خبرهای داغ:
اردوی جهادی گروه شهید عبدالمهدی کاظمی بسیج دانشجویی در ایام محرم الحرام به مدت 10 روز متوالی و با هدف خدمت رسانی به مردم محروم روستاهای هندوکش و بتلیجه از توابع شهرستان بویین میاندشت استان اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۰۲۹۱
|
۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار، سید محمد هاشمی گفت: اعضای گروه جهادی شهید عبدالمهدی کاظمی پس زیارت و تجدید عهد و پیمان با شهید گرانقدر شهید عبدالمهدی کاظمی در گلستان شهدای اصفهان طی 10 روز پیاپی از تاریخ بیست و دوم شهریور لغایت یکم مهرماه در قالب تیم پزشکی ، عمرانی ، آموزشی و فرهنگی فعالیت های قابل توجهی را در روستاهای هندوکش و بتلیجه از توابع شهرستان بویین و میاندشت انجام دادند.

وی افزود: فعالیت در عرصه پزشکی شامل معاینات سرپایی، تنظیم قند و فشارخون، چکاپ و ویزیت رایگان دختران و بانوان روستاها و عشایر فریدونشهر در رده های سنی نوجوان، جوان، بزرگسال و سالمند توسط پزشک عمومی، پرستار و پزشک ماما و همچنین خدمات روانشناسی و مشاوره توسط روانشناس صورت گرفت.

مسئول گروه جهادی شهید کاظمی بیان کرد: با توجه به نیازهای درمانی و دارویی مردم روستا، این گروه جهادی کمک های دارویی خود را نیز به روستائیان با جمعیت بالغ بر حدود هزار نفر خدمت رسانی کردند.

هاشمی در ادامه عنوان کرد: در عرصه آموزشی نیز جهادگران خواهر به برگزاری کلاسهای علمی تحصیلی، گلدوزی، خیاطی، چرم دوزی، قلاب بافی، نمددوزی، طب سنتی، کاردستی، نقاشی و بسیاری از کلاسهای دیگر برای سنین مختلف پرداختند که با استقبال پر شور اهالی روستاها روبه رو شد.

وی همچنین درباره فعالیت‌های عمرانی خاطر نشان کرد: برادران جهادگر در روستای بتلیجه به تعمیر و رنگ آمیزی محوطه گلستان شهدای این روستا و همچنین رنگ آمیزی و دیوارنویسی مدارس روستاهای هندوکش و بتلیجه تعمیر پنج واحد خانه اهالی روستاهای بتلیجه ، هندوکش ، آغچه و قائم آباد پرداختند.

وی در ادامه گفت: در زمینه های فرهنگی با توجه به این که برگزاری این اردو با ایام محرم متقارن شد؛ می توان به فعالیت هایی چون برگزاری کلاس ها و برنامه های دینی و معنوی اشاره کرد که در راستای تقویت بنیه مذهبی و بصیرت افزایی اهالی روستاها از قبیل کلاس های قرآن، احکام، پرسمان دینی، برگزاری نماز جماعت در مساجد روستاها ، تشکیل حلقه های صالحین و سخنرانی مذهبی با حضور طلبه های جهادگر برادر و خواهر برای سنین کودکان و بزرگسالان به هدف تشویق هر چه بیشتر آنان به شرکت در نماز جماعت، مسابقه کتابخوانی ویژه سنین ۱۲تا ۱۸سال ، دیدار جهادگران با خانواده های شهدا از جمله شهید بزرگوار خلبان امیر سرلشگر غفور قجاوند و همچنین مراسمات روضه حضرت اباعبدالله (ع) و از همه مهمتر حضور پدر گرامی شهید عبدالمهدی کاظمی در بین جهادگران و بیان خاطرات پسرشان و همچنین حضور فعال ایشان در عرصه های عمرانی گروه جهادی و همچنین پیاده روی و کوه نوردی صبحگاه برای ایجاد نشاط معنوی و روحی جهادگران نام برد. 

درپایان نیز اعضای گروه جهادی شهید مدافع حرم عبدالمهدی کاظمی در راه بازگشت به شهر خود در نجف آباد بر سر مزار شهید محسن حججی حاضر شده و برای شفاعت نزد سیدالشهدا از این شهید عزیز و سرجدا یاری خواستند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها