اولین جلسه شورای سیاست گزاری طرح اعتلای صنعت یار با حضور معاون وزیر صمت و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولین اقشار بسیج برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۰۳۴۷
|
۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، در ابتدای این جلسه که با حضور معاون وزیر صمت و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولین اقشار بسیج برگزار شد، دکتر شهبازی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی ضمن خیرمقدم به حاضرین و تبریک هفته دفاع مقدس با مقایسه جنگ تحمیلی و جنگ اقتصادی فعلی به تشریح طرح اعتلای صنعت یار پرداخت.

شهبازی گفت: بسیج در ایام مختلف متناسب با نیازهای کشور خود را سازماندهی می کند و آماده نقش آفرینی در عرصه های مختلف می شود. در دوران دفاع مقدس بسیج در امر دفاع از حاکمیت نقش آفرینی کرد. شرایط فعلی نیز ما با جنگی شبیه دوران دفاع مقدس مواجه هستیم که بسیار سخت از آن دوران می باشد و اهمیت حضور سرمایه های اجتماعی در این صحنه را دو چندان می کند.

مسئول بسیج مهندسین صنعتی اظهار داشت که بسیج امتداد مردمی دستگاه های حاکمیتی است و وظیفه آن سازماندهی سرمایه های اجتماعی در کمک به کارآمدی نظام است.

صالحی نیا سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ضمن بیان وضعیت موجود شهرک های صنعتی کشور به ارائه آمارهای مربوط به صنایع راکد و نیمه فعال پرداخت.

صالحی نیا گفت: بسیج مهندسین صنعتی با توجه به سرمایه های عظیم انسانی با تحصیلات بالا می تواند در امر پایش، عارضه یابی و کمک به احیاء صنایع بسیار اثربخش باشد. در طرح صنعت یار می بایست اولویت ما صنایع کوچک با تفکیک صنایع و اولویت بندی در سطح استان ها و شهرستان ها باشد.

در ادامه جلسه زالی دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور اظهار کرد که چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی عزمی برای حمایت از تولید در کشور نیست. من از بسیج میخواهم که این فرهنگی که هم در دولت هم در مجلس هم در سیستم بانکی وجود دارد را اصلاح کند.

زالی ضمن انتقاد شدید از بنگاه داری بانک ها و رفتار سیستم بانکی با تولیدکنندگان خواستار ورود بسیج و فرهنگ سازی در عرصه حمایت از تولید ملی شد.

حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم وجود اراده کمک به رونق تولید گفت می بایست ما به تربیت نیروی انسانی بپردازیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد ما باید کار ویژه ای در زمینه بازار و بازاریابی، مالی، خلاء های قانونی و قوانین انجام دهیم.

سپس باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت مشکلات ما در بخش صنعت به دو بخش تولید و بازار فروش تقسیم می شود. ما می توانیم مدلی را طراحی کنیم که بسیج به کمک آن بتواند به مسئله ای ورود کند آن را حل کند و خارج شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت ما باید چهار کارگروه با موضوعات حقوقی، مالی، مدیریتی و فنی جهت این طرح تشکیل دهیم و به صورت پایلوت کار را در سه شهرستان انجام دهیم.

رعیتی فرد مسئول بسیج جامعه کارگری گفت: بسیج می تواند به عنوان یک تسهیل گر در جهت رسیدن به رونق تولید کمک نماید. وی افزود با تعامل بسیاری از مشکلات در حوزه صنایع قابل حل است ولی متاسفانه با بروکراسی موجود اقدامات بسیار کند انجام می گیرد.

در ادامه جلسه بهرامیان مسئول سازمان بسیج حقوقدانان با اعلام آمادگی تشکیل کارگروه تخصصی در بحث قوانین معارض و هم در بعد نظارتی عنوان کرد ما می توانیم به عنوان دادستان بسیج در امر مطالبه گری نیز ورود نماییم.

سپس حسن پور مسئول بسیج اصناف و بازاریان عنوان کرد 3میلیون واحد صنفی در کشور مشغول به فعالیت هستند که 600 هزار واحد آن تولیدی می باشند که می توانند در زمینه رونق تولید و کمک به احیاء صنایع بسیار مفید و موثر واقع بشوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات