گزارش تصویری//

بازنمایی عملیات کربلای 5 در قاب تصویر

به همت سپاه انصارالمهدی (عج)،همزمان با هفته دفاع مقدس عملیات کربلای 5 از سوم لغایت هفتم مهرماه سال جاری در محل سد گاوازنگ استان زنجان برای عموم مردم بازنمایی شد.
کد خبر: ۹۱۸۰۳۰۱
|
۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج؛به همت سپاه انصارالمهدی (عج)،همزمان با هفته دفاع مقدس عملیات کربلای 5 از سوم لغایت هفتم مهرماه سال جاری در محل سد گاوازنگ استان زنجان برای عموم مردم بازنمایی شد.

گفتنی است عملیات کربلای ۵ عملیات نظامی تهاجمی از سوی نیروهای مسلح ایران، علیه نیروهای ارتش عراق، در جریان جنگ ایران و عراق بوده که نیروهای ایرانی عملیات را در محور شلمچه به منطقه‌ای موسوم به کانال ماهی، به صورت گسترده در تاریخ ۱۹ دی ۱۳۶۵ با فرماندهی سپاه پاسداران آغاز نمودند. عملیات کربلای ۵ با فاصله ۱۵ روز پس از عملیات کربلای ۴ انجام شد. این عملیات پرهزینه‌ترین و پرتلفات‌ترین عملیات این جنگ بود و از آن به عنوان آغازی بر پایان جنگ ایران و عراق یاد می‌شود.


در نتیجه این عملیات، نیروهای نظامی ایران اگرچه از دستیابی به هدف اصلی عملیات، یعنی تسخیر شهر بصره، بازماندند با این حال توانستند حدود ۱۵۰ کیلومتر از منطقه اشغال شده شلمچه را آزاد و قسمت‌هایی از جنوب عراق را نیز به تصرف خود درآورند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار