سید ساجد یعقوبی
به دنبال حذف نام شهدا از تابلوی خیابان های تهران صورت گرفت؛
شهرداری اردبیل در اقدامی زیبا عکس و مشخصات شهدا را در کنار نام مبارکشان در ورودی کوچه‌های شهر نصب کرده است.
کد خبر: ۹۱۸۰۷۱۱
|
۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

ابتکار شهرداری اردبیل در زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجتبی لاله مدیر ارتباطات شهرداری اردبیل در ارتباط ابتکار شهرداری اردبیل در زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس، طرح مرمت و نوسازی تمثال مبارک شهدا در سطح شهر اردبیل آغاز شده و در تمام مناطق شهر این طرح اجرا می‌شود.

مجتبی لاله با‌‌ اشاره به اینکه ایران امروز وامدار شهداست و نام و یاد این ایثارگران و جان برکفان باید تا همیشه تاریخ بر تارک این کشور بدرخشد، افزود: ما همواره در برنامه‌های فرهنگی شهرداری اردبیل بر حفظ نام و یاد شهدا تاکید کردیم و با اهتمام بر تداوم راه شهدا فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در شهرداری ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه هیچ نهاد و ارگانی نباید اقدامی در حذف نام شهدا از کوی و برزن و خیابان‌ها انجام دهد، خاطرنشان کرد: هرقدر از سال‌های دوران دفاع مقدس دورتر می‌شویم باید بیشتر بر ترویج و گسترش آموزه‌های هشت سال جنگ نابرابر ایران و عراق تاکید کنیم، چرا که معتقدیم هر شهید سند زنده بر حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 
 

گفتنی است، ابتکار شهرداری اردبیل در زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا در شرایطی است که در روزهای اخیر خبرهایی درباره حذف عنوان شهید از تابلوی معابر در برخی شهرهای کشور منتشر شده بود.

حمید لطف اللهیان شهردار اردبیل در برنامه پیگیری با اشاره به فضازسازی مناسب شهر در هفته دفاع مقدس، افزود: تمامی مناطق شهرداری علاوه بر نصب تمثال مبارک شهدا، اقدام به نصب بنر‌هایی با محتوا‌های فرهنگی در سطح شهر کرده‌اند.
 
او گفت: این اقدام از دوسال پیش کلید خورده است که طی آن سعی کردیم معابری که مزین به نام شهدا بود فقط به ذکر نام آنان بسنده نکنیم.

رهبر انقلاب نیز در روزهای گذشته در پیام خود به ‌مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران اظهار داشتند: «یاد و نام شهیدان مایه‌ سربلندی ملّت و نشانه‌ راه به سوی پیروزی است. فداکاری شجاعانه‌ آنان است که عظمت ملّت‌ها و عمق مبانی فرهنگی و تمدّنی آنان را به اثبات می‌رساند. همه وظیفه داریم نام‌های نورانی شهیدان را تکریم کنیم و عظمت جایگاه آنان را در یادها ماندگار سازیم. افتخاری است برای کوی‌ها و برزن‌ها که نام شهید و عنوان شهادت بر فراز آنها بدرخشد؛ این موهبت هم‌اکنون در سراسر کشور وجود دارد و باید ادامه یابد.»

ارسال نظرات