خبرهای داغ:
حاجیان گفت: در حوزه پلیس فتا جزو کشورهای اول منطقه هستیم و در کشف جرائم سایبری در استان، 80 درصد این جرائم کشف شده است.
کد خبر: ۹۱۸۰۶۲۷
|
۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست خبری فرمانده انتظامی استان قزوین با محوریت تشریح برنامه های هفته ناجا و با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شهید حق شناس برگزار شد.

در این نشست سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان قزوین بااشاره به هفته دفاع مقدس بیان کرد: این دوران یادآور تداوم راه و نهضت عاشورایی امام حسین(ع) بود که دفاع دربرابر همه قدرت های مستکبر عالم نشان داد که نهضهت ایستادگی برگرفته از مکتب عاشورا تداوم دارد.

وی گفت: شاید امروز اگر مردم جهان شجاعت ایستادگی در برابر ظلم را پیدا کرده اند به تبعیت از مردم ما و نهضت عاشورایی است. پیام آزادگی و مقابله با ظلم از انقلاب ما به جهان مخابره شد و بیداری اسلامی ایجاد شد و در معادلات بین المللی نقش ایران، نقشی مهم است. ایران اسلامی امروز، عالم دوقطبی را تغییر داد و جایگاه قدرت های مستبد را در مناطق مختلف دنیا به هم ریخت.

سردار حاجیان اظهار کرد: در واقع نقش این بازنشر ایثارگری ها و فداکاری ها به سربازان جنگ نرم باز می گردد که شما اصحاب رسانه سربازان خط مقدم این بازنشرها بوده و صدور پیام انقلاب را به جهان منتشر کرده و ویژگی های انقلاب اسلامی ایران را به جهانیان منتقل کردید و نقش اصحاب رسانه در جنگ نرم بسیار تاثیرگذار و کلیدی است.

فرمانده انتظامی استان قزوین عنوان کرد: دو موضوع امروز پیگیری می شود که شامل برگزاری یادواره شهدای امنیت انتظامی استان قزوین است که 9 مهرماه سالجاری در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و با هدف ارج نهادن به مقام شهدای امنیت و نشر اقدامات شهدای عزیز در حوزه امنیت پایدار برگزار می شود.

وی افزود: در نیروی انتظامی به دلیل تعدد ماموریت های تعریف شده از سوی قانون،از اولین خط دفاعی حوزه مرزی، موضوع امنیت اهمیت دارد تا عمق کشور، که این امر وسعت دامنه فعالیت های پلیس را نشان می دهد.

مقام ارشد انتظامی استان قزوین عنوان کرد: در حوزه امنیت مرزی و مرزبانی کیان و حیثیت ایران، حوزه مبارزه با قانون گریزی و ناامنی و جلوگیری از احساس ناامنی جامعه و ارائه خدمات انتظامی و ترافیکی در حوزه های گذرنامه، ترافیک ، اماکن و غیره فعالیت می کنیم و هر روز شهدای زیادی از نیروی انتظامی تقدیم کشور می شود لذا توجه به شهدای حوزه امنیت امری بسیار مهم است چرا که امنیت ایران در منطقه، مثال زدنی است.

سردار حاجیان اضافه کرد: با توجه به هفته نیروی انتظامی 27 برنامه کلی همزمان در شهرستان های استان و 150 زیربرنامه در سطح استان برگزار می شود و شعار امسال، پلیس هوشمند امین مردم است که در این هفته عملکرد همه حوزه ها به مردم ارائه می شود.

وی ادامه داد: امنیت یک امر گروهی است و سهم هر فرد برای امنیت پایدار باید مشخص شود. پلیس بعنوان مجری قانون و نظم دهنده در جامعه حضور دارد اما جهت ایجاد امنیت پایدار باید هوشمندسازی پلیس و مشارکت مردم مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: پلیس امروز یک پلیس حرفه ای و هوشمند است. در حوزه پلیس فتا جزو کشورهای اول منطقه هستیم و در کشف جرائم سایبری در استان، 80 درصد این جرائم کشف شده است.

سردار حاجیان عنوان کرد: در حوزه ترافیک و پلیس 167 میلیون تردد در جاده ها انجام شده که نشانگر افزایش ده درصدی تردد در جاده ها می باشد. همچنین منفی 12.6 درصد آمار متوفیان کاهش یافته و منهای 45 درصد کاهش در تصادفات منجربه فوت داشتیم که نشان دهنده حضور مستمر پلیس در جامعه می باشد.

مقام ارشد انتظامی استان قزوین افزود: در حوزه امنیت اخلاقی، تهاجم فرهنگی تاثیر خود را گذاشته و مردم باید جهت حفظ و اشاعه فرهنگ اسلامی در جامعه تلاش کنند و پلیس برابر قانون تذکراتی را به افراد خاطی خواهد داد.

وی با اشاره به برنامه های هفته ناجا اظهار کرد: در روزشمار هفته ناجا، غبار روبی مزار شهدا پنجشنبه 11 مهرماه سالجاری، جمعه حضور کارکنان در میعادگاه نماز جمعه، نشست با دهیاران، شوراهای شهر، هم اندیشی با معتمدین محلات و ائمه جماعات در تمام حوزه، بازدید قشر دانش آموز و دانشجو از مرکز فوریت های پلیس، آموزش همگانی برای مساجد و مدارس در بحث مواد مخدر، جرائم سایبری با حضور کارشناسان پلیس، برگزاری همایش پلیس و اصناف، اجرای مانور موتور سواران قانونمند، از برنامه های هفته ناجا می باشد.

سردار حاجیان گفت: یکی از برنامه های این هفته، بحث پلیس ترافیک دوچرخه سوار است که به طور ابتکاری در هفته ناجا، پلیس با دوچرخه در سطح شهر قزوین حضور خواهد یافت. همچنین افتتاح سامانه پیامکی 110 ویژه افرادی که توانایی گویش یا شنوایی ندارند با پیامک به 110 می توانند از پلیس کمک گیرند.

 

1010/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها