نشست ائمه جماعت طلاب خواهر با حضور نمایندگان حوزه خواهران، معاون فرهنگی آموزش و پرورش و مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) در حوزه علمیه برادران شهرستان بافق برگزار شد. مدارس باید بیشتر به نماز بپردازند
کد خبر: ۹۱۸۰۷۷۶
|
۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، در این نشست حجت الاسلام والمسلمین برزگری با اشاره به اهمیت مقوله نماز گفت: آئين اسلام، از ابعاد اجتماعى مهمى برخوردار است و با عنايت‏ به‏ بركات آثار وحدت و تجمع و يكپارچگى، در بسيارى از برنامه‏هايش ‏بر اين بعد، تكيه و تاكيد كرده است. يكي ازراه ها و روشهاي بسيارمؤثربراي گسترش وتعميق فرهنگ نمازدرجامعه، اقامه نمازجماعت است. اصولاًروح جمعي، روح خاصي است.
وی با اشاره به آثار ارزنده نماز جماعت افزود: نمازجماعت درميان مسلمانان، ايجاد الفت مي كند و باعث تعميق آن مي گردد. اين نمازسند انسجام مسلمانان وتبلورانضباط آنهاست ونمونه ارزنده اي ازهماهنگي مسلمانان مي باشد.علاوه بر اين گونه آثار و بركات، نقش والاي نمازجماعت دراقامه نماز، قابل توجه وعنايت است. بطورقطع يكي ازراههايي كه درجامعه، به نماز جان تازه مي بخشد و به آن قدرت و حاكميت مي دهد، نمازجماعت است. نمازجماعت مايه عظمت اسلام است وبه همين خاطرموردتاكيدقرارگرفته است.
ریئس حوزه علمیه برادران بافق اظهار کرد: نماز جماعت به مثابه اقيانوسي از انسانهاي خداجو مي باشدكه همچون قطره هايي پاك به هم مي پيوندند. نمازجماعت، برنامه ي بندگي وميدان دلدادگي دلهاي حق جومي باشد. جمعه وجماعت، «اهرم قدرت وعزت» مسلمانان است. نمازجماعت، دلها را يكي، انديشه ها را زلال، اميد را افزون، عشق ودوستي را جهت دار، جهت ها راخدايي وزندگي را از تشتت و زشتي پاك مي سازد.
وی افزود: نماز یک امری است که باید جدی گرفته شود وبه طور جدی باید وارد صحنه شوید چرا که نماز زیبا ترین نوع عبادت است امسال باید بیشتر تلاش کنیم چرا که تهاجم فرهنگی هر سال بیشتر می شود و در مقابل تهاجم دشمن باید کاری انجام دهیم.
حجت الاسلام برزگری با تأکید بر نقش پررنگ تر مدارس گفت: مدارس باید بیشتر به نماز بپردازند وتا جایی که برای ما مقدور است طلاب را دعوت به امر نماز در مدارس می کنیم ودر ادامه آقای میرجعفری ضمن بیان نکاتی در رابطه با اعزام طلاب برای ائمه جماعت افزود: بر پایی نماز باید در مدارس استارت بخورد وهمچنان استمرار داشته باشد تا دانش آموزان کم کم به آثار وفواید نماز پی برده وعلاقه وافری نشان دهند و به گونه ای باشد که مشکلات نماز در سال های قبل بررسی شده و در صدد حل هر چه بهتر برپایی نماز باشیم.
سرکار خانم تفکری مدیر حوزه علمیه خواهران نیز در پایان ضمن تشکر از زحمات مسئولین برپایی نماز در مدارس گفت: همه ما می دانیم که نماز محور تمامی عبادات وطاعات است به حدی که از سخن امام صادق (ع) که فرمودند:« اگر نماز بنده ای قبول شود اعمال دیگر او نیز قبول می شود واگر نماز او پذیرفته نشود اعمال دیگر او نیز پذیرفته نخواهد شد» به اهمیت خود نماز پی می بریم که اهمیت اصل عبادت هم روشن می شود.

انتهای پیام/د 
ارسال نظرات