خبرهای داغ:
هوشمندی گفت: یکی از مهمترین مأموریت‌های حوزه هنری پرداختن به تبلیغ دین و مذهب است و باید با استفاده از ابزار هنر در این راستا گام بردارد.
کد خبر: ۹۱۸۰۱۳۰
|
۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، اجرای «غریبه شام» به همت حوزه هنری و اداره کل اوقاف و امور خیریه در قزوین در حال برگزاری است و علی هوشمندی در این خصوص با اشاره به وظایف این مرکز در پرداختن به موضوعات دینی گفت: یکی از مهمترین مأموریت‌های حوزه هنری پرداختن به تبلیغ دین و مذهب است و باید با استفاده از ابزار هنر در این راستا گام بردارد.

علی هوشمند، ضمن اشاره به برگزاری نمایش «غریبه شام» به همت حوزه هنری قزوین و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان افزود: غریبه شام همان‌طور که از نامش پیداست، مرتبط به واقعه عاشوراست و با تم مذهبی در ژانر سوگواره قرار می‌گیرد و محور این نمایش حضرت رقیه (س) است.

وی خاطرنشان کرد: نویسنده در این نمایش ارتباط هنرمندانه‌ای بین واقعه شام شهادت امام حسین (ع) و شهدای مدافع حرم ایجاد کرده است.
این مسئول در ادامه گفت: غریبه شام که به نویسندگی «حسین فدایی حسین» و کارگردانی «کوروش زارعی» در قزوین به روی صحنه رفته است با بازی‌های روان، طراحی صحنه خوب و کارگردانی دقیق، مخاطب را درگیر داستان کرده، به‌گونه‌ای که تماشاگر به‌صورت عقلی و احساسی ارتباط مؤثری با اثر برقرار می‌کند.

وی تصریح کرد: از نخستین اجرا تاکنون، استقبال مخاطبان از این نمایش معقول و منطقی بوده و انتظار داریم هرچه پیش می‌رویم با اطلاع‌رسانی چهره به چهره و کمک رسانه‌ها مخاطب بیشتری برای تماشای این نمایش در سالن حضور پیدا کند، البته آنچه برای ما مهم است، رضایت‌مندی مخاطبان از کیفیت اثر ارائه شده است و کمیت حضور در درجه بعدی اولویت قرار دارد.
هوشمند در ادامه به زمان اجرای این نمایش اشاره و عنوان کرد: این نمایش از 27 محرم تا نهم ماه صفر به روی صحنه می‌رود و ازآنجایی‌که در دهه اول و دوم محرم معمولاً برنامه‌های متعددی از سوی مردم و مسئولان اجرا می‌شود، تصمیم گرفتیم اجرای این تئاتر را به زمانی موکول کنیم که از تعداد برنامه‌ها کاسته شده باشد در این صورت هم مردم زمان کافی برای تماشای این نمایش دارند و هم فعالیت‌های عاشورایی در شهر تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

رئیس حوزه هنری قزوین در پایان ضمن تقدیر و تشکر از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به جهت همکاری در اجرای این نمایش گفت: از مسئولان محترم استانداری، هدایت الله جمالی پور استاندار، منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری، بیدخام مدیرکل دفتر فرهنگی- اجتماعی استانداری؛ مسئولان دانشگاه فرهنگیان که سالن را در اختیار ما قرار دادند و آیت‌الله عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین که همواره پیگیر برنامه‌های حوزه هنری هستند تشکر و قدردانی می‌کنم.

گفتنی است: غریبه شام از ۴ تا ۱۳ مهرماه جاری همه روزه ساعت: ۱۹ در سالن شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان، واقع در خیابان نواب شمالی به روی صحنه می رود.

 

1010/پ3/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها