«اسرار علمداران» عنوان کتابی است که در اولین یادواره شهدای گردان حضرت ابوالفضل (ع) تیپ دوم مکانیزه لشکر 31 عاشورا با اشاره به چکیده‌ای از زندگینامه و وصیت‌نامه قریب بر 113 شهید منتشرشده است.
کد خبر: ۹۱۸۰۵۴۵
|
۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان‌شرقی، «اسرار علمداران» کتابی است که در نخستین یادواره شهدای گردان حضرت ابوالفضل(ع) تیپ دوم مکانیزه لشکر 31 عاشورا با اشاره به چکیده‌ای از زندگینامه و وصیت‌نامه قریب بر 113 شهید به سال 1386 منتشرشده است.
در ابتدای این کتاب با اشاره به تاریخچه گردان حضرت ابوالفضل(ع) آمده شده است؛
این درخت تناور، توسط آقا مهدی باکری در هنگامه­های عملیات «بیت‌المقدس» به ثمر رسید و به شکل جدیدی سازمان‌دهی شد. اعتقاد ایشان بر این بود که چون نام این تیپ عاشوراست باید نام­ های آن نیز رنگ و بوی عاشورایی داشته و به نام یاران امام حسین(ع) رقم‌زده شود.

گردان «سیدالشهدا»، «حبیب»، «علی­اکبر»، «ابوالفضل» و ... همه نام­ هایی بود که از وجود آقا مهدی جوشیده، در کالبد این گردان­ ها می‌نشست. دائماً این‌طور زمزمه می‌کردند که: «رزمنده­های گردان باید با اقتدا به صاحب‌نام گردانشان بجنگند.»
به رزمنده ­های گردان ابوالفضل نیز چنین می‌فرمودند: «همانند حضرت ابوالفضل(ع) دلیرانه در برابر دشمن ایستادگی کنید تا به هدف نائل شد، یا شهادت را در آغوش بگیرید. «آقا مهدی پس از بارش این سخنان گرم با حضوری پرشکوه، یک­ یک رزمنده­ ها را زیر قرآن عبور می‌داد و برایشان آرزوی پیروزی می‌کرد.
 این کتاب از طرف ستاد یادواره شهدای گردان حضرت ابوالفضل(ع) تبریز چاپ و منتشرشده است.
این کتاب در قطع وزیری مشتمل بر 257 صفحه با شمارگان 1000 نسخه به چاپ رسیده است.

ارسال نظرات