این بن بست است و اروپائیان هم همان مشی امریکایی‌ها را ادامه می‌دهند لذا به اروپایی‌ها هم نباید اعتماد کرد.
 
این کارشناس مسائل سیاسی استراتژی جدید آمریکا را فشار کوتاه مدت خردکننده مادون جنگ با هدف ایجاد تهدید موجودیت ایران عنوان کرد و گفت: مولفه‌های این استراتژی این است که امریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که فشار‌های بلندمدت و میان مدت در خصوص ایران به دلیل تجربه ایرانی‌ها در دور زدن تحریم‌ها نتیجه نمی‌دهد و همچنین به دلیل نداشتن منابع کافی در هزینه کردن در منطقه توسط امریکایی‌ها و عدم اجماع جهانی علیه ایران، سراغ فشار کوتاه مدت رفتند.
 
دکتر رشوند منظور از راهبرد مادون جنگ در استراتژی جدید امریکا را این دانست که امریکایی‌ها می‌گویند گزینه نظامی را نباید به عنوان گزینه اولویت دار در نظر بگیریم، چون با مشکلات و محدودیت‌های زیادی روبرو هستند؛ لذا باید سراغ گزینه‌های دیگر از جمله اقتصادی و فشار اقتصادی برویم تا از این طریق به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنیم.
 
این سردار بازنشسته سپاه در ادامه بحث خود می‌گوید: اشتباه فاحش امریکایی‌ها این است که معتقدند که هرچیزی که باعث شود موجودیت نظام جمهوری اسلامی ایران را به خطر اندازد رهبری با آن مخالفت خواهد کرد لذا استراتژی خود را این قرار دادند که کاری بکنند که رهبری و دولتمردان ایران به این نتیجه برسند که بحث موشکی و هسته‌ای و ... این‌ها باعث به خطر افتادن موجودیت نظام خواهد شد و با همین استدلال باعث شود که نظام اسلامی دست از حمایت خود از مقاومت بردارد و این بزرگترین اشتباه امریکایی هاست که نشان از نشناختن رهبری و مردم ایران توسط آن هاست.
 
وی همچنین به نتایج دیپلماسی مقاومت با دیپلماسی مذاکراتی اشاره کرد و گفت: این دو نوع دیپلماسی اصلا قابل قیاس نیست چرا که در دیپلماسی مقاومت از فاصله ۳۵۰۰ کیلومتری تجارت تسلیحاتی تا بندر لاذقیه سوریه صورت می‌گیرد، ولی در دیپلماسی مذاکراتی دکتر ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران فاصله ۳ دقیقه‌ای تا بیمارستانی که نماینده ایران در سازمان ملل به دلیل بیماری سرطان در آن بستری است را به دلیل محدودیت‌ها و مانع شدن امریکایی‌ها نمی‌تواند طی کند و باید عیادت مجازی صورت دهد.
 
دکتر رشوند سخنان خود را با این سخن حکیمانه امام علی(ع) که فرمود بعد از صلح با دشمن از او سخت برحذر باشید که او خود را به شما نزدیک خواهد کرد و به حسن ظن او اعتماد نداشته باش به پایان رساند.
 
در ادامه جلسه نیز به سوالات کارکنان پاسخ داده شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار