در هفته دفاع مقدس و با حضور برخی مسئولین فعال در حوزه دفاع مقدس،تولید مجموعه نمایشی فاخر 13 قسمتی رادیویی با عنوان «خاکریز» در حوزه دفاع مقدس آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۸۰۶۱۰
|
۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج؛محسن لطیفی؛مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان با تبریک هفته دفاع مقدس گفت : ما امروز این سربلندی افتخار و اقتدار را مدیون خون شهدا فداکاری‌های ایثارگران و جانبازان و آزادگان عزیز و همچنین صبر و شکیبایی خانواده‌های این عزیزان هستیم.

وی به برنامه های ارزشمند صورت گرفته در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در رادیو استانی اشاره کرد و گفت : همکاران رادیو زنجان در طی سالهای گذشته تولیدات خوب و فاخری را در حوزه دفاع مقدس انجام داده اند که ازجمله آن می توان به مستند ۳۰۰ قسمتی با عنوان یک آسمان ستاره ، مجموعه نمایشی ۳۰ قسمتی سی سردار، مجموعه ۸۰ قسمتی ده دقیقه ای با عنوان یادلار خاطره لر، نمایش داستانی جرعه عاشقی با موضوع خاطرات شهید یدالله ندرلو و ده‌ها اثر دیگر اشاره کرد.

لطیفی به تعامل مثبت و خوب صداوسیما و نهادهای فرهنگی فعال در این زمینه از جمله سپاه انصارالمهدی (عج)، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و بنیاد شهید اشاره کرد و افزود : رسانه استانی قصد دارد با افزایش تعاملات فی مابین و تولید برنامه های مختلف بیش از پیش نقش اقشار مختلف مردم که در دفاع مقدس نقش آفرینی کرده اند  را برجسته نماید .

رئیس رسانه استانی با اشاره به آغاز تولید مجموعه نمایشی خاکریز ادامه داد: این مجموعه نمایشی در ۱۳ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای و برگرفته از مجموعه کتابهای منتشر شده توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تحت عناوین ۱۳ هزار گلوله (خاطرات رزمنده کریم محمد علیزاده) ، جاده های بهشتی (خاطرات جهادگر دوران دفاع مقدس احمد پیری) ، خاکریزهای آبی (خاطرات رزمنده ابراهیم اژدر رستمی) ، روزهای ارغوانی (خاطرات شیر الله صمدی نیا) روزهای دور (خاطرات امدادگر دوران دفاع مقدس خانم شمسی بیات) ، نگران نباش فرمانده (خاطرات  رزمنده منصور افشاری راد) می باشد که سعی شده با خلق آثار نمایشی از این کتابها ، اثرگذاری بیشتری را در جامعه داشته باشد .

مدیر کل صدا و سیمای استان از برنامه ریزی رسانه استانی برای تولید اثرهای خلاقانه در بخش های مختلف در حوزه دفاع مقدس خبر داد .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی (عج)نیز در ادامه این برنامه صدا و سیما را به فرموده امام خمینی(ره)دانشگاه عمومی عنوان کرده و گفت : علی رغم تمامی فشارها که رسانه ملی و استانی با آن روبروست صداوسیما نمره خوبی گرفته و عملکرد مناسبی داشته است و توانسته در مقابل این هجمه ها به خوبی ایستادگی نماید.

حجت الاسلام بیگدلی عملکرد صداوسیما در حوزه دفاع مقدس را مثبت ارزیابی کرد و افزود: صداوسیمای استان همواره توجه ویژه ای به مسائل دینی مذهبی اعتقادی به ویژه حوزه دفاع مقدس داشته است .

وی در ادامه به برنامه های صدا و سیما در هفته دفاع مقدس اشاره وبیان داشت : رسانه استانی برنامه‌های خوبی را در این هفته پخش کرد که ازجمله آن می توان به پخش زنده رژه نیروهای مسلح استان در آغاز هفته دفاع مقدس برای نخستین بار و نیز پوشش و همکاری در اجرای بازنمایی عملیات کربلای ۵ اشاره کرد .

در این برنامه زنده همچنین مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و معاون هماهنگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان نیز هر یک جداگانه از تلاشهای صداوسیمای استان در حوزه دفاع مقدس قدردانی کردند .

 

ارسال نظرات