معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی (عج) از بازدید روزانه چهارهزار زنجانی از بازنمایی عملیات کربلای 5 در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۰۷۲۰
|
۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

به گزارش سرویس بسیج راهیان نور خبرگزاری بسیج، سیدشمس الدین موسوی در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت:این برنامه با همکاری دستگاه های اجرایی مختلف نظیر استانداری،شهرداری،شورای اسلامی شهر،شرکت توزیع نیروی برق استان وصدا وسیمای مرکز استان توسط رزمندگان تیپ36انصارالمهدی(عج) اجرا گردید.

وی با یادآوری اینکه بازنمایی عملیات کربلای 5 از سوم لغایت7مهرماه با حضور پرشور همشهریان زنجانی در محل سدگاوازنگ برگزار گردید،تصریح کرد: سه گروه در قالب موکب جهادی غدیر (بسیج ایران ترانسفو)،موکب امام رضا(ع) و اتحادیه اصناف و بازاریان و بسیج اصناف در بازنمایی عملیات کربلای پنج، با نوشیدنی و غدای گرم از بازدیدکنندگان این عملیات پذیرانی کردند. 

معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی(عج)در پایان بااشاره به اینکه استان زنجان در عملیات کربلای پنج، ۲۲۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است،افزود: ازنمایی عملیات کربلای 5 گامی مثبت در راستای شناساندن و انتقال فرهنگ و ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس به نسل کنونی است و در خور تقدیر و ستایش و تاثیرگذار است.

لازم به ذکر است عملیات کربلای ۵ عملیات نظامی تهاجمی از سوی نیروهای مسلح ایران، علیه نیروهای ارتش عراق، در جریان جنگ ایران و عراق می‌باشد. این عملیات ششمین عملیات نیروهای نظامی ایران برای فتح بصره محسوب می‌شود. نیروهای ایرانی عملیات را در محور شلمچه به منطقه‌ای موسوم به کانال ماهی، به صورت گسترده در تاریخ ۱۹ دی ۱۳۶۵ با فرماندهی سپاه پاسداران آغاز نمودند. عملیات کربلای ۵ با فاصله ۱۵ روز پس از عملیات کربلای ۴ انجام شد. این عملیات پرهزینه‌ترین و پرتلفات‌ترین عملیات این جنگ بود و از آن به عنوان آغازی بر پایان جنگ ایران و عراق یاد می‌شود.

 

ارسال نظرات