معاون پارلمانی سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: تعداد ۲۱۳ هزار و دویست و پنجاه و پنج شهید انقلاب اسلامی ما داده است که این آمار غیر از شهدای گمنام، شهدای ترور و شهدای مدافع حرم می‌باشد
کد خبر: ۹۱۸۰۲۱۰
|
۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، سرتیپ دوم پاسدار حسین حمیدزاده معاون پارلمانی سازمان پدافند غیر عامل کشور در حاشیه دومین اجلاسیه شهرستان سرخه در گفتگو با خبرنگاران گفت: در شرایط کنونی بعد از ۴۰ سال از گام اول انقلاب و آغاز گام دوم، دشمنان قسم خورده نظام انقلاب اسلامی چه در زمان امام راحل و چه در زمان مقام معظم رهبری در تجزیه و تحلیل‌های خودشان در ایران در خصوص عوامل پیروزی‌های شگفت انگیز نظام به این جمع‌بندی رسیدند که، چون انقلاب اسلامی مبتنی بر انقلاب فرهنگی و مبتنی بر دو مولفه حادثه عاشورای سال ۶۱ که با اینکه ۱۳۸۰ سال می‌گذرد؛ همچنان پر طراوت، زنده، پویا و الهام‌بخش تمام مسلمانان بپا خواسته جهان است.

وی با بیان اینکه دومین مولفه انتظار مهدی موعود (عج) می‌باشد افزود: امام عصر در کنار کعبه با ندای دلنشین و جهانی، خود را به جد خود سالار شهیدان معرفی می‌کنند. راهپیمایی جهانی میلیون میلیونی اربعین از حرم حضرت علی (ع) تا حرم سالار شهیدان بوی ظهور امام عصر را می‌دهد. از ۱۵ خرداد سال ۴۲ تا بهمن ۵۷ از آن تاریخ ۴۰ سال می‌گذرد ما با تشکیل حکومت جهانی مصلح مواجه هستیم. همانگونه که غیبت به دو نوع کبری و صغری تقسیم می‌شود، در حال حاضر ظهور هم دو نوع ظهور داریم که شاهد حوادث و رویداد‌های هستیم که بیانگر ظهور مصلح کل است.

سرتیپ حمید زاده خاطرنشان کرد: در تحقق این وعده قطعی الهی بر اساس آیات نورانی قرآنی نوید تشکیل واحد جهانی به رهبری مصلح کل و انقلاب ما بی تردید فراهم خواهد شد. وعده تخلف ناپذیر الهی به وقوع خواهد پیوست. یکی از قدرتمندترین مولفه ها، شهیدان هستند. تعداد ۲۱۳ هزار و دویست و پنجاه و پنج شهید انقلاب اسلامی ما داده است که این آمار غیر از شهدای گمنام، شهدای ترور و شهدای مدافع حرم می‌باشد.

وی بیان داشت: ۱۶ هزار و ۱۵۴ شهدای ما از طریق بمباران سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی به شهادت رسیدند. ۷ هزار و ۵۴ نفر از شهدا ۱۴ ساله و کمتر از آن هستند مثل شهیدان محبت بالازاده و حسین فهمیده، ۸۷ هزار و ۱۰۶ شهید بین ۲۰ تا ۲۳ سال شهیدان ما بودند با این تعداد شهید توانستیم ۲۲ هزار و ۴۰۰ هزار کیلومتر از خاک اشغال شده خود را از دشمن بگیریم جنگ ما جنگ احزاب است؛ جبهه استکبار جبهه از کفر در برابر ایمان است. ما با ۱۹ عملیات بزرگ، ۱۹ عملیات متوسط و ۱۲۵ عملیات کوچک توانستیم پیروز شویم. در هفت عملیات با رمز یا الله، سیزده عملیات با رمز محمد رسول الله، هفت عملیات با رمز یا المومنین و قسم به فرق شکافته علی، سیزده عملیات با رمز یا زهراو قسم به پهلوی شکسته حضرت زهرا، یازده عملیات با رمز یاحسین و هشت عملیات با رمز یا صاحب الزمان پشت سر گذاشتیم.

معاون پارلمانی سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: در طول هشت سال نام چهل و پنج هزار شهید محمد، نام بیست هزار شهید کلمه الله همچون نصرالله، یدالله و...، سی هزار شهید نامشان علی، دو هزار شهید نامشان رضا، سیزده هزار شهید حسین، پنج هزار و چهارصد شهید عباس، چهار هزار و پانصد شهید علی اکبر، سه هزار و پانصد شهید علی اصغر و دو هزار وسیصد شهید قاسم نام داشتند.

وی تصریح کرد: بعد از ۱۴ قرن عاشورای سال ۱۳۶۱ هجری، در دهم محرم ایمان تکرار شد لذا می‌گوییم کل یوم عاشورا کل ارض کربلا و کل شهرمحرم. دشمن در حال تخریب است لذا رهبر انقلاب فرمودند: نام و یاد شهدا نشانه سربلندی و پیروزی ملت است. همه ما موظفیم نام‌های نورانی شهیدان را تکریم و عظمت و جایگاه آن‌ها را در یاد‌ها ماندگار سازیم.
افتخار‌ی است برای کوی و برزن‌ها که نام شهیدان بر فراز آن‌ها بدرخشد همچون خورشید. هر فرد، مجموعه و سازمانی باید در بزرگداشت نام و یاد شهیدان تلاش کنند بی تردید ارزش کارش مثل ارزش شهیدان است که خون خود را درقلب تاریخ تزریق کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها