خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: اهل قلم می‌توانند حماسه‌های دفاع مقدس را در تاریخ انقلاب ماندگار کنند.
کد خبر: ۹۱۸۰۸۱۴
|
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

سردار سرتیپ دوم حبیب شهسواری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس را پشت‌سر گذاشته‌ایم، اظهار کرد: آثار ادبی شاعران و نویسندگان در حوزه دفاع مقدس می‌تواند متضمن ماندگاری شکوه این حماسه باشد.

این مسوول بر لزوم تالیف آثار مکتوب فاخر در زمینه نقش آذربایجان غربی در دفاع مقدس تاکید کرد و ادامه داد: آن گونه که شایسته است نقش این استان توسط نویسندگان، مولفان، فعالان عرصه فرهنگ و هنر به تصویر کشیده نشده است.

فرمانده سپاه شهدای استان بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های استان برای ترسیم نقش استان در سال‌های مبارزه حق علیه باطل تاکید کرد و ادامه داد: فیلم سینمایی، تلویزیونی و ... باید با این محوریت تولید شود.

وی گفت: دفاع مقدس ما ریشه در عاشورا دارد، عاشورا ثابت کرد که نابرابری عامل ترک میدان جهاد نیست؛ اما نکته اینکه چرا جنگ ما تقدس یافت به این علت است که هرجا دفاع باشد آنجا حق است.

شهسواری با یادآوری نقش آذربایجان غربی در طول ۸ سال دفاع مقدس، حماسه‌های خلق شده توسط فرزندان این مرز و بوم را بی‌نظیر دانست و تصریح کرد: اما به رغم همه رشادت‌ها و خلق این حماسه‌ها که تاکنون نیز این دفاع در استان ادامه دارد اما جای تولید آثار ادبی در حوزه دفاع مقدس در ادبیات این استان خالی است.

انتهای پیام

ارسال نظرات