نقطه شکست آموزش و پرورش عدم ارتباط با دانش آموزان

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود گفت: نقطه شکست آموزش و پرورش عدم ارتباط با دانش آموزان است.اگر نتوانید به جذابیت ساحت توحیدی و اعتقادی با نزدیک شدن و ایجاد ارتباط عاطفی و قلبی با دانش آموزان بیافزایید؛ در تربیت انسان اخلاق مدار و متعهد شکست خورده ایم.
کد خبر: ۹۱۸۰۷۷۸
|
۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
نقطه شکست آموزش و پرورش عدم ارتباط با دانش آموزانبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید محمد موسوی در نشست مشترک مدیران و مشاورین مذهبی مدارس شاهرود در سالن خوارزمی با اعلام اینکه؛ ضرورت حضور مشاورین و مبلغین مذهبی در مدرسه به جهت تقویت مبانی اعتقادی و تربیتی دانش آموزان است، گفت: اولین ساحت سندتحول بنیادین که ابعاد اعتقادی، عبادی و تربیتی را شامل می‌شود؛ مهم‌ترین ساحت از ساحت‌های شش گانه است.
وی افزود: کار در ساحت اعتقادی از همه ساحت‌ها دشوارتر و مهم‌تر است؛ باید بپذیریم بدون موفقیت در ساحت توحیدی، عملکرد ما در دیگر ساحت‌ها و ابعاد علمی، زیستی و ... ناقص خواهد بود.
موسوی خطاب به مدیران و مشاورین مذهبی مدارس تأکید کرد: ساحت توحیدی و اعتقادی همواره مورد توجه دشمنان انقلاب نیز هست و آن‌ها می‌خواهند با پیاده سازی برنامه‌های خود، دانش آموزان را از درک مبانی الهی و اعتقادی بازداشته و به سمت خود جلب نمایند.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود در توصیه‌ای به مدیران و مشاورین مذهبی خاطرنشان کرد: نقطه شکست آموزش و پرورش عدم ارتباط با دانش آموزان است. اگر نتوانید به جذابیت این ساحت (توحیدی و اعتقادی) با نزدیک شدن و ایجاد ارتباط عاطفی و قلبی با دانش آموزان بیافزایید؛ در تربیت انسان اخلاق مدار و متعهد شکست خورده ایم و لازم است برای ایجاد چنین ارتباط جذابی؛ ویژگی‌های سه گانه شخصیتی یک معلم یعنی، شخصیت علمی، شخصیت ظاهری و شخصیت اخلاقی خود را تقویت کنیم.
نقطه شکست آموزش و پرورش عدم ارتباط با دانش آموزانوی آشنایی با علم روانشناسی را از ابزار‌های موفق ارتباطی با نوجوانان و دانش آموزان دانسته و گفت: بکارگیری علوم کاربردی غربی، منافاتی با اسلام ندارد و در اسلام پیشاپیش بسیاری از این مباحث نوین علوم انسانی در رفتار شناسی کودک و نوجوان طرح شده است، مدیران و مشاوران هر مدرسه به فراخور شرایط آموزشگاه خود، طرحی برای فضای پرورشی و تربیتی مدرسه طراحی و به اجرا بگذارند.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود به مشاورین و مبلغین مذهبی تأکید کرد: در مدرسه گرفتار مسائل روزمره که جزء شرح وظایف آنان نیست نشوند و به طراحی و ترسیم طرح‌های پرورشی با کمک مدیر مدرسه بپردازند.
سید محمدرضا کریمی؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شاهرود؛ در این نشست با ضروری خواندن، همکاری متقابل و نزدیک مدیران و مشاورین مذهبی؛ بر جلب اعتماد دانش آموزان و تمرکز بر رفع نیاز‌های دینی و اعتقادی آنان به ویژه در مبحث "شبهات دینی" در مدرسه تأکید کردند.
نقطه شکست آموزش و پرورش عدم ارتباط با دانش آموزانوی معرفی و پیاده سازی "بیانیه گام دوم " در میان دانش آموزان از سوی مدیر و مبلغین مذهبی را مهم دانسته و افزود: ما انتظار داریم مدارسی که از حضور روحانیون و مبلغین مذهبی برخوردار هستند در حوزه تربیت دینی، حجاب دانش آموزان، آموزش عملی نماز و اقامه آن عملکردی شاخص‌تر و موفق‌تر را ارائه دهند.
گفتنی است ۷۵ مبلغ و روحانی (خواهر و برادر)‌در قالب طرح‌های مشاورین مذهبی (آموزش و پرورش)، طرح امین (حوزه‌های علمیه)، امیدان (بسیج دانش آموزی) و سرباز طلبه در مدارس شاهرود فعالیت می‌نمایند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار