ارائه خدمات امدادی به 1382 حادثه دیده توسط نیروهای امداد و نجات هلال احمر استان زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، از ارائه خدمات امدادی به یکهزار و 382 آسیب دیده در 441 حادثه خبرداد و گفت: این خدمات در طرح امداد و نجات تابستانه توسط 16 پایگاه ثابت و موقت این استان محقق شده است.
کد خبر: ۹۱۸۰۸۱۱
|
۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، شهرام میرزایی افزود: امسال اقدام به استقرار پست‌های موقت و ثابت در جاده‌های پرتردد و پر خطر این استان در قالب طرح ملی امداد و نجات تابستانه با بکارگیری آمبولانس، خودروی پشتیبان و نیرو‌های عملیاتی در جاده‌های پر تردد و مبادی ورودی شهر‌ها به منظور اجرای سریع عملیات‌های نجات و امداد رسانی در حوادث جاده‌ای و سایر حوادث احتمالی در محدوده عملیاتی پایگاه‌ها کردیم.

وی تاکید کرد: در این طرح یکهزار و ۳۲۳ نیروی عملیاتی حضور داشتند که برای یکهزار و ۳۸۲ نفر در ۴۴۱ حادثه اعم از جاده ای، کوهستان، شهری و مناسبتی خدمات ارائه کرده اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در طرح امداد و نجات تابستانه ۸۹۹ مصدوم شده اند، ۱۵۰ نفر درکان سرپایی و ۷۴ نفر نیز به مراکز درمانی و بیمارستانی توسط نیرو‌های امداد و نجات منتقل شده اند.

میرزایی با بیان اینکه طی اجرای این طرح نیز ۳۴ نفر درحوادث جان خود را از دست داده اند، یادآوری کرد: از این تعداد ۳۱ نفر در جاده ها، ۲ نفر در سد‌های خاکی غرق و یک نفر نیز در حادثه شهری فوت کرده است.

وی با اشاره به اینکه طرح امداد و نجات تابستانه ۵۰۴ تیم امداد و نجات خدمات ارائه کرده اند، اظهارداشت: ۲۵۷ دستگاه آمبولانس، ۱۸۲ خودروی نجات برای ارائه خدمات به هموطنان در پایگاه‌های امداد و نجات پایگاه‌های ثابت و سیار جمعیت هلال احمر استان زنجان فعال بود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در طرح تابستانه امسال پایگاه‌های موقت در پنج محور مواصلاتی استان زنجان شامل، پلیس راه زنجان – میانه، زنجان – ابهر، عوارضی زنجان – قزوین، قلعه حسینیه در خرمدره و کینه ورش ابهر ایجاد شد.

میرزایی خاطرنشان کرد: این طرح ملی در استان به مدت ۹۴ روز تا ۳۱ شهریور امسال ادامه داشت.

وی از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار