بررسی روند پیشرفت پروژه های منطقه 20 و خط 6 مترو

خبرگزاری بسیج: با حضور دو تن از اعضای شورای اسلامی تهران،ری و تجریش به همراه شهردار منطقه 20 و مدیران شهری شهرری از روند پیشرفت پروژه های در دست احداث منطقه 20 و بخش جنوبی خط 6 مترو بازدید به عمل آمد.
کد خبر: ۹۱۸۰۵۰۴
|
۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ به منظور آشنائی مدیران شهری با روند فعالیتهای شهرداری و مراحل پیشرفت پروژه های در حال احداث، با حضور فرهاد افشار شهردار منطقه20، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر، حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر و رییس شورای اسلامی شهرری ، روسای آموزش و پرورش نواحی یک و  دو شهرری، رئیس حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع)، رئیس دادگستری شهرری، جمعی از  ائمه جماعات و معتمدین شهرری، معاونان عمران، ترافیک ،خدمات شهری و اجتماعی و شهرداران نواحی منطقه 20 از پروژه های در دست احداث این منطقه بازدید به عمل آمد.

بوستان های خانواده، توسکان، بانوان، پایانه جوانمرد قصاب، طرح خیابان کامل بلوار شهدای ایرانیت، طرح اصلاح هندسی در ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، تونل بخش جنوبی خط 6 مترو و طرح مسیر سبز از جمله محلهای مورد بازدید مسئولین شهری بود.

فرهاد افشار شهردار منطقه 20 در این بازدید گفت: احداث خط 6 مترو تاثیر به سزائی در توسعه ری دارد و می تواند موتور محرک توسعه ای این منطقه باشد.

افشار افزود: حضور اعضای شورای شهر می تواند کاستی های مراحل احداث را به حداقل برساند و تامین اعتبارات در توسعه این خط تاثیرگذار است.

این گزارش حاکی است ساخت و توسعه‌ بخش جنوبی خط ۶ متروی تهران به طول ۶ کیلومتر و ایستگاه های دولت‌آباد، صفائیه، شهید غیوری، میدان حرم و  حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را شامل می شود که در حال حاضر 8/2 کیلومتر آن حفاری شده است.

پروژه بوستان بانوان با وسعت 5 هکتار با پیشرفت بیش از 60درصد ؛ بوستان و شهربازی خانواده با وسعت 2/3 هکتار و یشرفت 70 درصد و بوستان توسکا با مساحت 4/5 هکتار و پیشرفت 80 درصد با هدف توسعه فضاهای سبز شهری این منطقه در حال احداث است.

پایانه و پارک سوار جوانمرد قصاب در دو بخش پایانه با مساحتی بالغ بر 3.2 هکتار شامل6 خط اتوبوسرانی و 5 خط تاکسیرانی و پارک سوار به وسعت 2 هکتار با ظرفیت 570 خودرو با درصد پیشرفت بیش از 90 درصد در حال احداث است.

طراحی خیابان کامل در بلوار ایرانیت واقع در محدوده ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به طول 730 متر در راستای اولویت بندی به حمل و نقل انسان محور و توسعه حمل و  نقل پاک با طراحی سه مد پیاده، دوچرخه و سواره در حال اجراست.

طرح اصلاح هندسی در ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در راستای ایجاد دسترسی بزرگراه های امام علی (ع) و شهید آوینی به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در حال احداث است.

طرح مسیر سبز ری یک طرح سرمایه گذاری و مشارکتی با هدف احداث پاتوق اجتماعی و محوریت گردشگری در جنب سینما راگا شهرری در حال اجراست.

 

 

 

ارسال نظرات