خبرهای داغ:
همایش رزمندگان و تجلیل از فرمانده هان دفاع مقدس و آئین رونمایی از کتاب های پای پل سابله و خورشید دهلاویه در مسجدسلیمان با حضور مسئول حفظ نشر و آثار دفاع مقدس ؛ سردار کریم پور از سرداران هشت سال دفاع مقدس و فرمانده گردان سلمان ؛ فرمانده سپاه پاسداران مسجدسلیمان ؛ سرپرست فرمانداری ؛ امام جمعه جمعی از مسئولین انتظامی ونیروی انتظامی ؛ رزمندگان ایثارکران ؛ جانبازان خانواده معظم شهدا ؛ طلاب؛ بسیجیان ؛ مسئولین ادارات و اقشار مختلف مردم روز یکشنبه ۷مهرماه در سالن اجتماعات فجر باشگاه مرکزی برگزارشد
کد خبر: ۹۱۸۰۲۲۸
|
۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳

 در ابتدای این مراسم سرهنگ رحیمی حسینی فرمانده سپاه پاسداران مسجدسلیمان ضمن خیر مقدم به مدعوین حاضر در برنامه اظهار کرد: در این
همایش ضمن تجلیل ازفرماندههان دوران دفاع مقدس رونمایی از دوکتاب خورشید دهلاویه و پای پل سابله نیز صورت خواهد گرفت .
وی افزود : نکته مهمی که جوانان عزیز ما باید در نظر داشته باشند
در نظر داشته باشند این است که در ۱۹۶ سال قبل ازپیروزی انقلاب ایران پهناورتر از شرایط کنونی بود ولی به بهانه های مختلف چندین برابر خاک کشور را جدا می کردند از جمله مسیر آرال به شروان ؛ ارمنستان ؛ هرات؛ افغانستان؛ بخشی از بلوچستان؛ ترکمنستان بخشی از قزاقزستان؛ امارات؛ بحرین ؛ قطر و به طور کلی بیش از سه میلیون پانصد و هشتاد دوهزار متر مکعب از خاک این کشور را در این سال ها از دست دادیم اما همین رزمندگانی که با افتخار در این همایش حضوردارند و شهدای گرانقدری که بعضا در یادواره ها از آن ها حرف می زنیم مردانه ایستادند و اجازه ندادند یک میلی متر از خاک کشور جدا شود.
وی یادآور شد تنها یک سال و اندی از پیروزی انقلاب می گذشت که تمام دنیا با پیشرفته ترین سلاح ها به کمک صدام می آیند ودربرابر کشور ما می ایستند اما ما با هشت سال ایستادگی ومقاومت یک میلی متر از خاک کشور را به کسی ندادیم و ان شاءااله خداوند توفیق بدهد تا تشکیل تمدن کامل ایران اسلامی این راه را ادامه بدهیم.

در ادامه سردار علی پور مدیر کل حفظ نشر آثار وارزش های دفاع مقدس استان خوزستان اظهار کرد:
اتفاقاتی که در دوران دفاع مقدس در مسجدسلیمان افتاد شاید در کم ترین شهر رخ داده باشد در آن دوران مسجدسلیمان را به عنوان یک شهرهای مرزی می پنداشتند در مسجدسلیمان بحث های خیابانی از جنس نفاق ؛ کمونیست از جنس فرهنگ وارداتی غربی به ما تحمیل می شد و می گفتند حق اعتراض ندهریود اماهمین مسجدسلیمان مانند دیگر نقاط مسجدسلیمان پای کار آمدند و همه پستی و رذیلت ها را کنار زدند.

سردار علی پور افزود: همین بچه ها وقتی بحث تجزیه ایران و شهرهای دیگر اتفاق افتاد وارد میدان مبارزه شدند و زمانی که جنگ در خوزستان شروع شد شهید زمان محمودی سردار کریم پور در سوسنگرد وهویزه شاید جز اولین نیروهای بودند که وارد جنگ شدند.

وی یادآور شد : سردار کریمپور هنوز در حال وهوای سال ۵۹ و ۶۰ زندگی می کند شهید زنده ای که باید با افتخار از وی نام برد.

سردار علی پور مطرح کرد: سال ۵۹ وقتی که وارد مجموعه پل سابله شدند بدون امکانات اما با درایت فرماندهی می کردند اخلاق خوب وی که همه این کمبود ها را پوشش می داد .

وی خاطر نشان دارد: مسجدسلیمان عقبه ای با افتخار در دوران دفاع مقدس دارد هراستانی آرزو می کند این افتخاررا به خودش نسبت دهد مردم مسجدسلیمان خاطرات زیادی از موشک باران دارند این شهرستان در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی نقش ویژه داشت و هم اکنون نیز باعث افتخار است.
مدیر کل حفظ نشر وآثار ارزش های دفاع مقدس استان خوزستان بیان کرد": مسجدسلیمان نویسندگان و مجموعه فرهنگی و مدیریتی خوبی دارد و این مجموعه در واقع یک مجموعه هم افزا ست و باید این هم افزایی را بین مردم ؛ دانشگاهیان و فرهیختگان ببریم از این شهر بیشتر بنویسیم.
وی تاکید کرد: امام جمعه محترم به عنوان یک نیروی نوثر فرهنگی این شهرستان بسیاری از موضوعات را مصرانه پیگیری می کنند و هدفشان نیز این است که واقعیت های دوران دفاع مقدس که امروز به عنوان مسیر راه روشن در عراق ؛ سوریه و بحرین که دیگر کشورهایی که ارزو می کنند فرهنگ دفاع مقدس را به فرهنگی تبدیل کنند که پوزه استکبار را به خاک بمالند قرار گرفته است .

سردار علی پور عنوان کرد: سه مطلب بسیار
مهم یعنی بصیرت؛ نوآوری و اتکاء به رشد و کمال دینی و علمی برای تحول در موضوعات مختلف و سومین مطلبی که شاید ارجحیت بیشتری داشته باشد این است که امامت و ولایت جامعه را بشناسیم و به ولایت تکیه کنیم مردم آن دوران به حضرت امام (ره ) اعتماد کردند امروز هم باید اینچنین باشد که البته اکثر مردم این گونه هستند

وی اذعان کرد: دشمنان در دوره های مختلف فرهنگ ؛ هویت و منابع طبیعی و غیر طبیعی و انسانی ما را غارت می کردند در هر حرکت بخشی از خاک ما را چپاول کردند اما اکنون در سایه ولایت و اعتقاد به ائمه اطهار وجانشینان اوبود که بعد گذشت این همه سال ذره ای از خاک کشور را به اجانب ندادیم.

مسئول حفظ نشر و ارزش های دفاع مقدس گفت : در مجموعه استان خوزستان عوامل زیادی وجود دارد که جوانان را در این استان پای کار بیاویم همان طور که جوانان دهه شصت جنگ را مدیریت کردند جوانان امروز نیز باید وارد عرصه عمل شوند و اقتصاد کشور را مدیریت کنند ظرفیت های زیادی برای کار فرهنگی وجود دارد هر بخشی که بخواهد در این مسیر گامی بردارد ما آمادگی همکاری با آن ها را داریم.

کریم کریمی پور سردار هشت سال دفاع مقدس
فرملانده گردان سلمان نیز اظهار کرد: من اعتقاد دارم آن چیزی که واقعیت وحقیقت دارد باید نوشته شود با بیان خاطره گوشه ای از تاریخ اسلام می توانید دنیا را فتح کنید در برابر پست و مقام دنیوی نباید تسلیم شد.

 

وی گفت : در دوران جنگ ما چهارمین شهر بحران زده کشور بودیم از دزفول تهران اهواز نیرو اعزام می شد که مسجدسلیمان را در برابر این بحران ها حفظ کنند

وی اضافه کرد: در آن دوران شهر حالت خاصی داشت دراین شرایط بحرانی ما تنها شهری بودیم که قبل انقلاب حوزه علمیه و روحانی بومی نداشتیم و علمایی که آمدن شهر را از نظر فرهنگی متحول کردند ولی با این اوصاف قوم بختیاری با رشادت خود پای آرمان های ان قلاب ایستاد.
سردار هشت سال جنگ دفاع مقدس ادامه داد: اگر مشاهده می کنید که مستندات زیادی در ارتباط با شهدا وجود ندارد و یا اگر باشد به سختی به دست می آید چون شهدا و رزمندگان علاقه ای به عکس نداشتند آن ها در میدان نبرد اعتقادی به این مسائل نداشتند و تنها برای شهادت رفته بودند ما اعتقاد داریم نیروهای بزرگی داریم لکن باید واقعیت ها را نوشت غیر از این اثر مثبتی در جامعه نخواهد داشت اگر حادثه کربلا اثردارد چون واقعیت ها در آن گفته
شد در ارتباط با کتابی که خاطراتم در آن نگاشته شده همه بر اساس واقعیت هایی بوده که رخ داد و بیشتر آن گفته نشده اونی که بوده بیشتر از همه از خاطرات برادران دلاور رزمنده خود بازگو کردم .

سردار کریمی پور تاکید کرد: چهل سال پیش شوروی مقابل ما بود اما امروز بسیاری از کشورها کنار ما قرار گرفتند و این اقتدار ما را نشان می دهد امروز ما وضعیت خوبی داریم و باید این شرایط را حفظ کنیم.
وی یادآور شد: برای پیشرفت همه ظرفیت ها باید روی هم گذاشته شود اگر این گونه شدیم شدیم نتیجه می گیریم ولی اگر تفرقه باشد نتیجه ای در پی نخواهد داشت.
سردار کریمی پور توضیح داد: چیزی که امروز مهم است عزمت و قدرتی است که باید حفظ کنیم .
وی خاطر نشان کرد: از نشانه های کار برای رضای خدا این است که انتظار تشویق نداشتیم باشیم اگرهم تشویق کردند مغرور نشویم ولی اگر تشویق نکردند و ظلم همی در حق ما صورت گرفت با این حال تحت هیچ شرایطی دست از انقلاب و ارزش های اسلامی نباید بکشیم .
وی در خاتمه تاکید کرد: باید مراقب هوای نفسمان باشیم واین نکته را آویزه گوشمان کنیم که این پست و مقام ها به انسان ها ارزش نمی دهد بلکه وجود خود انسان است که به وی ارزش می دهد.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان و از رزمندگان دفاع مقدس عنوان کرد: سردار کریم پور در دوران قبل از انقلاب در مبارزه با ساواک و فعالیت های انقلابی سهم بسزایی داشتند در ابتدای انقلاب نیز در ساماندهی سپاه ؛ بسیج مسجدسلیملان این مرد نامی بختیاری تلاش های وافری نمودند.
وی گفت: در بحبوبه دفاع مقدس تعداد اندکی از بچه ها به فرماندهی ایشان گردان سلمان راتشکیل و به مناطق جنگی اعزام شدند در کردستان مقطعی در خدمت این عزیز بودیم هرکدام از این رزمندگان دچار حادثه می شد این دلاور مانند یک شیر به رزمندگان دلداری می داد .
حجت الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه
مسجدسلیمان نیز اظهار کرد: امنیت و آرامش کشورمان را مدیون رزمندگان وشهدای عزیزی هستیم که برای گرم نگه داشتن کانون گرم خانواده بزرگ ایران از کانون گرم خانواده خود دل کندند .
امینی خاطر نشان کرد : قصه های حسین فهمیده و بهنام محمدی و دیگر شهدای گرانقدرمان را به جای داستان های غیر واقعی غربی وارد کتب کردیم ولی بعضی شیاطین وجود دارند که میخواهند این نام ها را حذف کنن همانند عده ای که میخواستند در کوچه ها اسم شهدا رو حذف کنند ولی جوانان انقلابی ما اجازه نخواهند داد.
امام جمعه مسجدسلیمان توضیح داد: سردار کریمپور از فرمانده هان گردان بود و شهید حسین علم والهدی یکی از فرمانده هان گروهان او بود ولی آن چنان که مشاهده می کنیم آوازه اسم این شهید بزرگوار سراسر کشور را فراگرفته اما اسم بچه های مسجدسلیمان نیست؛ بچه های مسجدسلیمان از ارکان اصلی آزادسازی سوسنگرد اما نامی از آن ها نیست
وی تاکید کرد: در واقع داشته های مسجدسلیمان فراوان است اما نامی از آن
در میان نیست باید منازعات و درگیری ها را کنار گذاشت مسئولین ؛ خیرین و ادارات پای کار بیایند بیشتر باید برای شهدا کار کنیم زحمت بکشیم تاریخ پر افتخار ایل ما باید ثبت شود.

 

سید حسین هاشم پور نویسنده کتاب پای پل سابله که خاطرات سردار کریمی پور در آن گردآوری شد نیز هدف از ثبت خاطرات دوران دفاع مقدس را این گونه عنوان کرد: اگر ما برای این کار اقدام نکنیم چندین سال دیگر کسانی بلند میشوند وحرف های دیگری خواهند زد غالب بچه هایی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند این تصور را داشتند نباید حرف وخاطره ای از آن دوران را مطرح کنند ونیازی نیست اما وقتی بحث تهاجم فرهنگی شروع شد مقام معظم رهبری فرمودند این خاطرات شهدا ورزمندگان باید جمع آوری شود ومکتوب شود چراکه چیزی جای کتاب را نمی گیرد چندین سال دیگر کسی بخواهد تحلیل داشته باشد به کتاب مراجعه می کند.
وی گفت : نوشتن کتاب حدود ۸ سال طول کشید در این کتاب بیشتر به معرفی شهدا از زبان برادررزمنده سردار کریمی پور گفته شده آنچه که از شهدا اطلاعات داشتند نوشته شده است
سید حسین هاشم پور یادآورشد : این کتاب تنها بخشی از کارنامه دفاع مقدس مسجدسلیمان
است سازمان ومراکز دولتی بودجه محدود دارند کسانی که توان مالی دارد بانی این کار خیر شوند.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب حدود ۳۰۰ چهارصد صفحه است اما نسل جوان ما نسل ساندویچی است کتاب بااین حجم را نمی خوانند لازم است این کتاب خلاصه شود در اختیار جوانان قرار گرفته شود باتوجه به هجمه های فرهنگی که منافقین روی جوانان دارند نیاز است قشر فرهنگی که دغدغه این مسئله را دارند وارد میدان شوند و آثار خلاصه متنوعی را از این کتاب تهیه و منتشر کنند.
هاشم پور گفت: باید فقر را از این شهربرطرف کنیم بیشترین انتحار در این شهر صورت میگیرد قطعا گره های گوری وجود دارد تا این گره هابرطرف نشود این مشکلات حل نمی شود.

 

علی حسینی منجزی نویسنده خورشید دهلاویه نیز گفت: وقتی تصمیم به جمع آوری خاطرات این کتاب گرفتیم ظرف یک سال شهربه شهر روستابه روستا برای مصاحبه و جمع آوری خاطرات رفتیم تمام این مراحل را در ۸۵۰ صفحه را به مدت یک سال آماده کردیم ولی مشکلاتی پیش آمد از سال ۸۵ تا ۹۶ این کتاب منتشر نشد که بالاخره در سال ۹۶ باحضور همه مسئولین به چاپ فروش رسید.
وقتی کتاب چاپ و خوانده شد نظر خیلی ها درمورد مسجدسلیمان برگشت و با دید خوبی به این شهر نگاه می کردند.

وی گفت: یکسری کتاب داشتیم در خوزستان چاپ نشد برای چاپ ونشر آن و علی رغم رفت وآمدها و مرارت های زیاد؛ تحقیر ها و برخورد های بدی از جانب بعضی مسئولین صورت می گرفت در نهایت اینکه کتابی که مربوط به مسجدسلیمان بود در خوزستان استقبال و چاپ نشد ولی این کتاب در استان دیگر علاوه بر چاپ نمونه سال کتاب تهران و بین المللی و چند جای دیگر شد.

نویسنده کتاب خورشید دهلاویه تاکید کرد: ثبت جزئیات خاطرات فرهنگ‌دفاع مقدس می تواند فرهنگ ما را بیمه کند هرکسی در این جبهه با جان و مال و زبان وارد کارشود وارث شهدا و ادامه دهنده راه شهداست.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها