خبرهای داغ:
رییس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

مسابقات قرآن کریم فضایی برای ترویج و نشر فرهنگ قرآنی است

رییس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: مسابقات قرآن تنها یک رویداد قرآنی نیست بلکه یک فضایی است برای ترویج و نشر فرهنگ قرآنی، البته در هیچ دوره‌ای به اندازه این دوره برنامه‌های جانبی قرآن برگزار نشده است.
کد خبر: ۹۱۸۰۸۲۵
|
۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی مسابقات ملی قرآن کریم حجت الاسلام سید مصطفی حسینی رییس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: تلاش‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قابل تقدیر است، یکی از اتفاقات خوب و ارزنده این دوره از مسابقات، بخش کتابت است، همیشه معتقد بوده‌ایم مسابقات قرآن تنها یک رویداد قرآنی نیست بلکه یک فضایی است برای ترویج و نشر فرهنگ قرآنی، البته در هیچ دوره‌ای به اندازه این دوره برنامه‌های جانبی قرآن برگزار نشده است.

وی در ادامه افزود: به برکت این مسابقات در اقصی نقاط استان اصفهان، نشست‌هایی با فعالان و صاحب نظران قرآنی برگزار شده است، توسعه وقف قرآنی، فعالیت قرآنی بقاع متبرکه، تقویت رویدادهای قرآنی، زمینه‌های توسعه فعالیت‌های قرآنی، بازدید از مؤسسات قرآنی، زمینه‌های همکاری قرآن با مؤسسات قرآنی و کارگشایی از امور قرآنی از جمله محورهایی است که در این نشست‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام حسینی از برگزاری نشست‌هایی در مؤسسه بینه و دارالقرآن اهل بیت(ع) خمینی‌شهر با محوریت مسابقات، اثربخشی مسابقات، عمومی‌تر کردن مسابقات و مشارکت گیری عمومی در برگزاری مسابقات خبر داد و افزود: هر مجموعه قرآنی که به ما مراجعه کرده است به منظور بازدید، توانسته‌ایم بازدید داشته باشیم و ارتباط خوبی با مجموعه‌های قرآنی و فعالان عرصه قرآن برقرار کرده‌ایم.

رییس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، برگزاری مسابقات قرآن در استان ها را عامل رشد و پویایی فعالیت‌های قرآنی برشمرد و تصریح کرد: امیدوار هستیم برگزاری مسابقات قرآن بتواند فضای قرآنی را در شهرها توسعه دهد و با حضور مسؤولان در محل مسابقات این شرایط بیش از پیش فراهم آید.

وی با بیان اینکه عمومی شدن قرآن نیازمند تبدیل کردن قرآن به دغدغه مردم است، اظهار کرد: این منطقی نیست که از عامه مردم انتظار داشته باشیم حرفه‌ای ترین مسابقات قرآن کریم را دنبال کنند، فعالیت رسانه‌ها در عرصه قرآنی و فرهنگ‌سازی در جامعه از مهمترین فعالیت‌هایی است که رسانه‌ها باید در زمینه قرآنی به آن توجه داشته باشند و تلاش کنند تا بیش از پیش مردم را به انس با قرآن تشویق کنند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به عدم برندسازی فعالان قرآنی و قهرمانان مسابقات قرآنی، خاطرنشان کرد: نفر آخر بعضی برنامه‌ها و مسابقات تلویزیونی بسیار مشهورتر از نفرات برتر مسابقات قرآنی است، این حاصل عدم توجه رسانه‌ها و فضاسازی‌های رسانه به اهالی قرآن کریم است. در روایات شریف‌ترین مردم امت پیامبر اکرم(ص) اهالی قرآن ذکر شده است و تأکید شده که نباید نسبت به آنها بی‌توجهی شود.

وی ادامه داد: امروز قرآنیان ما دیده نمی‌شوند، افکار سنجی‌های سالانه نشان می‌دهد اسطوره‌های قرآنی کشور در میان مردم شناخته شده نیستند، متأسفانه فزهنگ‌سازی‌ها و برنامه ریزی‌ها در این زمینه به درستی انجام نشده است

ارسال نظرات