خبرهای داغ:
گروه جهادی شهید بقایی به مدت سه روز با حضور در مناطق محروم به ارائه خدمات پزشکی پرداخت.
کد خبر: ۹۱۸۰۸۶۴
|
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶

مهدی شرفیان در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در اهواز، اظهار داشت: اردوی جهادی اندیکا طی 3روز ، از 27شهریور ماه در بخش چلو شروع شد و در 29شهریور ماه ادامه داشت که در این اردو 65 نفر از دوستان جهادگر خواهر و برادر در قالب کارگروه‌های درمانی، فرهنگی، غربالگری، عمرانی، پشتیبانی و رسانه تقسیم بندی شده و به ارائه خدمت پرداختند.

وی افزود: تیم درمانی اعزامی در این اردو شامل پزشک عمومی، دندان پزشک، داروساز، ماما، فیزیوتراپ، پرستار ومتخصصین اطفال، چشم، داخلی، اعصاب و روان و زنان بود که در طی این مدت ویزیت رایگان با توزیع رایگان دارو انجام شد.

مسئول گروه جهادی شهید بقایی گفت: در بخش دندان پزشکی با تهیه 4 عدد یونیت دندانپزشکی و حضور 4 نفر دندانپزشک 500 نفر ویزیت شدند که برای 10 مورد ترمیم، 22مورد عصب کشی و 280مورد کشیدن دندان صورت گرفت.

 

وی افزود: در روز سوم با حضور متخصصین 70ویزیت اطفال، 54ویزیت زنان، 134ویزیت داخلی، 39ویزیت روان پزشکی و 84ویزیت چشم صورت پذیرفت و در بخش فیزیوتراپی و غربالگری شنوایی نیز به ترتیب 16و 74ویزیت نیز انجام شد.

شرفیان در ادامه به فعالیت های کارگروه فرهنگی اشاره کرد و گفت: علاوه بر برپایی موکب و پخش شربت و بازی با کودکان، کلاس های آموزشی و سرگرم کننده همچون آموزش احکام، وضو،نماز، قرآن و نمددوزی برگزار شدکه ضمن برگزاری این کلاسها ، مشاوره های بهداشتی توسط خواهران ماما به مادران ارائه شد همچنین 150 عدد بسته بهداشتی و خوراکی میان مردم نیازمند منطقه توزیع شد.

وی افزود: کارگروه عمرانی نیز با ترمیم و گچ کاری سقف کلاس های درس مدرسه مشترک دبستان و راهنمایی در روستای کردوف به ارائه خدمت پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها