خبرهای داغ:
در قزوین صورت گرفت؛

اعزام 223 مددجو به حج فقرا

در ادامه اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی، 223 مددجوی تحت حمایت به زیارت امام هشتم (ع) اعزام شدند که به حج فقرا مشهور است.
کد خبر: ۹۱۸۰۲۸۵
|
۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳

  به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین در مراسم بدرقه 223 نفر از مددجویان برای زیارت امام هشتم (ع) بیان کرد: شاید این قول را شنیده اید که اغنیا مکه روند و فقرا رو به تو آرند... جان به قربان تو شاها که تو حج فقرایی؛ اما هیچ وقت فکر کرده ایم که چرا از زیارت امام رضا(ع) به حج فقرا تعبیر شده است؟


حجت الاسلام محمود مولایی ادامه داد: فضیلت زیارت امام رضا(ع) بیش از آن است که به قلم و تفکر ما توصیف شود، زیارت حضرتش برابر با آمرزش گناهان و رستگاری ثبت شده، چنانکه از رسول خدا(ص) نقل شده که فرمودند: "بزودى پاره اى از تن من در زمین خراسان مدفون گردد و هیچ مؤمنى او را زیارت نکند، مگر آن که خداوند متعال بهشت را بر او واجب و بدنش را بر آتش جهنم حرام کند".


وی افزود: شناختن حق امام رضا(ع) زمانی محقق می‌شود که بدانیم آن حضرت چگونه از دانش و اندیشه دینی خود بهره گرفتند و طاغوت زمان را به زانو در آوردند. خوب است در این باب به حدیثی از حضرت جواد(ع) اشاره کنم که فرمودند: "من از جانب خداوند متعال ضمانت بهشت مى‌کنم براى کسى که قبر پدرم را در طوس زیارت کند، در حالى که به حق آن حضرت معرفت داشته باشد".


معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین با طرح این سوال که چرا به زیارت امام رضا(ع) بیش از زیارت امام حسین(ع) تأکید شده است، عنوان کرد: براساس روایتی، شاه عبدالعظیم حسنی فرمود: به حضرت جواد (ع) عرض کردم که به زیارت قبر حضرت سیدالشهدا (ع) مشرف شوم یا به زیارت پدرتان حضرت رضا(ع)؟ فرمود: زیارت پدرم، اما اندکى درنگ کن؛ سپس داخل اندرون شد، بعد - در حالى که اشک‌هایش بر رخسارش جارى بود - خارج شد و ...سپس فرمود : زائران امام حسین (ع) بسیارند؛ اما زائران پدرم کم هستند.


وی توضیح داد: در روایت آمده که زیارت امام رضا (ع) برتر است، چراکه حضرت ابا عبدا... الحسین (ع) را همه مردم زیارت مى‌کنند، اما امام رضا (ع) را جز خواص شیعه زیارت نمى‌کنند؛ زیرا هر فرقه‌اى از شیعه امام حسین (ع)را از جهات مختلفى از قبیل شهادت آن حضرت به خصوص فرزند بى‌واسطه حضرت زهرا (ع) بودن محترم مى‌شمارند و فرق دیگر شیعه از قبیل: کیسانیه، زیدیه، اسماعیلیه و واقفیه و... امامت حضرت سیدالشهدا را پذیرفته اند؛ اما در این میان، حضرت رضا(ع) ویژگى خاصى دارد که اغلب انشعابات تشیع، قبل از ایشان بوده و باقی‌مانده از فرقه‌های مختلف همین خواص شیعه هستند که به ولایت حضرت رضا(ع) معتقدند و تعدادشان نسبت به بقیه کمتر است.


حجت الاسلام مولایی خاطرنشان کرد: زیارت حضرت رضا (ع) از زیارت تمام انبیاء و اولیا و ائمه افضل و با ارزش تر است. چنانکه امام موسی کاظم فرموده اند خداوند ثوابى معادل 70 هزارحج به او عطا مى‌فرماید.


وی با اشاره به طرح "شوق زیارت" عنوان کرد: براساس این طرح مددجویانی که تاکنون توفیق زیارت امام هشتم (ع) را نداشته اند، به این سفر زیارتی اعزام می شوند که اجرای این طرح از محل منابع داخلی کمیته امداد و کمک خیران تأمین مالی می شود.


معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: برای اعزام این 223 مددجو بیش از 55 میلیون تومان هزینه شده که این رقم شامل هزینه حمل و نقل و اقامت می شود.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار