خبرهای داغ:

تکریم شهدا یک وظیفه و تکلیف است

رئیس حوزه علمیه نجمیه سرخه گفت: تکریم مقام شهداء یک وظیفه و ضرورت غیر قابل انکار هست.
کد خبر: ۹۱۸۰۲۲۱
|
۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، فاطمه عربی رئیس حوزه علمیه نجمیه سرخه در گفتگو با خبرنگاران درخصوص اجلاسیه با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره آل عمران، و لا تحسبن الّذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون گفت: برگزاری اجلاسیه و یادواره‌های شهدا، راهی برای تکریم وسپاسگذاری از شهداء، زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهیدان، حفظ ارزش‌های اسلامی وانقلابی، آشنایی نسل جدید با آرمان‌های شهدا وترویج وتبیین فرهنگ ایثار، جهاد وشهادت است.
وی با بیان اینکه الحمدالله اجلاسیه امسال شهدای شهرستان سرخه در مقایسه با یادواره‌های سال‌های گذشته غنی‌تر و جذاب‌تر بود افزود: به ویژه اینکه در طی سه روز متوالی به صورت اجلاسیه برگزار شد. برپایی غرفه‌ها، اختصاص یک برنامه به شهدای دانش آموزی، برگزاری یادواره شهدای ایثارگر بانوان، اجرای نمایش و. از برجستگی‌های این اجلاسیه می‌باشد.
عربی با اشاره به سخن رهبر معظم که می‌فرمایند: امروز فصیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، خاطرنشان کرد:، اما فراموش نکنیم که میزان موفقیت یادواره‌ها به انتقال فرهنگ شهدا، سیره و سلوک، روش و منش شهدا به آحاد مردم به ویژه نوجوانان و جوانان بستگی دارد و مطمئناً این امر با چند روز برنامه محقق نخواهد شد، فرهنگ شهدا بایستی در طول سال در تمامی عرصه‌ها و در همه نهاد‌ها و ارگان‌ها و اجتماعات به صورت فراگیر و عملی جریان پیدا کند.
رئیس حوزه علمیه نجمیه سرخه: امروز برای ترمیم وضعیت فرهنگی موجود کاهش آسیب‌های اجتماعی تبیین و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و... بایستی با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات، جهت نهادینه کردن سیره و وصیت نامه شهدا به عنوان الگویی راستین ملموس و محسوس، تلاش جدی و وسیعی از سوی مسئولین امر صورت پذیرد. قطعاً هر کس بتواند خود را در مسیر وزیدن عطر شهدا قرار دهد برکات و نعمات زیادی شامل حال او خواهد شد.
وی تصریح کرد: در همین راستا حوزه علمیه خواهران نجمه سرخه برنامه‌های متعددی را جهت آشنایی طلاب با شهدا تدوین کرده است که در این مختصر قابل ذکر نمی‌باشد. دراین اجلاسیه در یادواره شهدای ایثارگر بانوان در کنار سایر نهاد‌ها مسئولیت پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی و اعتقادی مشاوره مذهبی تصحیح قرائت نماز پاسخگویی به احکام شرعی را بر عهده داشت. همچنین توزیع ۲۰۰ هزار صلوات، ختم قرآن مجید به نیت ۲۰۰ شهید شهرستان سرخه، توزیع کتاب بیانیه گام دوم انقلاب مستند به ایات قران مجید از دیگر فعالیت‌های حوزه علمیه نجمیه در این اجلاسیه بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها