خبرهای داغ:
خانپور گفت: در راستاي اقدامات پيشگيرانه و به منظور مقابله با حوادث غیر مترقبه هفت ايستگاه آتش نشاني در شهركها و نواحي صنعتي استان راه اندازي شد.
کد خبر: ۹۱۸۰۱۲۲
|
۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹

حميدرضا خانپور در گفتگو با خبرنگار بسیج قزوین، ضمن تبريک روز آتش نشان به كليه آتش نشانان بیان کرد: در راستاي اقدامات پيشگيرانه و آمادگي و بمنظور مقابله با حوادث غیر مترقبه و آتش سوزی و ارتقاء سطح ايمني و صيانت ااز نیروی انساني و سرمايه گذاري های انجام شده در واحدهاي صنعتي و توليدي هفت ايستگاه آتش نشاني در شهركها و نواحي صنعتي استان راه اندازي شد.

وی با اعلام اين مطلب گفت: در راستاي تجهیز شهرکها و نواحي صنعتی به ایستگاه آتش نشانی به منظور ارتقای سطح ایمنی، مقابله با حوادث غير مترقبه در حال حاضر 7 ايستگاه آتش نشاني فعال مجهز به 10 خودروي آتش نشاني در شهركها و نواحي صنعتي استان مشغول به فعاليت هستند كه بزودي يك دستگاه خودروي آتش نشاني ديگر به مجموعه شهركهاي صنعتي اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین اظهار کرد: تاكنون بيش از يک هزار و 500 ساعت دوره هاي آموزشي پيشگيري و مقابله با حوادث احتمالي من جمله حريق برگزار و بالغ بر 450 عمليات آتش نشاني اطفا حريق در شهركها و نواحي صنعتي انجام شده است.

خانپور با اشاره به اهميت و نقش اقدامات پيشگيرانه در جلوگيري و كاهش خطرات و خسارات وارده به واحدهاي توليدي و صنعتي برنامه هاي از قبيل خريد و تجهيز خودروهاي آتش نشاني، امداد و نجات، شناسايي و پايش واحدهاي صنعتي پر خطر، مميزي و تهيه شناسنامه HSEE شهركها و نواحي صنعتي ، بازديد هاي دوره اي توسط تيم منتخب از دستگاههاي مرتبط، آموزش هاي مورد نياز واحدهاي صنعتي، شناسايي كانون هاي خطر و غیره انجام شده كه خوشبختانه با اقدامات انجام شده، در شش ماهه امسال 50درصد كاهش حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته در شهركها و نواحي صنعتي داشتيم.

وي ادامه داد: در راستاي تعيين اثر بخشي و ميزان تحقق اهداف و برنامه جامع مديريت ايمني، بهداشت، محيط زيست ( HSEE ) ،عمليات مميزي HSEE براي 405 واحد صنعتي در شهركهاو نواحي صنعتي استان انجام شده است.
رئيس هيئت مديره شركت شهركهاي صنعتي استان همچنين از برنامه ريزي انجام فرايند مميزي HSEE براي 50 واحد صنعتي و توليدي تا پايان سالجاري در شهركها و نواحي صنعتي استان خبر داد.

قابل ذكر است مراسم روز ايمني و آتش نشاني در شهرک صنعتی کاسپین۲ ( آبیک ) و تجلیل از آتش نشانان شهرکها و نواحی صنعتی استان قزوین با حضور فرماندار آبیک، معاونین صنایع کوچک و برنامه ریزی و توسعه مدیریت شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین و جمعی از واحدهای تولیدی و صنعتی برگزار شد.

 

1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها