خبرهای داغ:
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: این طرح به صورت رایگان تا پایان مهر ماه توسط اکیپ های دامپزشکی در روستاهای استان اجرا می شود.
کد خبر: ۹۱۸۰۵۴۷
|
۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۹

به گزارش  خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  امیر حسین بهداد افزود : پیش بینی می شود در این دوره از طرح واکسیناسیون ، حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار قطعه مرغ بومی ، علیه این بیماری واکسینه ‌شوند.

وی با اشاره به مشاهده این بیماری بومی در برخی مناطق استان و محدودیت زمان واکسیناسیون و اهمیت اقتصادی و بهداشتی اجرای طرح واکسیناسیون از روستائیان خواست با تیم های دامپزشکی برای واکسینه شدن طیور خود همکاری کنند.

بهداد همچنین در خصوص ضرورت اجرای این طرح گفت: با توجه به تلفات بیماری نیوکاسل و سرعت بالای انتشار عامل بیماری که ممکن است خسارات زیادی را به روستائیان و مرغداران وارد کند، با اجرای این طرح پیش بینی می ‏شود علاوه بر کنترل بیماری در طیور روستایی، ابتلای طیور صنعتی استان به این بیماری نیز به حداقل برسد.

وی همچنین از روستائیان و پرورش دهندگان طیور خواست ضمن همکاری با اکیپ های دامپزشکی در جهت انجام هر چه بهتر عملیات واکسیناسیون، در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیر طبیعی در بین گله های طیور خود، مراتب را در اسرع وقت به دامپزشکی شهرستان جهت بررسی علت تلفات اعلام کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها