در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان بافق برگزار شد:
مراسم افتتاحیه شروع سال تحصیلی طلاب ورودی مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان بافق با سخنرانی مریم تفکری مدیر حوزه و حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سلیمانی (زید عزه) در جمع طلاب برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۰۷۷۵
|
۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، در این مراسم مریم تفکری ضمن خوش آمد به طلاب جدید گفت: بزرگترین نعمتی که خداوند به مردم داده، اسلام است که باید علاوه بر تمام نعمتها، شکرگذار خدا بخاطر ورود به چنین مکان مقدسی باشیم.
وی افزود: در مسیر زندگی فراز و نشیب ها، پستی و بلندی‌های زیادی است که باید با علم و تدبیر این موانع را پشت سرگذاشته و بعنوان سرباز امام زمان (عج) کاری کنیم که سربار ایشان نباشیم و بنا به سخنی زیبا از امام صادق (ع): «زیبنده ما باشید» کاری نکنیم که وقتی مردم به ما نگاه می‌کنند مورد سرزنش قرار بگیریم.
مدیر حوزه علمیه خواهران گفت: الآن زمان حرکت است باید قد علم کرده و تبلیغ دین اسلام را انجام دهیم و در این راه سُستی نکنیم، یک طلبه باید زی طلبگی داشته باشد و مقید به رعایت آداب طلبگی باشد و علاوه بر باطن باید در راستای پاکسازی ظاهر نیز قدم بردارد چرا که ظاهر انسان آئینه درون اوست.
در ادامه مراسم حجت الاسلام سلیمانی با بیان روایتی از امام سجاد (ع) گفت: ایشان می‌فرمایند: «اگر در مشرق و مغرب برای من مشکلی پیش بیاید برای من هیچ خوف و ترسی ندارم» با بودن قرآن تمام خلأیی که برای من بوجود آید را پر می‌کنم، چون خودش، ولی امر مسلمین است و ولایت دارد.
وی با اشاره به اهمیت ولایت افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: «دو چیز باقی می‌ماند یکی ولایت و دیگری قرآن» که در امامت امام ویژگی‌هایی از جمله علم، عصمت، و معجزه نهفته است؛ علم امام، علم تحصیلی نیست، ذاتی است و از طرف خدا در اختیار امام قرار می‌گیرد البته علم غیب مخصوص خداست و گواه همه رفتار‌ها است، اما علم امام علم مطلق نیست بلکه نسبی است. عصمت امام هم به گونه‌ای است که پاک کننده هستند، و فکر امام هم فکر گناه نیست؛ و در رابطه با معجزه امام، عملی است که از عهده مردم عادی خارج است.
مسئول حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: یک طلبه باید قبل درس سعی کند با پاکی بیاید و همیشه با وضو باشد و با توکل بر خدا درس را شروع کند و در همین راستا به گوشه‌ای از زندگی آیت الله حائری که از مراجع عالیقدر بودند اشاره کرد.
وی گفت: حوزه با پاکی جلو می‌رود اگر ناپاکی باشد هم به خودش و هم به مردم خیانت می‌کند، یک طلبه اگر بخواهد رشد کند باید مراقبت داشته باشد و حتی در فضای خانه به گونه‌ای برخورد کند که وقتی وارد خانه می‌شود دیگران متوجه متفاوت بودن او در رفتارش شوند و در اصل باید دلمان را با خدا پیوند بزنیم.
پخش کلیپ و پاورپونت فعالیت‌های حوزه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات